printlogo


کد خبر: 166394تاریخ: 1395/8/2 00:00
فرهنگیان خواستار پاسخگویی هستند
فرصت‌سوزی افشای حقایق با عزل فانی

جمعی از فرهنگیان با نگارش نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار پاسخگویی دولت درباره اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان شدند. به گزارش فارس، در بخش‌هایی از این نامه آمده است: ماجرای عزل وزیر آموزش‌وپرورش همزمان با 2 تصمیم مهم در صحن مجلس یعنی اعلام وصول استیضاح وزیر و تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، این فرصت ارزشمند را از جامعه فرهنگیان سلب کرد تا ندانند وزیر در قبال سوالات عدیده‌ای که امروز از طریق رسانه‌ها بر سر زبان‌هاست چه پاسخی دارد؟ البته استیضاح هرچند دیرهنگام بود اما یک فرصت بود تا اعتماد آسیب‌دیده معلمان را ترمیم ببخشد و گوش‌های تشنه، برای حقایق را سیراب کند؛ افسوس که به یکباره، خداحافظی زودهنگام وزیر بر استفهام‌ها و تردیدها افزود. در ادامه این نامه خطاب به رئیس‌جمهور عنوان شده است: ما به عنوان جمعی از فرهنگیان که توفیق روزافزون حضرتعالی و همکاران‌تان آرزوی قلبی ماست از جنابعالی و نمایندگان مردم در مجلس می‌خواهیم به دور از هرگونه تعلق خاطر و نگاه سیاسی فرصتی را فراهم آورند تا خانواده یک میلیونی معلمان پاسخ و واکنش مناسبی برای برخی از ابهام‌ها و پرسش‌های خود بیابند. سوالاتی متعدد و متنوع در حوزه آموزش‌وپرورش که ناچار به تعدادی از آنها به طور مجمل بسنده می‌شود:
1-پاسخ شفاف دولت در قبال بازداشت همزمان مدیرعامل و چند نفر از اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان به اتهام اختلاس چیست؟
2- آیا صندوق ذخیره فرهنگیان که حاصل مشارکت و سرمایه‌گذاری قریب به
900 هزار فرهنگی است باید به بنگاه اشتغال همسر و خویشاوندان درجه اول و دوستان مدیرعامل و برخی از اعضای هیأت‌مدیره تبدیل شود؟
3- فرهنگیان معتقدند صندوق را باید به گروهی امین که منتخب واقعی آنها باشند سپرد تا به عنوان «هیأت امنا» آن را مراقبت و تدبیر کنند. اینک جای این پرسش باقی است که به کدامین حجت باید برخی از افراد نام و نشان‌دار سیاسی از جرگه «بنیاد باران» تکیه بر جای امنا بزنند؟ بویژه کسانی که پیش از این و در زمان وزارت خود، آزمون موفقی نداشته‌اند.

جزئیات واگذاری زمین برای ساخت بزرگترین مرکز مغز و اعصاب جهان
پیرو مطلب منتشر شده از سوی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر واگذاری زمینی در منطقه 22 به یک خیریه که همسر شهردار تهران نیز عضو هیات مدیره آن است، از سوی دفتر شهردار تهران بیانیه‌ای منتشر شد. براساس این گزارش، در بخش‌هایی از متن بیانیه دفتر شهردار پایتخت آمده است: پیرو مطلب منتشر شده توسط رحمت‌الله حافظی، عضو شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر واگذاری زمینی در منطقه 22 به یک خیریه، لازم است نکات زیر یادآوری شود: این زمین در طرح تفصیلی جدید از ابتدا برای فعالیت‌های خدماتی- درمانی (امور عام‌المنفعه) در نظر گرفته شده است. به همین ترتیب خیریه امام رضا(ع) با پیشنهاد پروفسور سمیعی به منظور استفاده از دانش و تجربه پروفسور سمیعی برای احداث بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی و درمانی مغز و اعصاب جهان، این زمین با کاربری خدماتی و درمانی را به نرخ کارشناسی روز از شهرداری تهران خریداری کرده است و فرآیند ساخت این مرکز تحت نظارت پروفسور سمیعی هم‌اینک در مراحل انتهایی قرار دارد. همچنین زهراسادات مشیر (همسر شهردار تهران) یکی از اعضای نه‌گانه هیأت امنا هستند و امتیاز مالکیت این بیمارستان و اموال این مؤسسه متعلق به هیچ شخص حقیقی و حقوقی نیست و به طور کامل وقف عام است. برهمین اساس اعضای محترم شورای شهر تهران به دلیل منحصر به فرد بودن این پروژه و ابعاد فرامنطقه‌ای آن، از ابتدا در جریان اتفاقات و روند پیشرفت آن بوده و مصوبات متعددی جهت پیشرفت این پروژه ممتاز درمانی کشور داشته‌اند. گفتنی است، یکی از دلایل اصلی تأسیس این مرکز مجهز و روزآمد، ارائه خدمت به بیماران اعصاب و روان و قطع نخاعی کشورمان است که در شرایط فعلی ناگزیر از صرف هزینه‌های کلان درمانی و در موارد بسیاری، سفر به خارج از کشور برای درمان هستند. روشن و بدیهی است که این حرکت که با همت مردم خیر ایران اسلامی صورت می‌پذیرد، از مصادیق خدمت به آرمان‌های شهداست.


Page Generated in 0/0125 sec