printlogo


کد خبر: 166408تاریخ: 1395/8/2 00:00
پارلمان

اخلاق سرلوحه تصمیم‌های سیاسی آیت‌الله مهدوی‌کنی بود
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی همانگونه که با دشمنان و مخالفان نظام سرسخت بود، با دوستان و یاران انقلاب با لطافت برخورد می‌کرد. حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی از جمله علمایی بودند که برای عموم نیروهای انقلابی و مومن مرجعیت داشتند و همگان ایشان را به عنوان عالم منصف و معتدل قبول داشتند. وی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی در تصمیم‌های سیاسی خود همواره شرایط کشور و خواست مردم را لحاظ می‌کردند، تاکید کرد: مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی به عنوان یار امام‌خمینی(ره) همواره در مبارزات در کنار ایشان بودند و هیچ‌گاه امام و جریان مبارزه علیه رژیم پهلوی را ترک نکرده و کنار نگذاشتند؛ ایشان حتی در مبارزه با شاه از مسیر منطقی و اسلامی خارج نمی‌شدند، چرا که معتقد بودند هیچ اقدام درستی با رفتار غیراخلافی نمی‌تواند به نتیجه برسد و باید اخلاق اسلامی سرلوحه کارهای سیاسی باشد. نماینده مجلس، آیت‌الله مهدوی‌کنی را به لحاظ فعالیت سیاسی و تشکیلاتی شبیه به شهید بهشتی توصیف کرد و گفت: آیت‌‌الله مهدوی‌کنی همانند شهید بهشتی همواره به کار تشکیلاتی اعتقاد داشت و معتقد بود باید به تصمیم‌های تشکیلاتی احترام گذاشت، ایشان در جامعه روحانیت مبارز نیز اعتقاد به تصمیم‌ تشکیلاتی داشت و هر تصمیمی‌ که اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران می‌گرفتند، ایشان اصل را بر احترام به آن تصمیم می‌گذاشتند.

دریافت «سومین گزارش 3 ماهه وزارت امور خارجه»
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از دریافت سومین گزارش 3 ماهه وزارت امور خارجه از روند اجرای برجام خبر داد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: دومین گزارش 6 ماهه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از روند اجرای برجام براساس سومین گزارش وزارت امور خارجه تهیه خواهد شد. طبق تبصره 1قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام»، وزیر امور خارجه موظف است روند اجرای توافقنامه را هر 3 ماه یک بار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش دهد و این کمیسیون نیز باید هر 6 ماه یک بار گزارش اجرای برجام را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

سؤال 3 نماینده از علوی درباره سفر «داباکیس» به ایران و مسأله نفوذ
وزیر اطلاعات این هفته به پارلمان می‌رود تا به سوالات3 نفر از نمایندگان مجلس درباره اقدامات وزارت اطلاعات در برخورد با مصادیق نفوذ و علت سفرهای طولانی مدت رئیس دانشگاه علم و صنعت به کشورهای خارجی پاسخ ‌دهد. به گزارش فارس، محمود علوی قرار است به سوال مشترک جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد و کلات، حسن نوروزی نماینده رباط کریم و حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر پاسخ ‌دهد. در بخشی از گزارش هیأت‌رئیسه مجلس درباره این سوال با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ بین مسؤولان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور به بهانه‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری آمده است: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها با عناوین برگزاری همایش‌های علمی و همچنین بهانه‌هایی همچون فعالیت در حوزه‌های هنری و فرهنگی کشور از موضوعاتی است که در سال های اخیر شدت گرفته است و متأسفانه رفت و آمدها و قراردادهایی نیز در این حوزه به امضا رسیده است. این گزارش با تاکید بر حضور وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و ارائه گزارش از اقدامات پیشگیرانه وزارت اطلاعات در حوزه نفوذ، از علوی خواسته درباره مصادیق ذیل به نمایندگان پاسخ دهد: 1- «جیمز داباکیس» سناتور آمریکایی با پیگیری و اصرار چه افرادی به ایران سفر کرده است؛ چه اهدافی را در این سفر دنبال کرده و با چه مقاماتی دیدار کرده است؟ 2- قرارداد همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با شرکت فرانسوی «گیم کانکشن» و حضور کارشناسان این شرکت در ایران برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای تا چه میزان بررسی شده است؟ 3- سفرهای طولانی‌مدت ریاست دانشگاه علم و صنعت به کشورهای خارجی با چه اهدافی صورت می‌گیرد؟ آیا اهداف علمی و در حوزه مسؤولیت ایشان دلیل این سفرها است یا اهداف شخصی؟


Page Generated in 0/0054 sec