printlogo


کد خبر: 166402تاریخ: 1395/8/2 00:00
سرخط خبر

 رویترز نوشت: الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه با بیان اینکه فریز نفتی همچنان ضرورت دارد، گفت در روزهای آینده با محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک درباره هماهنگی در بازارهای نفت رایزنی خواهد کرد.
 محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی دولت به مجلس ارسال شده است.
 رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شیوه‌نامه صدور کارت‌های بازرگانی را پیش از جلسه آینده این شورا با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی، مجلس، وزارت صنعت و اتاق تعاون تدوین می‌کند.
 سیدرسول باقری، معاون نظارت بر درآمد و امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی به نام ماموران قرائت کنتور و توزیع قبض این شرکت، مشترکان می‌توانند با ارسال کد درج ‌شده روی کارت شناسایی هولوگرام‌دار ماموران به سامانه ١٠٠٠١٥٢٢ ضمن تایید هویت آنان، اطلاعاتی مانند نام، وظیفه‌ای را که برعهده دارند و شرکتی را که در آن مشغول خدمت هستند دریافت کنند.
 عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: طرح فروش سوخت هواپیما از طریق کارت‎های بانکی که قرار بود از اول آبان اجرا شود، به دلیل برخی مشکلات در سیستم مالی و توان پرداخت شرکت‎های هواپیمایی اجرا نمی‌شود.
 مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: با هماهنگی انجام شده بین اتحادیه و اتاق اصناف، طرح مبارزه با کالای قاچاق در صنف رایانه از اول آبان آغاز شد.
 کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا اپراتور «تی‌موبایل» را به علت ارائه اطلاعات گمراه‌کننده به مشتریان درباره محدودیت‌های خدمات دسترسی نامحدود به اینترنت 48 میلیون دلار جریمه کرد.
 آمار رسمی وزارت کار نشان می‌دهد تعداد حوادث ناشی از کار از یکهزار و ۵۷۱ مورد در زمستان 1394 با افزایش 8/14 درصدی در بهار1395 به هزار و ۸۰۴ مورد رسیده است.
 مجمع عمومی عادی سالانه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با حضور بیش از 93 درصد سهامداران این شرکت برگزار شد. این شرکت در پایان سال مالی،172 ریال سود را محقق کرد که قرار شد 10 درصد سود طبق قانون تجارت به صورت نقدی تقسیم شده و 90 درصد باقیمانده به عنوان سود انباشته تلقی شود.
 مهران گلابکش، مجری طرح‌های انتقال نیروی شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی از بهره‌برداری خط ۴۰۰ کیلوولت گتوند- مهر شازند خبر داد و گفت: این خط به طول ۳۲۲ کیلومتر با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.
 سیدرضی حاجی‌آقامیری، رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: با وجود اینکه صادرات فرش ایران به آمریکا در حال انجام است اما این فرش‌ها کیفیت نازلی دارد و صادرات فرش از آمریکا به دیگر نقاط دنیا همچنان ممنوع است.
 معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اکنون 15 شرکت کشتیرانی بزرگ جهان به بنادر ایران تردد می‌کنند و شرکت مرسک نیز اعلام آمادگی کرده تردد خود را به صورت مستقیم به بنادر ایران آغاز کند.
 انجمن جهانی فولاد میزان رشد تولید فولاد خام ایران را در ماه سپتامبر 2016 میلادی 8/18 درصد و میزان رشد تولید 9 ماهه را 8 درصد اعلام کرد. میزان تولید فولاد خام ایران در حالی در 9 ماهه 2016میلادی، 13 میلیون و 210 هزار تن بود که پارسال 12 میلیون و 231 هزار تن بوده است.
 


Page Generated in 0/0068 sec