printlogo


کد خبر: 164254تاریخ: 1395/7/6 00:00
اخبار

زنگنه: حال بازار نفت خوب نیست
وزیر نفت با بیان اینکه وضع فعلی بازار نفت برای مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مطلوب نیست، اعلام کرد: پانزدهمین نشست مجمع بین‌المللی انرژی (آیی‌یی‌اف) در الجزیره فقط مشورتی بوده و از نتایج آن برای اجلاس رسمی آینده اوپک استفاده خواهد شد. به گزارش وزارت نفت، بیژن زنگنه با اشاره به کاهش سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی از جمله در صنایع نفت گفت: این موضوع در نهایت، در بلندمدت به ضرر مصرف‌کنندگان خواهد بود. وی افزود: اگر کشورهای بزرگ تولیدکننده غیرعضو اوپک در این اجلاس شرکت کنند، با آنها درباره ثبات بازار نفت صحبت خواهیم کرد. وزیر نفت با بیان اینکه وضع کنونی بازار نفت برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مطلوب نیست، اظهار داشت: آمادگی‌های برای تثبیت بازار نفت در حال ایجاد است. وی یادآور شد: ایران در شرایط پساتحریم به 3 عامل اصلی بازار، سرمایه (منابع مالی) و فناوری نیاز دارد.

عراق شاگرد اول تولید نفت اوپک شد!
عراق در کنار عربستان، امارات و کویت بالاترین افزایش تولید نفت اوپک را در طول ۵ سال گذشته داشته‌اند و همزمان با کاهش تولید ۷ اوپکی، تولید نفت این ۴ کشور روزانه 7/3 میلیون بشکه افزایش یافت. به گزارش مهر، تا آگوست سال ۲۰۱۶ میلادی تولید روزانه نفت‌خام عربستان سعودی با ثبت یک رکورد جدید به ۱۰ میلیون و ۶۰۵ هزار بشکه در روز رسیده و تولید نفت عراق در این مدت به روزانه 4 میلیون و ۳۵۴ هزار بشکه افزایش یافته است. پس از عربستان و عراق، امارات عربی متحده تا آگوست امسال روزانه 2 میلیون و ۹۵۲ هزار بشکه تولید داشته و تولید نفت کویت هم به 2 میلیون و ۷۹۱ هزار بشکه در روز رسیده است. مقایسه متوسط تولید این کشورها با سال ۲۰۱۱ میلادی نشان می‌دهد این 4 کشور در مجموع روزانه حدود 3 میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت‌خام داشته‌اند. در این بین عراق بالاترین افزایش تولید نفت حتی در مقایسه با عربستان را داشته و در طول این 5 سال تولید نفت این کشور روزانه یک میلیون و ۶۸۹ هزار بشکه افزایش یافته است.


وام ارزان برای بنگاه‌های کوچک
طرحی داریم که فعلا در مرحله پیشنهاد است اما بر این اساس قصد داریم که با بانک رفاه مذاکره داشته باشیم تا با بهره‌گیری از پول بیمه بیکاری و نرخ سود ۱۸ درصد یک وام ارزان‌تر را برای نقدینگی بنگاه‌های کوچک فراهم کنند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب گفت: ما سالانه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پول در حوزه بیمه بیکاری تامین می‌کنیم و طبق قانون هم باید این افراد را به بنگاه‌ها معرفی کنیم. علی ربیعی با اشاره به اینکه در بخش بیمه‌ها یک قیمت مقطوع داریم که در اتاق اصناف می‌توانیم به تفاهم برسیم، خاطرنشان کرد: من امیدوارم رشد اقتصادی در کشور به بیش از ۵ درصد هم افزایش یابد. به گزارش ربیعی با اشاره به اینکه ما در بخش تعاون هم با اصناف سروکار داریم، ادامه داد: حوزه دیگری که ما با اصناف کار داریم مربوط به کودکان بی‌سرپرست، زنان سرپرست خانوار و گروه‌های مختلف اجتماعی است که باید مشکلات آنها به دست اصناف حل شود. وی با بیان اینکه اقتصاد ما در سال‌های گذشته کوچک شده بود، گفت: در سال‌های ۹۳ و ۹۴ سالانه نزدیک به ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شد و همزمان شاهد بودیم در بخش صنعت کشور در واحدهای بالای ۱۰۰ نفر در سال ۹۴ رشد منفی داشتیم. وی ادامه داد: اما سهم بنگاه‌های کمتر از ۱۰ نفر در اشتغال رشد داشته و یکی از دلایلی که ما توانستیم مساله بیکاری را در کشور هضم کنیم این بوده که بنگاه‌های خرد و کوچک در کشور سهم زیادی را در اشتغال به دست آوردند. وی با بیان اینکه ۹۶ درصد از بنگاه‌های ما خرد هستند، افزود: ۵ هزار هیات تشخیص در کشور داریم که اتاق اصناف می‌تواند
در آنها نماینده داشته باشد.


Page Generated in 0/0146 sec