printlogo


کد خبر: 164251تاریخ: 1395/7/6 00:00
اخبار

کفاشیان تأیید صلاحیت شد
در حالی که علی کفاشیان در انتخابات شورای فیفا حضور خواهد داشت، رقیب قطری وی به صورت قطعی از حضور در این انتخابات منع شد. به گزارش مهر، چندی پیش کمیته اخلاق و تحقیق فیفا اعلام کرد «سعود المهندی» نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال قطر صلاحیت شرکت در انتخابات شورای فیفا را ندارد. هرچند دلیل این امر به صورت شفاف اعلام نشد ولی دست داشتن مهندی در میزبانی قطر در سال ۲۰۲۲ یکی از دلایل آن بود. روزنامه الشرق قطر در خبری اعلام کرد سعود المهندی قطعا حق شرکت در انتخابات شورای فیفا که چند روز دیگر در هندوستان برگزار می‌شود را ندارد. به این ترتیب علی کفاشیان از ایران، ژانگ ژیان از چین و زین‌الدین نورالدین از سنگاپور برای رسیدن به این پست در بخش مردان با هم رقابت خواهند کرد.

اتفاق عجیب در لیگ بوسنی
تیم داوری یک بازی لیگ بوسنی پس از پایان یک قضاوت مشکوک و پراشتباه از سوی گروهی از هواداران افراطی تا سر حد مرگ به باد کتک گرفته شدند. والیژیچ، داور وسط جدال بین سیروکی و سارایوو بیش از 2 کمکش مورد ضرب و جرح قرار گرفت؛ آن هم چندین ساعت پس از پایان بازی و در حالی که 5 کیلومتر دور از شهر محل برگزاری رقابت بود. والیژیچ ضمن وحشتناک خواندن ماجرا ادعا کرد او و تیم داوری‌اش برگشتند تا پلیس را خبردار کنند اما پلیس جوابگو نبود. در نهایت پس از ضرب و جرح هولناک، 3 داور با زخم‌های فراوان به حال خود رها شدند و حالا قصد شکایت دارند.

بازی‌های آسیایی ساحلی  ویتنام مینایی طلایی شد
نماینده وزن ۷۱- کیلوگرم کشورمان در رشته موی‌تای، سومین مدال طلای کاروان ایران و دومین طلای موی‌تای را در بازی‌های آسیایی ساحلی ویتنام به دست آورد.‌ مسعود مینایی، نماینده کشورمان در رشته موی‌تای پس از‌ پیروزی مقابل حریفان کره‌ای و چینی به دیدار فینال وزن 71- کیلوگرم راه یافت و در این مرحله نیز با ناک‌اوت کردن نماینده میزبان (ویتنام) مقتدرانه بر سکوی نخست ایستاد و سومین طلای کاروان ایران را به دست آورد. کاروان ایران با 33 ورزشکار در 9 رشته ورزشی در پنجمین دوره بازی‌های ساحلی آسیا حضور دارد و تاکنون موفق به کسب 3 مدال طلا، یک نقره و 3 برنز شده است.

مدافع پاری‌سن‌ژرمن به ۲ ماه زندان محکوم شد
مدافع ساحل‌عاجی قهرمان لوشامپیونه فرانسه به 2 ماه زندان محکوم شد. به گزارش  تسنیم، سرژی آئوریه ماه مه ‌2016 هنگام خروج از یک کافه شبانه به‌دلیل توهین به پلیس بازداشت شده بود که روز دوشنبه دادگاهی در فرانسه او را به‌دلیل توهین به پلیس به 2 ماه زندان و پرداخت جریمه نقدی 21 هزار یورویی محکوم کرد. این مدافع ساحل‌عاجی درخواست تجدیدنظر در حکم صادره را داده است. مدافع 23 ساله پاری‌سن‌ژرمن که سابقه بدرفتاری دارد، فصل گذشته هم از سوی لوران بلان، سرمربی وقت PSG به‌دلیل توهین به هم‌تیمی‌هایش و این مربی مورد تنبیه انضباطی قرار گرفته و به‌مدت چند هفته از تیم کنار گذاشته شد. البته آئوریه 23 ساله در هر صورت پشت میله‌های زندان نخواهد رفت و محکومیت او قابل تبدیل است. به‌نظر می‌رسد این بازیکن به جای زندان رفتن مجبور به انجام خدمات اجتماعی شود.

رحمانی از آبی‌پوشان جدا می‌شود؟
هافبک تیم فوتبال استقلال با پیشنهاد 2 باشگاه قطری مواجه شده و مدیر برنامه‌های این بازیکن در انتظار تصمیم باشگاه قطری برای خروج نام یک بازیکن آسیایی از فهرست این تیم عربی است. به گزارش فارس، در حالی که 7 هفته از رقابت‌های لیگ برتر گذشته است، بختیار رحمانی، هافبک تیم فوتبال استقلال با پیشنهاد 2 باشگاه از کشور قطر مواجه شده است. مدیر برنامه‌های این بازیکن 2 روز پیش به کشور قطر سفر کرد و مذاکرات با 2 تیم درباره این بازیکن را آغاز کرد که هافبک شماره 7 استقلال بشدت مورد توجه یکی از این دو تیم قرار گرفته است. از سوی دیگر باشگاه ام‌الصلال تیم سابق پژمان منتظری خواستار به خدمت‌گیری بختیار رحمانی شده اما تیم دیگری که بختیار رحمانی را خواسته، تیمی است که قبلا یک بازیکن کنونی شاغل در فوتبال ایران در این تیم بازی کرده است. ظاهرا بختیار رحمانی در قراردادش با استقلال بندی را گنجانده که هر گاه پیشنهاد خارجی داشته باشد می‌تواند از جمع آبی‌پوشان جدا شود.
 


Page Generated in 0/0065 sec