printlogo


کد خبر: 166385تاریخ: 1395/8/2 00:00
اخبار

حسن‌زاده: باید رأیی بدهیم که دیگر تکرار نشود
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تاکید کرد اتفاقاتی که در دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان رخ داد تاسفبار است. اسماعیل حسن‌زاده با اشاره به اتفاق رخ‌داده در ورزشگاه غدیر اهواز گفت: از طریق رسانه‌ها و برخی مقامات رسمی مسابقات، متوجه حواشی دیدارهای مختلف بوده‌ایم اما تا زمانی که گزارش کامل در اختیار نداشته باشیم، نمی‌توان به طور قطع مطلبی را عنوان کرد. وی گفت: بدون شک حواشی دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس و  سایر مسابقات را بررسی می‌کنیم و رای مورد نظر را بزودی اعلام خواهیم کرد. از این اتفاقات متاسف هستیم، چرا که سلامتی تماشاگران در ورزشگاه‌ها به خطر افتاده است. کمیته انضباطی در هر شرایطی با توجه به گزارشاتی که در اختیارش قرار می‌گیرد، اتفاقاتی را که محرز است مورد به مورد بررسی و در نهایت رای صادر می‌کند. رئیس کمیته انضباطی گفت: امیدوارم رای مناسبی بدهیم که بازدارنده از اینگونه تخلفات باشد. آیین‌نامه فیفا و کنفدراسیون قاره‌ای مانند کنفدراسیون فوتبال آسیا و آیین‌نامه داخلی کشورمان در چنین مواردی تنبیهات خاصی را پیش‌بینی کرده که فقط می‌توانیم با اعمال آن تنبیهات متخلفان را جریمه کنیم. در موارد مربوط به تخلفات تماشاگر یا باید جریمه نقدی اعمال شود، یا باید تماشاگران تیم متخلف از حضور در ورزشگاه‌ها محروم شوند یا تیم‌ها را از برگزار کردن بازی خانگی در ورزشگاه خودشان محروم کنیم یا به انجام مسابقه در ورزشگاه دیگری محکوم کنیم که مسلما اهالی فوتبال و حتی ما دوست نداریم تماشاگر را که رکن اساسی فوتبال کشورمان بوده و رونق‌بخش فوتبال در ایران هستند محروم کنیم. هر زمان که تماشاگران محروم شده‌اند، مورد انتقاد اهالی فوتبال قرار گرفته‌ایم، چرا که بالاخره همه حاضران در ورزشگاه‌ها مرتکب تخلف نمی‌شوند.

دستمزد لیپی ۱۸۵ برابر سرمربی قبلی چین
سرمربی جدید اژدهای زرد دستمزدش در این تیم ۱۸۵ برابر گائو هونگبو خواهد بود. در حالی که اتحادیه فوتبال چین دیروز به‌طور رسمی مارچلو لیپی را به‌عنوان سرمربی جدید تیم‌ملی این کشور انتخاب کرد، رایزنی‌‌ها درباره دستمزد این مربی ایتالیایی در این تیم آغاز شده است. برخی رسانه‌های انگلیسی دستمزد سالانه سرمربی پیشین ایتالیا را در حرفه جدیدش 17 میلیون پوند و برخی دیگر 18 میلیون پوند عنوان کرده‌اند که با هر یک از این دو رقم لیپی گرانقیمت‌ترین مربی جهان لقب خواهد گرفت. رسانه‌های ایتالیایی هم گزارش دادند دستمزد سالانه لیپی به‌عنوان سرمربی چین 20 میلیون یورو خواهد بود که این یعنی 147 میلیون و 800 هزار یوان چین. به این ترتیب لیپی 185 برابر گائو هونگبو، سرمربی پیشین چین که تنها سالانه 800 هزار یوان چین دریافت می‌کرد، دستمزد خواهد گرفت. لیپی جانشین گائو هونگبو شد که پس از شکست 2 بر صفر چین برابر ازبکستان از سمت سرمربیگری این تیم استعفا کرد. این مربی 68 ساله بین سال‌های 2012 تا 2014 هدایت تیم گوانگژو اورگراند چین را برعهده داشت و با این تیم 3 قهرمانی در سوپرلیگ چین و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرد. سرمربی پیشین تیم‌های یوونتوس و اینتر قرار است روز جمعه در کنفرانس خبری در شهر پکن حضور پیدا کند و رسماً به رسانه‌ها و هواداران چینی معرفی شود. نخستین بازی‌ای هم که وی روی نیمکت اژدهای زرد خواهد نشست، دیدار با قطر در مرحله انتخابی جام‌جهانی 2018 در تاریخ 15 نوامبر(25 آبان) خواهد بود.

نماد رسمی جام‌جهانی روسیه انتخاب شد
«زابیواکا» به عنوان نماد رسمی جام‌جهانی 2018 روسیه انتخاب شد. به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از سایت جهان ورزش، در فاصله کمتر از 2 سال تا آغاز جام‌جهانی 2018 روسیه، مسؤولان برگزارکننده این رقابت‌ها در نهایت نماد رسمی این دوره از رقابت‌ها را اعلام کردند و یک «گرگ» را به عنوان نماد بیست‌ویکمین دوره جام‌جهانی انتخاب کردند. پیش از این فدراسیون فوتبال روسیه 3 نماد را برای انتخاب به عنوان نماد اصلی جام‌جهانی معرفی کرده بود که به نوعی نشان‌دهنده آداب، رسوم و فرهنگ این کشور هستند. «ببر سیبری، گربه و گرگ» 3 نمادی بودند که با رای مردم کشور روسیه در یک نظرسنجی اینترنتی به عنوان 3 نامزد انتخابی نماد جام‌جهانی روسیه معرفی شدند که در نهایت نماد «گرگ» به نام «زابیواکا» به عنوان نماد رسمی بیست‌ویکمین دوره جام‌جهانی فوتبال انتخاب شد.


Page Generated in 0/0188 sec