printlogo


کد خبر: 164755تاریخ: 1395/7/15 00:00
مرحله انتخابی جام جهانی، تقابل ازبکستان و ایران
تاشکند تاریخ‌ساز

تیم‌ملی ایران در سومین گام در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی به مصاف ازبکستان خواهد رفت. در ادامه رقابت‌های فوتبال انتخابی جام‌جهانی 2018 در قاره آسیا تیم‌ملی ایران در سومین دیدار خود در این مرحله امروز پنجشنبه از ساعت 16:30 در ازبکستان به مصاف تیم‌ملی این کشور خواهد رفت. این بازی به دلیل نتایجی که این دو تیم در 2 دیدار قبلی خود گرفته‌اند از حساسیت بسیار خاصی برخوردار است.  تیم ایران در حالی به مصاف ازبک‌ها خواهد رفت که در 2 بازی گذشته 4 امتیاز را برای خود ذخیره کرده و در یک بازی خارج از خانه باید دیداری سخت را برگزار کند.  در طرف دیگر ازبک‌ها از لحاظ نتیجه‌گیری شرایط بهتری دارند و 2 بازی قبلی خود را با برد پشت‌سر گذاشته‌اند.  یک برد مقابل سوریه و یک برد نیز مقابل قطر و با 6 امتیاز در صدر این گروه قرار گرفته‌اند.  تیم ایران نیز بازی اول خود را مقابل قطر با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید و برابر چین هم به تساوی بدون گل دست یافت؛ بازی‌ای که در آن بازیکنان ایران موقعیت‌های زیاد گلزنی را از دست دادند و اگر کمی دقت و تمرکز را لحاظ می‌کردند شاید الان ایران نیز مانند ازبکستان 6 امتیازه بود. این بازی می‌تواند برای 2 تیم بسیار حائز اهمیت باشد و شاید به نوعی بتوان گفت تکلیف یکی از تیم‌های صعودکننده در این دیدار مشخص شود.  با توجه به نوع بازی که هر کدام از این دو تیم در زمین پیاده می‌کنند می‌توان گفت نحوه بازی‌شان بسیار به هم شبیه است و قدرتی در زمین حاضر می‌شوند.  یکی دیگر از نکات اشتراک 2 تیم در 2 بازی گذشته، باز نشدن دروازه ایران و ازبکستان است که عملکرد خوب خط دفاعی و دروازه‌بان باعث شده توپی از خط دروازه آنها رد نشود.  این 2 تیم در انتخابی جام‌جهانی قبل نیز در یک گروه قرار داشتند.  در آن دوره، بازی اول را تیم ایران توانست در زمین حریف با گل محمدرضا خلعتبری به پیروزی برسد ولی در بازی برگشت در تهران بازی را واگذار کردیم.
دروازه‌بان ازبک‌ها در این دیدار لوبانف دروازه‌بان فصل گذشته پرسپولیس است که برخلاف نمایش نه‌چندان خوبش در تهران، در تیم‌ملی عملکرد نسبتا مثبتی داشته و توانسته کلین‌شیت‌های زیادی انجام دهد.  با توجه به 6 بازیکن پرسپولیسی که در ترکیب تیم‌ملی حضور دارند، لوبانف باید روز پنجشنبه مقابل یاران سابق خود بازی کند که این موضوع می‌تواند به حساسیت‌های این بازی اضافه کند و شاهد بازی زیباتری از هر 2 تیم باشیم.  
باید دید آقای گل فصل پیش ایران می‌تواند دروازه هم‌تیمی سابقش را باز کند یا اینکه لوبانف کلین‌شیت دیگری را مقابل ایران انجام خواهد داد. تنها غایب تیم‌ملی ایران در این بازی پژمان منتظری است که به دلیل مصدومیت از تیم دور خواهد بود.  البته وضعیت اشکان دژاگه نیز هنوز مشخص نیست و اینکه این بازیکن بتواند در بازی مقابل ازبکستان به میدان برود از سوی کادر فنی تیم اعلام نشده است.  امید اصلی کی‌روش را در این مسابقه می‌توان خط دفاعی بویژه سیدجلال حسینی دانست که با تجربه‌ای که دارد می‌تواند تیم را در این شرایط سخت در زمین حریف کمک کند.  در خط حمله نیز به گلزنی قوچان‌نژاد و آزمون امیدوار خواهد بود.  ایران بعد از این مسابقه یک دیدار سخت دیگر نیز مقابل کره‌جنوبی خواهد داشت و بلافاصله بعد از بازی با ازبکستان باید به تهران بیاید و روز تاسوعا بازی دشوار دیگری را برابر چشم‌بادامی‌ها انجام دهد. قضاوت بازی امروز برعهده ویلیامز داور استرالیایی است که بازی جنجالی ایران و عراق را در جام ملت‌های آسیا قضاوت کرد.  اعتراض کادر فنی و فدراسیون فوتبال ایران به انتخاب داور این بازی به AFC هیچ فایده‌ای نداشت.  البته این موضوع را نباید از یاد برد که در انتخابی جام‌جهانی گذشته ایران از داوری در زمین ازبکستان سود برد و گل سالم ازبک‌ها توسط داور مردود اعلام شد.
