printlogo


کد خبر: 164252تاریخ: 1395/7/6 00:00
اخبار

تصمیمات شورای المپیک آسیا به نفع ایران
کاهش سهمیه‌ها به 2 ورزشکار در هر ماده
شورای المپیک آسیا (OCA) اعلام کرد برخلاف بازی‌های المپیک، هر کشور در هر ماده به جای حداکثر 3 نماینده، می‌تواند 2 نماینده در بازی‌های آسیایی داشته باشد؛ موضوعی که می‌تواند به سود ورزش ایران باشد. به نقل از آسوشیتدپرس، شیخ احمد الفرخ الصباح اعلام کرد هیات اجرایی ایده حضور ورزشکاران اقیانوسیه در بازی‌های زمستانی آسیایی را تایید می‌کند و منتظر تایید مسؤولان برگزاری بازی‌هاست. شیخ احمد در این باره گفت: ورزشکاران اقیانوسیه به عنوان میهمان و زیر پرچم کشور خود در بازی‌ها خواهند بود اما نتایج آنها برای مدال در نظر گرفته نمی‌شود. جان کوتز، نایب رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و رئیس کمیته المپیک استرالیا این پیشنهاد را داده است. این پیشنهاد برای دست داشتن ورزشکاران در مسابقات سطح بالاتر داده شده است. OCA در جلسه خود تصمیمات دیگری نیز گرفته است:
- شهر ناگویا و آیچی به عنوان میزبان بازی‌های آسیایی 2026 انتخاب شدند.
- در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی 4 ورزش از 5 ورزش که از سوی IOC برای المپیک 2020 انتخاب شدند حضور خواهند داشت. این ورزش‌ها بیسبال، کاراته، اسکیت بورد و ورزش‌های صعودی هستند. موج‌سواری برای بازی‌های آسیایی جاکارتا انتخاب نشد.
- کمیته المپیک هر کشوری می‌تواند حداکثر 2 ورزشکار برای هر ماده‌ در رقابت‌های انفرادی داشته باشد. این در حالی است که برای المپیک هر کشور حداکثر تا 3 سهمیه در هر ماده می‌تواند داشته باشد.
- OCA در 5 منطقه دفاتر منطقه‌ای تاسیس می‌کند که این 5 منطقه دهلی، آلماتی، بانکوک، کویت و نانشای چین هستند.
- شورای المپیک آسیا شهرهای نامزد برای مقر OCA را بررسی خواهد کرد. در حال حاضر مقر OCA در کویت قرار دارد اما به دلیل دخالت‌های دولتی‌های ورزشی کویت و مشکلات دیپلماتیک ممکن است مقر OCA از کویت خارج شود.
- OCA در جاکارتای اندونزی نیز دفتری باز می‌کند تا به آماده‌سازی بازی‌های آسیایی 2018 کمک کند. همچنین دفتری در لوزان سوییس نیز تاسیس می‌شود.
تصمیم شورای المپیک آسیا مبنی بر کم کردن حداکثر تعداد نماینده کشورها در هر ماده از 3 نفر به 2 نفر می‌تواند به نفع ورزش ایران باشد، چرا که برای مثال در رقابت‌های انفرادی دوومیدانی و در ماده 100 متر کشورهای صاحبنام نمی‌توانند در هر ماده 3 نفر داشته باشند و کاهش آن به 2 نماینده، این فرصت را به ایران می‌دهد شانس بیشتری برای مدال‌آوری داشته باشد.


فتح‌الله‌زاده هم به گودرزی تاخت
رئیس‌جمهور از وزیر ورزش لطمه خورد
مدیر عامل پیشین استقلال با بیان اینکه رئیس‌جمهور خیلی پای وزیر ورزش ایستاد و شاید از این بابت لطمه هم خورده باشد، گفت: محمود گودرزی دوست نداشت استقلال ستاره سوم را در آسیا بگیرد. علی فتح‌الله‌زاده به مهر گفت: عجیب‌ترین بخش ماجرا برای من انتقادهای وزیر از استقلال یا بهرام افشارزاده نیست، بلکه عجیب‌ترین بخش حرف‌های ایشان انتقاد وی از خود دولت است آن هم در حالی که رئیس‌جمهور طی این سال‌ها نشان داد با وجود انتقادهایی که از همه ادوار ورزش نسبت به وزیر بیشتر بود ایستادگی کرده است. مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: در واقع آقای روحانی بیش از اندازه پشت محمود گودرزی ایستاد، چرا که تقریبا در همه فضاها به طرزی باورنکردنی انتقاد نسبت به گودرزی وجود داشت؛ چه در بخش استقلال که حالا جناب افشارزاده می‌گوید وی پرسپولیسی بوده و در تمام این سال‌ها برای استقلال اخلال ایجاد می‌کرده است و چه در پرسپولیس و ماجراهایی که کار را به نشست با ضدانقلاب‌ها رساند و برخی مدیران را به زندان فرستاد و حتی در بُعد تیم‌ملی. اگر نگاهی به فضای مجازی و نظر مردم داشته باشیم، آن جمعیت کثیر منتقد که گهگاه حتی در صفحه مجازی رئیس‌جمهور از چندین ده هزار در یک روز عبور می‌کردند را می‌دیدید. قطعا آقای روحانی اینها را دیده اما پشت وزیر ایستاد. این در حالی است که وزیر که حالا می‌داند از اول هم نباید این سکان را در اختیار می‌گرفت، به بهانه کمبود بودجه از خود دولت انتقاد می‌کند که این جای تعجب دارد. فتح‌الله‌زاده تاکید کرد: اصالتا حرف‌هایی که گودرزی می‌زند در سطح وزیر کابینه نیست. مباحثی که ایشان مطرح می‌کند حتی در حد یک مدیر کل هم شاید نباشد و باید در سطح کوچه و بازار به دنبال این صحبت‌ها گشت.


Page Generated in 0/0064 sec