printlogo


کد خبر: 166392تاریخ: 1395/8/2 00:00
چهارگوشه

مالکی:حلب، یمن ما داریم می‌آییم!
نهمین اجلاس شورایعالی مجمع بیداری اسلامی دیروز در بغداد خاتمه یافت. در این اجلاس که با شعار «بیداری اسلامی متوقف نمی‌شود» و با حضور دکتر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق و نیز سیدعمار حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب این کشور از روز جمعه آغاز شده بود، نخست‌وزیر سابق عراق طی یک سخنرانی تاریخی گفت: «به جمهوری اسلامی ایران و امام خامنه‌ای برای اینکه شناخت کامل از توطئه‌های جهان اسلام دارند تبریک می‌گویم. سازمان‌های مرتبط با پروژه‌های بیگانگان در عراق با هدف تخریب چهره اسلام فعالیت می‌کنند. در عراق با یک جنگ طایفه‌ای روبه‌رو هستیم که مانع همه تلاش‌ها برای ساختن و ثبات عراق است.»  معاون رئیس‌جمهور عراق و رئیس ائتلاف قانون در پارلمان این کشور سپس با اشاره به نام عملیات آزادسازی موصل که هم‌اکنون در جریان است، گفت:«معنای نام عملیات «قادمون یا نینوا - نینوا ما داریم می‌آییم» این است که ‌ای رقه، حلب و یمن ما داریم می‌آییم».

سقوط بالگرد روسیه با 19 کشته
مقام‌های محلی روسیه می‌گویند سقوط بالگرد در شمال غرب سیبری 19 کشته برجای گذاشته ‌است. کارشناسان روس اعلام کردند بالگرد می-8 که حامل 22 سرنشین بود جمعه شب در نزدیکی شهر نووی اورنگوی سقوط کرد. آنها خاطرنشان کردند این بالگرد از منطقه کراسنویارک عازم شهر نووی اورنگوی بود و حدود ساعت 14 تا 15 (به وقت جهانی) روز جمعه سقوط کرد.

حمله سایبری گسترده در آمریکا
یک شرکت آمریکایی که مدیریت بخش‌های مهمی از زیرساخت اینترنت آمریکا را برعهده دارد، هدف حمله سایبری قرار گرفته و دسترسی شمار زیادی از مردم این کشور به اینترنت قطع شده‌ است. شرکت «دین» که مرکز تغییر و توزیع ترافیک اینترنت است، اعلام کرد از ساعت 7 صبح روز جمعه به وقت محلی حمله منع سرویس توزیع‌کننده (DDoS) را تجربه کرده ‌است. این حملات معمولا با هدف قطع موقت یا دائمی فعالیت یک شرکت میزبان و ارائه‌کننده خدمات اینترنت انجام می‌شود.  

جسد دیپلمات سعودی در مراکش
رسانه‌های مراکش از پیدا شدن جسد یک دیپلمات سعودی در یک آپارتمان اجاره‌ای در شهر برشید در شمال غرب مغرب خبر دادند. گزارش‌های اولیه حاکی است مرگ این دیپلمات سعودی طبیعی بوده و شبهه اقدام جنایی درباره آن وجود ندارد اما پلیس اعلام کرده مقدار زیادی داروهای درمان اختلالات جنسی نیز در آپارتمان کشف شده که احتمال وجود مسمومیت دارویی را نیز تقویت می‌کند و تحقیقات برای کشف دلیل واقعی این حادثه بررسی می‌شود.

افزایش کسری بودجه انگلیس
گزارش جدید دفتر آمار ملی انگلیس مؤید آن است که میزان کسری بودجه این کشور در ماه سپتامبر به 10میلیارد و 600 میلیون پوند انگلیس رسیده است که نسبت به همین ماه در سال گذشته 5/14 درصد افزایش را نشان می‌دهد. به گفته تحلیلگران، کسری بودجه انگلیس در ماه سپتامبر خیلی بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد افزایش یافت و همین مساله کار را برای فیلیپ هاموند وزیر دارایی این کشور دشوار خواهد کرد زیرا وی قرار است نخستین بودجه انگلیس بعد از خروج از اتحادیه اروپایی را تنظیم کند.

سعودی‌ها از صهیونیست‌ها پهپاد می‌خرند
کاربر فعال و مشهور عربستانی شبکه‌های اجتماعی، اطلاعاتی اختصاصی درباره امضای قرارداد خرید چندین فروند پهپاد بین عربستان و رژیم اسرائیل با واسطه‌گری آفریقای جنوبی، در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد. مجتهد با انتشار گزارشی از منابع رسمی عربستان درباره ساخت کارخانه تولید پهپاد در آفریقای‌جنوبی، این گزارش را «فریبکاری» خواند و نوشت: در واقع هدف از انتشار این گزارش، پنهان کردن این واقعیت است که عربستان از طریق آفریقای جنوبی اقدام به خرید تعدادی پهپاد از رژیم اسرائیل به مبلغ 400میلیون دلار کرده است.


Page Generated in 0/0047 sec