printlogo


کد خبر: 164793تاریخ: 1395/7/15 00:00
اخبار

برنامه مراسم عزاداری محرم ۱۴۳۸ در حضور رهبر انقلاب
همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، امسال نیز همچون سال‌های گذشته مجلس عزاداری در حضور رهبر حکیم انقلاب برگزار خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای، برنامه‌ عزاداری ایام شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام در حسینیه امام خمینی رضوان‌الله‌علیه از شب هفتم تا شب دوازدهم محرم ۱۴۳۸ برگزار می‌شود. این مراسم همراه با اقامه‌ نماز جماعت مغرب و عشا در حسینیه‌ امام خمینی‌ رضوان‌الله‌علیه واقع در انتهای خیابان فلسطین جنوبی برگزار می‌شود. ضمناً احکام شرعی هر شب قبل از اذان مغرب توسط حجت‌الاسلام فلاح‌زاده بیان می‌شود.
از عموم مردم عزیز و عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت‌ علیهم‌السلام دعوت می‌شود در این مراسم شرکت فرمایند.

پیش‌شرط وزیرآلمانی درخواست صهیونیست‌ها و آمریکاست
مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اظهارات زیگمار گابریل گفت: او وزیر اقتصاد آلمان است اما پیش‌شرطش برای صهیونیست‌های آمریکایی است و می‌گوید ایران روابطش را با اسرائیل بهبود بخشد. سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به سفر معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان و سخنان وی پیش از این سفر گفت: آلمان‌ها یک ملت مستقل و خوشنام از نظر فناوری و پرکاری هستند و این کشور الان از نظر اقتصاد در رتبه اول اروپاست اما از خودش اراده ندارد و خودش بر خودش حکومت نمی‌کند! این چه عزتی است؟ کدام ملتی دوست دارد این وضعیت را داشته باشد؟ وی افزود: این موضوع فقط در سیاست خارجی‌ آلمان نیست؛ مگر در داخل هم می‌توانند آزاد و آن طوری که خودشان می‌خواهند باشند؟

ظریف به دلیل توهین به مجلس کتباً از نمایندگان عذرخواهی کند
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس تاکید کرد وزیر امور خارجه به دلیل نوع رفتارش در صحن مجلس باید در نامه‌ای از نمایندگان عذرخواهی کند. به گزارش تسنیم، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در نشست علنی پارلمان در تذکری با استناد به بند 11 ماده 24 آیین‌نامه مجلس گفت: در ابتدا از اقدام موثر آقای لاریجانی و ظریف که وزیر اقتصاد آلمان را نپذیرفته و حاضر نشدند با وی نشست داشته باشند، تشکر می‌کنم. وی در ادامه تذکر خود گفت: 2 نوع رفتار با یک برخورد صورت گرفت. پیش از این هم دهقان، وزیر دفاع جمله‌ای را درباره موضوعی گفته بودند که ربطی به مجلس ندارد اما پس از آن نامه‌ای نوشته و از نمایندگان ملت عذرخواهی کردند. اما همان نوع رفتار را ظریف در مجلس انجام داد و از نمایندگان عذرخواهی نکرد. وی همان برخورد ناپسند را در صحن انجام داد که لازم بود در نامه‌ای از مجلس عذرخواهی کند. علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر، گفت: آقای ظریف کتباً و شفاهاً از مجلس عذرخواهی کردند.

حضور ایران در عراق «مستشاری» و به درخواست دولت بغداد است
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضور ایران در عملیات‌های عراق مستشاری بوده و بنا به درخواست دولت و مردم این کشور است. به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه دیدار نخست‌وزیر سابق سوئد و سرپرست هیات روابط خارجی اروپا در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا جمهوری اسلامی ایران با توجه به نزدیک شدن به عملیات آزادسازی موصل در عراق به طور مستقیم در این عملیات شرکت می‌کند یا خیر؟ گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه در هیچ یک از این درگیری‌ها در عراق و دیگر کشورها دخالت مستقیم ندارد. وی با تاکید بر اینکه حضور  ایران در عملیات‌های جنگی و مبارزه با تروریست‌ها در عراق بنا به درخواست دولت این کشور و در حد مستشاری و استفاده از تجربیات ایران است، افزود: جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجربیات نظامی که به دست آورده بنا به درخواست دولت دوست و برادر،‌ عراق این تجربیات را در اختیار این کشور قرار می‌دهد و ما نیز براساس آن تصمیم‌گیری و عمل می‌کنیم. ولایتی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در هیچ کدام از عملیات‌های نظامی در عراق دخالت مستقیم ندارد.


Page Generated in 0/0051 sec