printlogo


کد خبر: 164791تاریخ: 1395/7/15 00:00
هشدار شدیداللحن نیروی دریایی به شناورهای حاضر در رزمایش سعودی
نزدیک آب‌های ایران نشوید

گروه سیاسی: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک روز پس از انهدام یک تیم تروریستی تحت حمایت عربستان سعودی در مرزهای غربی کشور، نسبت به تحرکات تنش‌زای سعودی‌ها در آب‌های جنوبی ایران و دریای عمان هشدار شدیداللحنی داد. به گزارش «وطن‌امروز»، عربستان سعودی از یکشنبه هفته جاری رزمایشی موسوم به «سپر خلیج1» را در منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان با هدف آنچه محافظت از گذرگاه‌های حیاتی و آب‌های منطقه‌ای و پیشگیری از هر گونه تجاوز علیه ناوگان دریایی در خلیج‌فارس و تنگه هرمز و دریای عمان می‌خواند، آغاز کرده است.  حضور جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی سعودی در منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان و تحرکات تنش‌آفرین و تشنج‌زای سعودی‌ها در این منطقه، با واکنش تند ایران مواجه شد و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای به همه شناورهایی که در رزمایش اعلامی عربستان‌سعودی در خلیج‌فارس حضور دارند هشدار داد به آب‌های سرزمینی ایران نزدیک نشوند. در بیانیه نیروی دریایی سپاه که در پی تحرکات تنش‌آفرین و تشنج‌زای اخیر برخی دولت‌ها در منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان بویژه تحرکات ستیزه‌آمیز و تنش‌جویانه در قالب برنامه ادعایی موسوم به رزمایش دولت سعودی، منتشر شده، آمده است: «به کلیه شناورهایی که در رزمایش اعلامی عربستان سعودی حضور دارند، اعم از شناورهای نیروی دریایی سعودی و شناورهای غیر از آن اعلام می‌گردد؛ نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعتقاد دارد اصالتاً این رزمایش مصداق مشخصی برای تشنج‌آفرینی و کم کردن امنیت پایدار در خلیج‌فارس است.
به همین لحاظ عبور هیچ یک از شناورهای نظامی شرکت‌کننده در رزمایش اعلامی از آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مجاز نمی‌باشد و به هیچ‌وجه به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی نزدیک نشوید و حتی از آب‌های بین‌المللی نزدیک آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران عبور نکنید، چرا که ما اعلام می‌داریم این عبور به هیچ‌وجه مصداق عبور بی‌ضرر نمی‌باشد. نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران، برای تامین امنیت پایدار خلیج‌فارس و تنگه هرمز در آمادگی کامل به سر می‌برند و با هرگونه حرکت، تلاش و اقدام برای برهم زدن آرامش و امنیت خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز و دریای عمان مقابله متناسب و فوری انجام خواهند داد».
سعودی‌ها خسارت نخواهند
پس از انتشار بیانیه شدیداللحن سپاه پاسداران به رزمایش سعودی‌ها، عضو کمیسیون امنیت ملی در تشریح این بیانیه گفت: این بیانیه به لحاظ حقوق بین‌الملل هشداری است که اگر ناوهای سعودی در محدوده آب‌های سرزمینی ایران منهدم شدند، سعودی‌ها درخواست خسارت از ما نداشته باشند. ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه اقدام اخیر سپاه در انتشار بیانیه، اقدامی پیشگیرانه بوده است، تاکید کرد: امروز افکار عمومی علیه عربستان سعودی شده و انجام رزمایش‌های اینچنینی از سوی آنها در خلیج فارس، در راستای فرافکنی تفسیر می‌شود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد به آب‌های سرزمینی‌اش وارد شود، گفت: زمانی که قرار بود آمریکایی‌ها هم در منطقه خلیج‌فارس مانور انجام بدهند، سپاه همین بیانیه هشدارآمیز را به آمریکایی‌ها داد. وی با بیان اینکه عربستان سعودی هم به لحاظ ابزار نظامی و هم به لحاظ کارآیی نیروهایش، در برابر ایران هیچ قدرتی ندارد، عنوان کرد: مانور اخیر عربستان در راستای دلگرمی به نیروهای خودش و البته کشورهای همراهش در حوزه خلیج‌فارس تفسیر می‌شود. حسن‌بیگی با بیان اینکه در مقطع کنونی که نزدیک انتخابات آمریکاست یقینا بخشی از تحرکات عربستان سعودی را باید ناشی از درخواست‌های کاندیداهای آمریکا بدانیم، گفت: سعودی‌ها همواره گوش‌شان به زبان آمریکایی‌هاست؛ آنها تلاش دارند برای آنکه بر حمایت‌های خودشان از اسرائیل و همچنین حملات ناجوانمردانه در یمن سرپوش بگذارند، اقداماتی را انجام دهند که اذهان عمومی و بین‌الملل منحرف شود. وی خاطرنشان کرد: اکنون عربستان سعودی در جنگ یمن باخته و همه کشورهایی که در این جنگ همراه سعودی‌ها بودند امروز از زیر بار این اقدام شانه خالی کرده‌اند و حتی آن اتحاد ناقصی هم که عربستان ایجاد کرده بود، از بین رفته است.
جزئیات درگیری سپاه با تروریست‌ها
براساس این گزارش، هشدار نیروی دریایی سپاه به شناورهای شرکت‌کننده در رزمایش سعودی در حالی است که روز سه‌شنبه در نقاط مرزی استان کرمانشاه، رزمندگان سپاه اسلام در قرارگاه نجف‌اشرف موفق شدند یک تیم تروریستی وابسته به ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی تحت حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی را در جریان یک درگیری مسلحانه، شناسایی و به طور کامل منهدم کنند. به گزارش تسنیم، مرحله اول این عملیات از آنجا آغاز شد که تیم‌های اطلاعات قرارگاه نجف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متوجه حضور یک تیم تروریستی 12 نفره در مناطق صفر مرزی در کرمانشاه می‌شوند و از همان لحظه کار اطلاعاتی برای کنترل این تیم آغاز می‌شود. پس از رصد دقیق این تیم و گذشت چند روز، نیروهای سپاه که اطلاعات کاملی از وضعیت، موقعیت و تجهیزات تروریست‌ها داشتند، اقدام به محاصره این تیم تروریستی در یک منطقه صعب‌العبور مرزی کرده و تروریست‌ها 2 روز در محاصره کامل سپاه بودند تا اینکه در نهایت با حملات دقیق نیروهای سپاه، تمام تروریست‌ها اعم از فرمانده و 11 عضو دیگر این تیم به هلاکت می‌رسند. در جریان این عملیات، از آنجا که قرارگاه نجف خود دارای بالگردهای رزمی کبراست، تصمیم گرفته می‌شود از چند فروند بالگرد نیز برای هدف قرار دادن تروریست‌ها استفاده شود که در نهایت 2 فروند بالگرد به منطقه اعزام و کبراهای قرارگاه نجف، محل حضور تروریست‌ها را با راکت هدف قرار می‌دهند و سپس تکاوران قرارگاه نجف سپاه وارد عمل شده و اقدام به پاکسازی محل می‌کنند و در نهایت موفق می‌شوند با به هلاکت رساندن تمام  تروریست‌ها محل را پاکسازی کنند. طبق اعلام مسؤولان، این تیم تروریستی وابسته به داعش نبوده اما به دیگر گروهک‌های تروریستی که تحت حمایت مستقیم آمریکا و عربستان هستند، وابسته بوده و مستندات این وابستگی نیز موجود است. از این تیم تروریستی حجم قابل توجهی تسلیحات، مهمات، مسیریاب، بی‌سیم و... کشف و ضبط شده و هم اکنون در اختیار رزمندگان سپاه پاسداران در قرارگاه نجف اشرف است. در این عملیات 3 تن از رزمندگان اسلام مجروح شدند که مجروحیت این 3 تن سطحی بوده و بلافاصله پس از مداوای سرپایی به یگان خود ملحق شدند. هدف این تیم تروریستی از نفوذ به داخل خاک میهن اسلامی، ایجاد ناامنی و انجام عملیات‌های تروریستی بوده که با ضربه دقیق و کاری و همچنین هوشیاری کامل نیروهای سپاه پاسداران، این تیم در دستیابی به اهداف خود ناکام ماند.


Page Generated in 0/0056 sec