printlogo


کد خبر: 164279تاریخ: 1395/7/6 00:00
دفاع

دشمنان قصد ایجاد جنگ‌های نیابتی در داخل کشور را دارند
معاون اشراف و امور راهبردی فرماندهی معظم کل قوا گفت: از جمله اهداف امروز دشمنان ایجاد جنگ‌های نیابتی در داخل کشور است تا با جنگ نرم، وحدت ملی ما را خدشه‌دار کنند. به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر مصطفی ایزدی در همایش «جهاد کبیر در امتداد راه شهیدان» که به مناسبت هفته دفاع‌مقدس در سالن اندیشه اداره ارشاد گلپایگان برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی با محوریت معنویت و انسجام در جنگ سربلند شد و تا به امروز هم همواره به عنوان یکی از قدرت‌ها مطرح بوده که در منطقه هیچ رویدادی دور از چشم ایران به وقوع نمی‌پیوندد.
وی با اشاره به دسیسه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی در طول این سال‌ها، بیان کرد: این تقابل از زمان انقلاب تاکنون ادامه داشته و امروز ابعاد آن گسترش یافته و دشمنان سعی دارند در ادامه حرکت‌های گذشته خود این انقلاب را با مشکل مواجه کنند که البته موفق نخواهند شد. معاون اشراف و امور راهبردی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: از جمله اهداف امروز دشمنان ایجاد جنگ‌های نیابتی در داخل کشور است و اینکه سعی دارند با جنگ نرم وحدت ملی ما را خدشه‌دار کنند، باورهای مردم را تخریب و امید و اعتماد مردم را مخدوش کنند و دستاوردهای انقلاب را زیر سوال ببرند. وی با بیان اینکه امنیت کشور در این منطقه ناامن مانند معجزه است، گفت: ما از این دسیسه‌های دشمن و کارشکنی‌ها تجارب بسیاری مانند انقلاب مشروطه و حتی جریانات پس از ملی شدن صنعت نفت داریم و امروز هم باید با جهاد کبیر در امتداد راه شهیدان و هوشیاری کامل این نقشه‌ها را خنثی کنیم تا ضربه نخوریم.

به مهاجم و حامیانش در جنگ نیابتی «پاسخ سخت» می‌دهیم
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در جنگ‌های نیابتی اگر تهدیدی صورت بگیرد هم مهاجمان و هم کشوری که از آنها حمایت می‌کند پاسخی سخت دریافت خواهند کرد، چرا که ما با هیچ کشوری تعارف نداریم. به گزارش تسنیم، امیر احمدرضا پوردستان در صبحگاه مشترک یگان‌های ارتش در پادگان شهید امانی با اعلام اینکه قدرت نیروهای مسلح تا کیلومترها دورتر می‌تواند هر دشمنی را سر جای خودش بنشاند، گفت: دکترین ما دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است. بر همین اساس هیچ توقفی در راه ارتقای توان دفاعی و نظامی خود نمی‌پذیریم؛ متجاوزان بدانند اگر ضربه‌ای وارد کنند ضربه‌های سختی دریافت خواهند کرد. وی با اشاره به عملیات ثامن‌الائمه(ع) و گرامیداشت سالروز شکستن حصر آبادان، گفت: برخی می‌گویند در ابتدای جنگ ارتش غافلگیر شد، این سخن، سخن نادرست و غلطی است و در گزارش‌های ارتش آمده بود که عراق در حال انجام عملیات‌های نظامی است. اگر ارتش آماده نبود در همان ابتدا چگونه مرزهای کشور پر از یگان‌های ارتش شد. وی گفت: اگر ارتش آماده نبود چگونه نیروی هوایی ارتش 140 فروند هواپیما را آماده پرواز به‌ سمت عراق کرد؟ نیروی دریایی ارتش چنان درسی به عراق داد که ارتش عراق جرأت حمله از دریا را به خود نداد؛ امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با اعتماد به نفس برابر هر تهدیدی می‌ایستند.


اظهارنظر گستاخانه وزیر خارجه بحرین علیه ایران
ایران همچنان عامل بی‌ثباتی در منطقه است
وزیر خارجه بحرین اعلام کرد منامه به پایبندی خود در حمایت از ائتلاف سعودی علیه یمن ادامه خواهد داد. به گزارش فارس، شیخ «خالد بن احمد آل‌خلیفه» اعلام کرد که منامه به تعهدات خود در حمایت از ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی پایبند است. وی گفت: براساس قوانین شورای امنیت، کمک‌های انسان‌دوستانه باید شامل عموم سوریه شود. به گزارش اسکای‎نیوز، وی با ادعای اینکه بحرین در کنار مردم سوریه است، افزود: بحران سوریه باید به دور از هرگونه دخالت خارجی حل شود. وزیر خارجه بحرین گفت: کشورهای عربی حاشیه خلیج [فارس] با ایران بر مبنای حسن همجواری تعامل کردند، اما کشورهای عربی در مقابل تلاش‌های خود، پاسخی از سوی ایران دریافت نکردند. وی تاکید کرد: «تلاش‌های ایران برای ایجاد ناامنی در بحرین و منطقه را همچنان شاهد هستیم و تهران به دخالت‌های خود در خاورمیانه از طریق شبه‌نظامیان و گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد».
 


Page Generated in 0/0055 sec