printlogo


کد خبر: 164761تاریخ: 1395/7/15 00:00
اخبار

مشاوران املاک پردیس در پروژه‌ها کارشکنی می‌کنند
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تصمیم برای تجدیدنظر در دستورالعمل سوم طرح مسکن‌مهر پردیس خبر داد.  محسن نریمان در این‌باره به مهر گفت: در صورت تصویب، خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن‌مهر پردیس با اعتبار دولتی ساخته می‌شود. نریمان افزود: هم‌اکنون در حال مذاکره و برگزاری جلسات به نفع مشتریان مسکن‌مهر هستیم و به همین منظور جلسات زیاد و کمیته‌های مختلفی در حال برگزاری است تا با بازنگری در این دستورالعمل، خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن‌مهر پردیس را با اعتبار دولتی انجام دهیم. به گفته وی، برخی متقاضیان مسکن‌مهر پردیس حتی در زمان تحویل واحد مسکونی هم آورده خود را کامل نکرده و آورده آنها کمتر از ۴۰ میلیون تومان است.  نریمان اضافه کرد: یکی از دلایل عدم پرداخت سهم و آورده متقاضی به این موضوع بازمی‌گردد که بعضی قراردادها در اختیار بنگاه‌های مشاور املاک قرار دارد، در واقع برخی متقاضیان مسکن‌مهر پردیس، مشتری واقعی نبوده بلکه واسطه و دلال هستند.


 اصلاحیه قانون کار را ربیعی به مجلس فرستاد
عضو هیأت‌مدیره مجمع ملی نمایندگان کارگران، وزارت کار را عامل ارسال لایحه اصلاحی قانون کار به مجلس شورای اسلامی دانست. محمدرضا راهداری‌زاده به فارس گفت: تشکل‌های کارگری در جریان این اصلاحیه نیستند. راهداری‌زاده با اشاره به اظهارات حسن هفده‌تن، معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر ارسال لایحه اصلاحیه قانون کار به مجلس در دولت قبلی اظهار داشت: دولت قبل یکبار اصلاحیه قانون کار را با تجمیع بخشی از نظرات کارگران و کارفرمایان به مجلس برد اما به دلیل وجود نواقصی آن را باز پس گرفت. وی افزود: وزارت کار از زیر بار نواقص و مشکلات اصلاحیه قانون کار شانه خالی می‌کند و ارسال این اصلاحیه به مجلس را قبول نمی‌کند. وی ادامه داد: وزارت کار بدون جلب نظرات تشکل‌های کارگری اقدام به ارسال این لایحه به مجلس کرده است و ما نیز از مجلس خواهان بازگرداندن این لایحه به دولت هستیم.


واگذاری جمع‌آوری کالاهای قاچاق به اصناف
رئیس اتاق اصناف ایران از واگذاری اجرای طرح کالای قاچاق از سطح عرضه به اتاق‌های اصناف و اتحادیه خبر داد. علی فاضلی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، برخورد قهرآمیز در مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه را غیرموثر دانست و تصریح کرد: امروز بخشنامه برخورد بازرسان اتحادیه‌ها با متخلفان به اتاق‌های اصناف سراسر کشور ارسال شده است. فاضلی تصریح کرد: براساس این بخشنامه، بازرسان اتحادیه‌ها می‌توانند با توجه به شرح وظیفه قانونی، درصورت مشاهده کالای قاچاق برای متخلف تشکیل پرونده داده و برخورد کنند و در نهایت به ستاد مبارزه با کالای قاچاق معرفی کنند. فاضلی با اشاره به اینکه هیچ واحدی به اندازه اصناف به امور اصناف و مسائل مربوط به کالاها اشراف ندارد،‌ ادامه داد: در 3 میلیون بنگاه صنفی 850 هزار بنگاه در عرصه تعمیر و نگهداری و 650 هزار واحد صنفی در بخش تولید و یک میلیون و 200 هزار واحد دارای پروانه فعال هستند که نقشی در قاچاق کالا ندارند.


رشد ۲۰۰ درصدی واردات پوشاک از ترکیه
صادرات پوشاک آماده ترکیه به ایران در 8 ماه نخست 2016 میلادی به ۲۳۷ میلیون دلار رسید که ۲۱۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ رشد کرده است. به گزارش ایسنا، حکمت تانریوردی، رئیس انجمن صادرکنندگان پوشاک آماده استانبول عنوان کرد پس از برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران، فرصت‌های عظیمی برای بخش پوشاک آماده ایجاد شده است. به گفته وی، صادرات پوشاک ترک به ایران رشد چشمگیری پیدا کرده و از ۷۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ به ۱۲۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ افزایش پیدا کرد. انجمن صادرکنندگان پوشاک آماده استانبول انتظار دارد صادرات سالانه این بخش به ایران امسال از ۳۰۰ میلیون دلار فراتر رود.


Page Generated in 0/0062 sec