printlogo


کد خبر: 164795تاریخ: 1395/7/15 00:00
اخبار

تشکر پاپ فرانسیس  از آیت‌الله مکارم‌شیرازی
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان از نامه حضرت آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی تشکر و تصریح کرد: «رهبران دینی امروز باید بیش از گذشته برای حفظ کرامت همه انسان‌ها و حقوق اساسی آنها با هم فریاد سر دهند». به گزارش رسا، واتیکان در نامه‌ای رسمی، مراتب تشکر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان را به حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید اعلام کرد. براساس این گزارش، در پی ارسال پیام تشکرآمیز حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی به جناب پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان درباره «مبرا دانستن اسلام از خشونت و ترور»، متقابلا واتیکان طی نامه‌ای رسمی و محترمانه به معظم‌له اعلام کرد: «پاپ فرانسیس از دریافت نامه جنابعالی ابراز خرسندی کرد و مراتب تشکر خود را اعلام نمود». در ادامه این نامه که از طریق سفارت کشورمان در واتیکان ارسال شده، آمده است: «همان طور که استحضار دارید پیام همه ادیان (به خصوص ادیان توحیدی) قبل از هر چیز، پرستش مطلق خداوند و سپس احترام و مهربانی به همه انسان‌هایی است که با آنها دیدار می‌کنیم. به همین دلیل اعمال خشونت، به خصوص وقتی به نام خدا و دین انجام می‌شود، اهانت به خدا و ظلم عظیم به قربانیان است». در پایان این نامه تصریح شده است: «رهبران دینی امروز باید بیش از گذشته برای حفظ کرامت همه انسان‌ها و حقوق اساسی آنها با هم فریاد سر دهند».

نیروهای انقلابی در برابر جریان نفوذ و فتنه هوشیار باشند
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان به نیروهای مؤمن هشدار داد مراقب جریان نفوذ، تفرقه و فتنه که می‌خواهند بین نیروهای انقلابی چنددستگی ایجاد کنند، باشند. آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با رسا، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اتحاد نیروهای مؤمن و انقلابی، گفت: یکی از بدیهیات حفظ و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور آگاهانه مردم در صحنه است. وی افزود: جمهوری اسلامی برخاسته از رأی مردم است، اقشار گوناگون مردم به مناسبت‌های مختلف ابراز وفاداری نسبت به نظام، ولایت و استقلال مملکت و دشمنی با بیگانگان و دشمنان اسلام و ایران  می‌کنند و خواهان پیشرفت، تحقق عدالت و عزت ایران اسلامی هستند. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه این نیروها باید بتوانند اقتدار و عظمت ایران اسلامی را به رخ دشمنان بکشند، اظهار داشت: مردم باید در صحنه انتخابات بر پایه ولایتمداری، هوشمندی و بصیرت، صفوف یکپارچه انقلابی خود را متحدتر کنند و بتوانند با به میدان آوردن گزینه‌هایی که از لحاظ تخصص، تعهد، مدیریت، ولایتمداری و ارزشمداری در مرتبه قابل قبولی هستند، اهداف انقلاب و نظام اسلامی را جلو ببرند. وی ادامه داد: نیروهای انقلابی می‌توانند در صحنه حاضر شوند و به هنجارشکنی‌های اخلاقی، ولنگاری فرهنگی و سازش‌ها و امتیازهایی که به دشمنان داده می‌شود و آشفتگی در اداره کشور بویژه در بخش اقتصادی، پاسخ عملی بدهند.


گزارش حقوق بشری دبیرکل سازمان ملل فاقد اعتبار است
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گزارش حقوق بشری دبیرکل سازمان ملل را دارای ایرادات مبنایی خواند و تصریح کرد: این گزارش از نظر جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است. بهرام قاسمی در واکنش به گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی اظهار داشت: «چنین گزارش‌هایی اصولا و به طور ماهیتی ایرادات مبنایی دارند، به همین دلیل از نگاه جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار هستند». سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: مهم‌ترین و جدی‌ترین ایراد مبنایی گزارش آن است که متن تهیه شده براساس قطعنامه‌ای ظالمانه، ناعادلانه و کاملا سیاسی و با اهداف خاص تدوین شده است و از آنجا که به منظور اعمال فشار بر ایران و در جهت بهره‌برداری‌های خاص سیاسی برخی کشورها و به طور آشکاری علیه جمهوری اسلامی تدوین و تحریر شده است، هرگز نمی‌تواند از اعتبار و ارزش لازم برخوردار باشد». قاسمی همچنین بهره‌گیری و استفاده از منابع اطلاعاتی و خبری نامشخص، نامعتبر و غیر قابل اتکا در تهیه محتوای گزارش را ایراد دیگر این گزارش دانست که بی‌شک بی‌اعتباری بیشتر آن را مورد تایید قرار می‌دهد.


Page Generated in 0/0065 sec