printlogo


کد خبر: 166409تاریخ: 1395/8/2 00:00
اخبار

حکام سعودی در پشت‌پرده تمام بحران‌های منطقه‌ای هستند
دبیرکل مجمع بیداری اسلامی گفت: دست حکام سعودی در پشت‌پرده تمام بحران‌های منطقه‌ای از سوریه و عراق گرفته تا یمن، بحرین، لیبی و امثالهم آشکار است. به گزارش فارس، دکتر علی‌اکبر ولایتی در نهمین اجلاس شورایعالی بیداری اسلامی در بغداد با اشاره به تشکیل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: هم‌اکنون انگیزه‌های جهادی در صفوف مردمی اعم از شیعه و سنی در سوریه و عراق دمیده شده و ملت‌های مسلمان سوریه و عراق را در کنار ارتش و نیروهای نظامی 2 کشور مذکور، جهت نابودی گروه‌های تکفیری در جبهه واحدی قرار داده و پیروزی‌های بزرگی نیز به دست آمده است. مطمئناً شکست داعش و سایر گروه‌های تکفیری در سوریه و عراق فرصت‌های بزرگی را برای جهان اسلام رقم خواهد زد و روح جهاد و اعتماد به نفس جهت مبارزه و مقابله با عناصر و گروه‌های افراطی، تکفیری و تروریستی از یک سو و پیشبرد بیداری اسلامی از سوی دیگر را بیش از پیش فزاینده خواهد کرد. ولایتی با اشاره به مشکلات و درگیری‌های کشورهای اسلامی با گروهک‌های تکفیری گفت: دست حکام سعودی در پشت پرده تمام بحران‌های منطقه‌ای از سوریه و عراق گرفته تا یمن، بحرین، لیبی و امثالهم آشکار است. وهابیت با ابزار پول همچنان به فتنه‌انگیزی در جهان اسلام ادامه می‌دهد. آشکارسازی و هنجارشکنی در برقراری روابط عربستان با رژیم صهیونیستی، خود ننگ دیگری از سوی حکام سعودی و ضربه جدیدی بر پیکره اسلام و آرمان‌های ملل اسلامی است.

حکام غربی بعد از 6 سال به حرف ایران درباره سوریه رسیده‌اند
مشاور وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید امروز حکام غربی و منطقه‌ای بر این موضوع تاکید دارند که مشکلات سوریه باید توسط مردم این کشور حل شود. حسین شیخ‌الاسلام در گفت‌و‌گو با میزان درباره حضور نظامی ترکیه در عراق و سوریه گفت: حضور بدون اجازه ترکیه در کشورهایی همچون سوریه و عراق درحال حاضر این کشور را با گرفتاری‌های جدی روبه‌رو کرده است زیرا ترکیه برخلاف خواست دولت این کشورها ورود کرده است. وی با اشاره به درخواست دولت عراق و سوریه از ترکیه برای خروج از این کشورها تصریح کرد: اقدامات چند سال اخیر ترکیه در منطقه دولت اردوغان را شرمنده کرده و سبب شده نگاه جامعه جهانی و منطقه به این کشور تغییر کند. شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه دیدگاه مصر پیرامون تحولات سوریه به ایران نزدیک شده است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره برخلاف رئیس‌جمهور آمریکا، نخست‌وزیر فرانسه، شاه عربستان و بسیاری از مقامات غربی بر این موضوع تاکید داشته است که مشکلات سوریه باید توسط مردم این کشور حل شود، روندی که امروز حکام غربی و منطقه‌ای بعد از 6 سال به آن رسیده‌اند. وی تاکیدکرد: تاکید ایران بر مواضع خود پیرامون تصمیم‌گیری ملت سوریه بر سرنوشت‌شان سبب شده است کشورهایی همچون مصر نیز در این مسیر خواهان همراهی با ایران باشند لذا این رویه را باید به فال‌نیک گرفت زیرا همراهی کشورهای مسلمان منطقه در پیشبرد سریع مشکلات سوریه نقش چشمگیری خواهد داشت.


پدافند غیرعامل تهاجم زمینی آمریکا به ایران را منتفی کرد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای مصون‌سازی کشور در برابر تهدیدهای بیگانگان، گفت: پدافند غیرعامل احتمال تهاجم زمینی آمریکا به ایران را به کلی منتفی کرده است. سردار غلامرضا جلالی در دیدار با آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی‌گرگانی از مراجع تقلید، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مستحکم کردن دهانه تنگه هرمز و مناطق مرزی غرب و جنوب کشور و ساخت مجموعه‌ها و شهرک‌های موشکی در اعماق زمین خاطرنشان کرد: مصونیت زیرساخت‌ها و تاسیسات حیاتی کشور امروز به قدری قوی است که توانسته تمام سناریوها و تهدیدهای دشمن را برطرف کند.  وی همچنین افزود: استحکامات ایجادشده در مناطقی که بیشتر در آن احتمال بروز جنگ و درگیری می‌رود، باعث شده کارشناسان نظامی آمریکا در تحلیل‌ها و بررسی‌های خود گزینه حمله به ایران از طریق زمین را به کلی غیرممکن بدانند و به دنبال گزینه‌های دیگر باشند.  وی در تبیین مفهوم واژه پدافند غیرعامل آن را دفاع از خود در برابر دشمن بدون استفاده از سلاح عنوان کرد و افزود: ایران به لطف اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های پدافند غیرعامل در مقایسه با کشورهای همسایه، از امنیت بالایی برخوردار است.


Page Generated in 0/0053 sec