printlogo


کد خبر: 164740تاریخ: 1395/7/15 00:00
نبض جامعه

رئیس پلیس راهور  خبر داد
جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از اول آبان
«خودروهایی که برگه معاینه فنی نداشته باشند از اول آبان جریمه می‌شوند.» به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور با بیان این مطلب اظهار داشت: دریافت برگه معاینه فنی برای خودروها الزامی است.  وی خاطرنشان کرد: از اول آبان، خودروهایی که برگه معاینه فنی ندارند، در محدوده زوج و فرد  به صورت مکانیزه جریمه می‌شوند. سردار مهری تصریح کرد: این اعمال قانون از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 تا 19 و در روزهای پنجشنبه از 6:30 تا ساعت 13 انجام می‌شود.  وی یادآور شد: توصیه می‌کنیم همه افراد تا اول آبان  برگه معاینه فنی خود را دریافت کنند و افرادی هم که برگه معاینه فنی خود را دریافت کرده‌اند از طریق سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران برگه خود را تطبیق دهند.

افزایش3 برابری کارانه پرستاران
معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره شرایط کاری پرستاران و میزان حقوق و کارانه این افراد توضیحاتی ارائه داد. به گزارش فارس، محمد میرزابیگی، معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره حقوق پرستاران گفت: پرستاران مانند سایر گروه‌های علوم پزشکی حقوق و کارانه دریافت می‌کنند و این موضوع براساس حکم کارگزینی و ابلاغ دولت صورت می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه پرستاران حداقل 2میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، افزود: میزان دریافتی پرستاران شرکتی نیز نباید کمتر از این باشد. در ارتباط با میزان کارانه‌ها نیز در مقایسه با سال 92 به طور میانگین 3 برابر کارانه پرستاران افزایش یافته است. معاون پرستاری وزارت بهداشت عنوان کرد: به افزایش تعداد پرستار و به‌کارگیری آنها نیازمندیم، البته از سال آینده شاهد فارغ‌التحصیلی 11 تا 12 هزار پرستار خواهیم بود که این رقم تا قبل از این حدود 5 هزار نفر در سال بود. وی خاطرنشان کرد: معاونت پرستاری پس از اجرای طرح تحول سلامت تثبیت شده و سالانه برنامه‌های معاونت پرستاری در شورای معاونان مطرح و در کتاب برنامه‌ریزی عملیاتی وزارت بهداشت قرار می‌گیرد. میرزابیگی از سطح‌بندی خدمات پرستاری به صورت حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای خبر داد و اعلام کرد: پس از نظرخواهی از تمام مجامع پرستاری، نیروها با سطح‌بندی خدمات پرستاری به 2 قسمت حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای تقسیم شده‌اند.

دولت با شهرداری در پروژه راه‌آهن همکاری کند
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم همکاری دولت با شهرداری تهران در پروژه خط راه‌آهن تاکید کرد. به گزارش«وطن امروز»، محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، در جریان بازدید از منطقه 17 بیان داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های اساسی منطقه 17 موضوع بافت‌های فرسوده و جمعیت‌پذیری بالای آن نسبت به مساحت و وسعت آن است. بنابراین ضرورت دارد همه سازمان‌ها و مدیریت شهری با یکدیگر هماهنگی لازم را داشته باشند و این موضوع و معضل که در حقیقت یک تهدید ملی است را رفع کنند. عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: البته شهرداری تهران در راستای اعطای بسته‌های تشویقی بخوبی به وظایف خود عمل کرده است. وی عنوان کرد: معضل خط راه‌آهن یکی از دغدغه‌های عمومی در این منطقه است. لازم است دولت یک همراهی جدی در این زمینه داشته باشد. با این تعامل می‌توان از محل زمین‌هایی که آزاد شده برای ایجاد فضای تفرجگاهی در این منطقه اقدام سریع‌تری انجام داد.

خودسوزی مقابل اداره دارایی
یک شهروند اهل شهرستان نور مقابل اداره دارایی این شهرستان اقدام به خودسوزی کرد.
به گزارش ایسنا، یکی از شهروندان شهرستان نور در اداره دارایی این شهرستان اقدام به خودسوزی کرد. مرد 55 ساله نوری مقابل اداره دارایی شهرستان نور با بریدن رگ دست و آتش زدن خود دست به خودکشی زد و براساس این گزارش، این فرد ساعت 10:24 بر اثر سوختگی فوت کرد. نیک‌پور، رئیس آگاهی فرماندهی انتظامی نور با تایید این خبر از حضورش در صحنه این حادثه خبر داد و از بیان جزئیات خودداری کرد. همچنین اورژانس 115 مازندران فوت یک نفر از  شهروندان نور را بر اثر آتش‌سوزی تایید کرده است.


Page Generated in 0/0053 sec