printlogo


کد خبر: 164754تاریخ: 1395/7/15 00:00
رویدادها

2 انتصاب در مؤسسه سوره سینمای مهر حوزه هنری
سیدمحمد حسینی به عنوان مدیر مرکز تولید متن و جعفر حسنی به عنوان مدیر توسعه هنرهای تصویری استان‌ها منصوب شدند. به گزارش مهر، محمد حمزه‌زاده، قائم‌مقام رئیس حوزه هنری و مدیرعامل موسسه سوره سینمای مهر با صدور حکمی سیدمحمد حسینی را به عنوان مدیر مرکز تولید متن سوره سینمای مهر منصوب کرد. همچنین جعفر حسنی با حکم قائم‌مقام رئیس حوزه هنری و مدیرعامل موسسه سوره سینمای مهر به عنوان مدیر توسعه هنرهای تصویری استان‌ها منصوب شد.

نوش‌آبادی:
کنسرت موسیقی در قم و مشهد برگزار نخواهد شد
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیاست این دولت نیز همانند دولت‌های گذشته بر مبنای عدم برگزاری کنسرت موسیقی در 2 شهر قم و مشهد بوده و این سیاست تداوم خواهد داشت.
به گزارش فارس، حسین نوش‌آبادی، پیرامون برگزاری کنسرت موسیقی در 2 شهر قم و مشهد اظهار داشت: سیاست کنونی وزارت ارشاد درباره این دو شهر از اول هم اینگونه بوده و تاکنون کنسرتی در این دو شهر برگزار نشده است. وی با بیان اینکه دولت‌های گذشته هم کنسرتی در این دو شهر برگزار نکرده‌اند، افزود: دولت یازدهم نیز مجوز برگزاری هیچ کنسرتی را در این دو شهر صادر نکرده است. هرچند شایعه صدور مجوز در شهر مشهد و پس از آن لغو کنسرت، منتشر شد اما این موضوع تکذیب می‌شود، چرا که تاکنون مجوزی برای برگزاری کنسرت در این دو شهر صادر نشده است. شهر مقدس قم نیز به عنوان پایگاه ترویج دین و انقلاب محسوب می‌شود و در هیچ زمانی کنسرت موسیقی در آن برگزار نشده و نخواهد شد.
 
«صدای منو می‌شنوید؟! » کلید می‌خورد
با انجام تست گریم بازیگران «صدای منو می‌شنوید؟!»،این فیلم سینمایی بزودی جلوی دوربین خواهد رفت. به گزارش تسنیم، فیلم سینمایی «صدای منو می‌شنوید؟!» به نویسندگی و کارگردانی صادق پروین‌آشتیانی بتازگی وارد مرحله پیش‌تولید شده است و پیش‌بینی می‌شود هفته آینده مقابل دوربین برود. فیلمبرداری در تهران و چند شهر دیگر انجام می‌شود و گروه این روزها علاوه بر مذاکره با عوامل پشت دوربین، مشغول انتخاب لوکیشن‌هاست. پرویز پورحسینی، مژگان بیات، حسن عباسی، سعید داخ، عطا سلمانیان، احمد نیک‌پور، مرتضی ایمانی، حمید مرادی و پیمان ادیبان‌کیا بازیگرانی هستند که تاکنون حضورشان در این فیلم قطعی شده است و انتخاب سایر بازیگران ادامه دارد. «صدای منو می‌شنوید؟!» نخستین ساخته سینمایی پروین‌آشتیانی محسوب می‌شود که پیش از این در تلویزیون ساخت چندین مجموعه و تله‌فیلم را بر عهده داشته است.

فراخوان چهارمین اشکواره بانوان عاشورایی
دبیرخانه چهارمین اشکواره بانوان عاشورایی، فراخوان شرایط و ضوابط ارسال اثر به این همایش را در ۱۰ موضوع منتشر و مهلت ارسال آثار را تا پایان مهرماه اعلام کرد. به گزارش تسنیم، از جمله محورهای مورد توجه این اشکواره برای سرودن شعر توسط شاعران یا ارسال آثار «توصیف حماسه‌آفرینی حضرت زینب(س) و بانوان عاشورایی: حضرت ام‌البنین(س)، حضرت رقیه(س)، حضرت سکینه(س)، ام‌وهب، رباب و...»، «زنان معاصر و فرهنگ عاشورا، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی و مقاومت»، «نقش زنان عاشورایی و حضرت زینب(س) در تبدیل اسارت به حماسه» و «قربانیان منا و مکه و جنایات وهابیون و دست‌نشانده‌های استکبار و آمریکا» است. همچنین «شهدای مدافع حرم حسینی و زینبی در عراق و سوریه و دیگر نقاط جهان»، «مقاومت 8 ساله مردم مظلوم ایران در برابر عوامل استکبار (صدام و...) و خلق حماسه‌آفرینی‌های ماندگار با تأسی و پیروی از مکتب عاشورا»، «تجلیل از مردان حماسه‌آفرین جهان اسلام: شهید باقرالنمر، سیدحسن نصرالله، شیخ زکزاکی، مبارزان یمن، سوریه، عراق، فلسطین و...» و «وحدت اسلامی در سایه ولایت‌مداری با تأسی از مکتب عاشورا و قرآن مجید» از دیگر محورهای مورد توجه دبیرخانه اشکواره بانوان عاشورایی برای دریافت آثار از شاعران است.
 


Page Generated in 0/0061 sec