printlogo


کد خبر: 164743تاریخ: 1395/7/15 00:00
«وطن‌امروز» از حال و هوای دانش‌‌آموزان مناطق محروم پس از اعطای هدیه رهبر انقلاب گزارش می‌دهد
سایه 778 مدرسه برکت بر سر 101 هزار دانش‌آموز
رئیس سازمان نوسازی مدارس: براساس دستور رهبر انقلاب باید یکهزار فضای آموزشی در کشور ساخته شود

گروه اجتماعی: این روزها که رنگ و بوی پاییز در هوای شهر پیچیده است، هر کجا می‌روی، کودکی با کوله‌پشتی می‌بینی که دست در دست پدر و مادر یا سوار بر سرویس، راهی مدرسه است. لابه‌لای همه روزشماری‌های رسیدن به مهر ماه اما دانش‌آموزانی هم بودند که با شوق و ذوق، روزهای پایان شهریور به کوچه مدرسه‌شان می‌رفتند تا از نزدیک شاهد جان گرفتن ساختمان و سقف مدرسه جدیدشان باشند. در حال حاضر به همت بنیاد برکت، خیلی از دانش‌آموزان علاوه بر کیف و کتاب‌های جدید طعم جدید دیگری را هم می‌چشند، طعم خوش مدرسه‌ای جدید و کلاس‌هایی تازه، تا دیگر آقا معلم هنگام دیکته گفتن نگران فروریختن سقف خیس از باران پاییزی نباشد، یا دیوار نم‌زده، سرمای هوا را به جان دانش‌آموز کلاسش ننشاند.
هدیه‌ای پربرکت
در طول سال‌های گوناگون، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) براساس ویژگی‌ عدالت‌محوری اقتصاد مقاومتی و توزیع متناسب و عادلانه‌ امکانات در مناطق محروم تمام استان‌ها، خدمات زیربنایی و عمرانی به محرومان را از طریق بنیاد برکت دنبال می‌کند. روزهای میانی مهر ماه برای بچه‌های شهرک خانه در شهرستان رباط‌کریم رنگ و بوی دیگری دارد، بچه‌ها از ماه‌ها قبل به ذوق مدرسه جدید خود را برای سال تحصیلی آماده کرده‌اند. یکشنبه چهارم مهر ماه 200 مدرسه‌ برکت با هزار و 300 کلاس درس در سراسر کشور افتتاح شد و مراسم نمادین این رویداد در مدرسه‌ برکت شهرک خانه از توابع شهرستان رباط‌کریم برقرار بود. در این مراسم مدارس برکت در استان‌های گوناگون کشور افتتاح شد و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با استان‌های فارس، لرستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان، مدارس این استان‌ها نیز به بهره‌برداری ‌رسید. این مدارس به عنوان هدیه رهبر انقلاب به دانش‌آموزان مناطق محروم با اعتبار یکهزار و 300 میلیارد ریال در سراسر کشور افتتاح شدند و بر این اساس، تعداد مدارس افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده توسط بنیاد برکت در مناطق محروم سراسر کشور به 778 مدرسه با 4065 کلاس درس رسید.
بهره‌مندی دانش‌آموزان از کلاس استاندارد
این در حالی است که هنوز هم مدارسی هستند که در محیط‌هایی غیراستاندارد برپا می‌شوند. مرتضی رئیسی، رئیس سازمان نوسازی مدارس، با تقدیر از اقدامات بنیاد برکت به «وطن‌امروز» می‌گوید: «یکی از نهادهایی که در سال‌های گذشته کمک زیادی به تامین فضای آموزشی در مناطق محروم کشور کرده، بنیاد برکت است بنیادی که با اقدامات گسترده خود بیش از 700 مدرسه تاکنون در سراسر کشور ساخته است.
 وی با بیان اینکه براساس دستور رهبر انقلاب باید حداقل یکهزار فضای آموزشی در سراسر کشور با مشارکت بنیاد برکت ساخته شود، می‌افزاید: مدارس بنیاد مسنجم، استاندارد و محکم هستند و همه دانش‌آموزان مناطق محروم به دنبال دستور رهبری در بیش از صدها نقطه کشور می‌توانند در مدارسی که با منابع بنیاد ساخته شده‌اند، تحصیل کنند.  رئیسی درباره نیاز عمده استان‌های دیگر برای ساخت مدرسه خاطرنشان کرد: عمده نیاز ما اکنون در مناطق مرزی کشور است و به طور مشخص در استان سیستان و بلوچستان و سواحل مکران یا در آذربایجان غربی اولویت داریم. البته این نیاز در استان خراسان شمالی نیز وجود داشت که به دنبال سفر رهبر انقلاب و اعتبارات دولت بتازگی تعادلی در ایجاد فضای آموزشی فراهم شده است.
برکت‌آفرینی در فضای آموزشی
همزمان با مدرسه‌سازی بنیاد برکت در مناطق محروم کشور در سال‌های گذشته، پیشرفت چشمگیری در فضاهای آموزشی این مناطق در حال وقوع است و می‌توان امیدوار بود در سال‌هایی نه‌چندان دور، همه دانش‌آموزان در مناطق محروم همپای دانش‌آموزان شهرهای بزرگ در کلاس‌هایی استاندارد و ایمن تحصیل کنند. این مدارس فرصتی فراهم آورده است تا صدها کودک و نوجوان در شهرها و روستاهای محروم گوناگون کشور بتوانند در مدارسی استاندارد و برخوردار از تجهیزات کمک آموزشی مناسب به تحصیل خود ادامه دهند.


Page Generated in 0/0051 sec