کی‌روش: می‌خواهیم بهترین عملکردمان را ارائه کنیم
نشست خبری سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران انجام شد. کارلوس کی روش در نشست خبری پیش از دیدار ایران برابر ازبکستان ابتدا با خیرمقدم به خبرنگاران حاضر در نشست اظهار کرد: به عنوان سرمربی این سومین بار است که به ازبکستان می‌آیم و این باعث افتخارم است.  بدون شک ما فردا (پنجشنبه) مقابل بهترین تیم گروه بازی می‌کنیم؛ تیمی که با 6 امتیاز در صدر گروه است و به لحاظ بازی و نتیجه خوب کار کرده است.  اما ما هم از تیم ایران توقعاتی داریم و انتظارمان این است بهترین عملکردمان را ارائه کنیم.
سرمربی تیم‌ملی ایران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش اظهار کرد: متاسفانه مصدومیت جزئی از فوتبال است و در چند بازی گذشته نتوانستیم چند بازیکن آماده‌مان را در اختیار داشته باشیم.  ما نه تنها اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش و مسعود شجاعی را در اختیار داریم بلکه بازیکنی را داریم که از همه بهتر است و آن تیم ایران است و فردا شاهد بازی تیمی خوبی از ایران خواهیم بود.
سرمربی تیم‌ملی درباره انتخاب بنجامین ویلیامز استرالیایی بعد از اتفاقاتی که در دیدار ایران برابر عراق رخ داد نیز گفت: درباره مسائل داوری نمی‌توانیم صحبت کنیم.  متاسفانه وقتی حرفی نمی‌زنیم دچار مشکل می‌شویم و این هم به خاطر گمانه‌زنی‌هایی است که انجام می‌شود و برخی مواقع صحبت ما مربیان بخوبی منعکس نمی‌شود.  اما واقعیت این است که همه اعضای فوتبال از مربی گرفته تا بازیکنان و داور می‌توانند اشتباه کنند.  فوتبال بازی اشتباهات است.  اگر اشتباه نباشد دریبل زده نمی‌شود و گلی هم به ثمر نمی‌رسد.   همه باید سعی کنیم روحیه اصلی بازی که انجام بازی جوانمردانه است را رعایت کنیم و این روحیه را ارتقا بخشیم.  مهم‌ترین موضوع این است که وقتی بازی تمام می‌شود هر 4 تیم یعنی ایران، ازبکستان، داوری و تیم ناظری مطمئن باشند بهترین عملکردشان را انجام داده‌اند و به پیشرفت فوتبال کمک و آینده فوتبال را ضمانت کرده‌اند.  
آزمون، عزت‌اللهی و جهانبخش اضافه شدند
اعضای تیم‌ملی فوتبال ایران وارد تاشکند پایتخت ازبکستان شدند. تیم‌ملی فوتبال ایران که پنجشنبه در سومین بازی خود در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی به مصاف ازبکستان خواهد رفت، ساعت 19:30 به وقت محلی وارد تاشکند شد. ملی‌پوشان فوتبال ایران ساعت 15:45 به وقت تهران با هواپیمای اختصاصی راهی تاشکند شدند و پس از طی مسافت 2 ساعت و 15 دقیقه‌ای ساعت 19:30 وارد پایتخت ازبکستان شدند.
بازیکنان تیم‌ملی پس از ورود به فرودگاه تاشکند و انجام مراحل اداری به وسیله یک دستگاه اتوبوس راهی هتل محل اقامت خود شدند تا پس از صرف شام و استراحت آماده برنامه تمرینی فردای خود در فاصله 24 ساعت تا دیدار برابر ازبکستان شوند. سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و سعید عزت‌اللهی 3 ملی‌پوش فوتبال ایران هم به اعضای تیم‌ملی در تاشکند اضافه شدند.
 


Page Generated in 0/0086 sec