printlogo


کد خبر: 166369تاریخ: 1395/8/2 00:00
عصبانیت کارگردان سایه‌های موازی از شنیدن نقد در «هفت»
نتیجه سینمای سوبسیدی لوس

هفت در یکی از جنجالی‌ترین برنامه‌های خود در بامداد شنبه در میزگرد نقد سایه‌های موازی که با حضور کارگردان این اثر برگزار شد، شاهد مجادله‌ای فراتر از نقد کردن و نقد شنیدن بود. در این برنامه نعیمی در واکنش به نقدهای مسعود فراستی به فیلم و فیلمنامه خطاب به وی گفت: مسعود! تو مسیری که می‌روی مسیر غم‌انگیزی است و آدم غم‌انگیزی شده‌ای! من دلم برایت می‌سوزد. از اینکه تو لذت می‌بری من را و فیلم مرا سخیف کنی، من ناراحت می‌شوم. این درست نیست که به فیلمنامه‌نویس بگوییم عرضه این کار را نداشته است. فراستی در پاسخ به جنجال‌های نعیمی گفت: پشت این جمله‌ها مخفی نشو. عرضه یعنی توان! توان این را نداشته است. تو با ادبیات خودت برداشت کن. به‌جای آنکه ناراحت شوی و استرس بگیری، به نقد فیلمت پاسخ بده. نعیمی ادامه داد: حرف من این است که مسعود فراستی که به همه فیلم‌ها از «فروشنده» تا «سایه‌های موازی» نقد می‌کند، آیا جرأت دارد وارد مسائل دیگری مثل فساد مالی یا پولشویی در سینما شود؟ چرا آنها را نقد نمی‌کند؟! افخمی در پاسخ به این اظهارات نعیمی گفت: یعنی مسعود فراستی به عنوان یک منتقد فیلم درباره مسائل پولشویی در مملکت صحبت کند؟! مسعود که وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهد، ما نیز وظیفه خود نمی‌دانیم به هر مساله‌ای در جامعه ورود کنیم.
فراستی: وقتی فیلم نساختی انتظار تعریف نداشته باش
فراستی نیز بیان کرد:‌ وقتی فیلم نساختی، وقتی یک حرکت دوربین درست نداری و تنها یک لوکیشن پیدا کردی و 2 بازیگر را روبه‌روی هم نشاندی که با دیالوگ‌های ضعیف عقیقی که واقعا فیلمنامه دبیرستانی نوشته و تو تنها یک پن کنی، از من انتظار تعریف نداشته باش. در ادامه نعیمی گفت: اگر همه فیلم‌ها بد هستند چرا وقت خود را برای نقد آنها تلف می‌کنی؟ بالاخره 10 فیلم که ارزش نقد جدی دارند. اگر مشکلت پول است من دستمزد حضورت در برنامه «هفت» را می‌دهم تا برای معیشتت، همه را خراب نکنی! فقط برای معیشت صحبت نکن. کار تو نفرت‌پراکنی است! مسعود وقتی متوجه این نیست که اصغر نعیمی به نسبت فیلم قبلی‌اش چقدر تلاش کرده که فیلم بهتری بسازد و اشکالاتش را رفع کند، در حالی که باید ببیند، نقدش غلط است. افخمی بیان کرد: اینچنین نیست. وقتی می‌گویی تنها 10 فیلم در سال ارزش نقد واقعی را دارند، یعنی ارزش این را دارند که منتقد به لحاظ زیبایی‌شناسی با فیلم مواجه شود. باقی‌اش وظیفه من و برنامه هفت است.
 افخمی: به‌جای مقابله، به نقد گوش کن!
مجری «هفت» گفت: ما خیلی سعی کردیم تا همین مقدار نظر مردمی را بتوانیم درباره فیلم شما تهیه کنیم. بیش از یک هفته طول کشید و حتی هیچ‌کس حاضر نشد درباره فیلم شما نقد خوب کند. هفته گذشته مهدویان برای فیلم «ایستاده در غبار» به «هفت» آمد و نقدهای تندتری را از مسعود فراستی شنید. در حالی که فراستی فیلم او را بیشتر از فیلم تو دوست دارد اما مهدویان مثل یک تماشاگر به حرف‌های او گوش داد. تو سعی می‌کنی مقابله کنی! فراستی نیز بیان کرد: تو هر بار برای هر نقدی که می‌نویسم به من زنگ می‌زنی که مسعود دمت گرم! چندبار این کار را کرده‌ای؟ سر همین فیلم‌هایی که می‌گویی؛ که وای! نقدت فوق‌العاده بود. من که از شنیدن این نقد‌ها به شعف نمی‌آیم و برایم مهم نیست! اما اگر این نقد‌ها نفرت‌پراکنی است، چرا زنگ می‌زنی؟ سینمای ما سینمای سوبسیدی لوسی شده است که اگر به کسی بگویی بالای چشمت ابروست، گریه می‌کند!


Page Generated in 0/0047 sec