printlogo


کد خبر: 166633تاریخ: 1395/8/6 00:00
اخبار

نیروهای انقلابی در سال ۹۶ کاندیدای واحد دارند
سیدمحمد حسینی با اشاره به تجربه اصولگرایان در انتخابات ۹۲ گفت: قطعا نیروهای انقلابی سراسر کشور به یک کاندیدای واحد در انتخابات آینده می‌رسند. وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: به‌رغم شعارهای بسیار زیبایی که این دولت در زمان انتخابات و بعد از آن مطرح کرده متأسفانه تاکنون نتوانسته مشکلات مردم را حل کند و شاهد نارضایتی گسترده‌ای بین اقشار جامعه هستیم. وی افزود: هم‌اکنون در حوزه‌های سیاست‌ خارجی، فرهنگی و اجتماعی دولت با مشکلات زیادی روبه‌رو است و با توجه به رکود بی‌سابقه و طولانی در حوزه اقتصاد، حتی صاحبان سرمایه هم نمی‌خواهند شرایط فعلی ادامه پیدا کند. عضو هیات مؤسس جبهه یکتا تصریح کرد: با توجه به تجربه تلخی که اصولگرایان از سال 92 کسب کردند و منجر به پیروزی آقای روحانی شد،  در این دوره که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است اصولگرایان و نیروهای انقلابی قطعاً با وحدت بیشتر از انتخابات سال 94 مجلس و یک کاندیدای واحد از میان نیروهای متعهد، متدین و ارزشی وارد میدان انتخابات
ریاست جمهوری 96 می‌شوند. حسینی درباره روند وحدت اصولگرایان حول محور جامعه روحانیت تصریح کرد: خوشبختانه گفت‌وگوهایی که با بدنه نیروهای مؤمن و انقلابی در سراسر کشور در حال انجام است بسیار مثبت و امیدبخش بوده و فکر می‌کنم اگر این روند پیش برود نتیجه مطلوب و وحدت خوبی بین جریان اصولگرایی و نیروهای مؤمن و انقلابی حاصل شود.

طرح جمهوری‌خواهان برای تمدید قانون ۱۰ ساله تحریم‌های ایران
جمهوری‌خواهان آمریکایی قصد دارند تا اواسط ماه آینده میلادی درباره تمدید قانون ۱۰ ساله تحریم‌های ایران رای‌گیری کنند. به گزارش تسنیم، دستیاران کنگره آمریکا در مصاحبه با رویترز گفتند: رهبران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند اواسط نوامبر درباره تمدید قانون 10 ساله تحریم‌های ایران، رای‌گیری کنند. این قانون که 31 دسامبر منقضی می‌شود یکی از مهم‌ترین کارهایی است که قانونگذاران آمریکایی پس از بازگشت به واشنگتن درپی انتخابات هشتم نوامبر (18 آبان)، با آن روبه‌رو خواهند بود. دستیاران کنگره افزودند: تمدید یک مصوبه «بی نقص و کامل» احتمالا در مجلس نمایندگان تصویب خواهد شد اما سرنوشت آن در سنا چندان مشخص نیست زیرا دولت نگرانی‌هایی درباره این مصوبه دارد.

فراکسیون مستقلان درباره دانش آشتیانی به نتیجه‌ای نرسیده
سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی گفت: درباره حمایت از دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش به نتیجه مشخصی نرسیده‌ایم. مهرداد بائوج‌لاهوتی در گفت‌و‌گو با تسنیم، از جلسه صبح روز چهارشنبه این فراکسیون با دانش‌آشتیانی گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد.  وی افزود: هنوز درباره حمایت از وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش به نتیجه مشخصی نرسیده‌ایم. به گزارش تسنیم، فراکسیون مستقلان ولایی دیروز با صدور بیانیه‌ای حمایت خود از وزرای پیشنهادی ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی را اعلام کرده بود.

روسیه تعهدش برای تحویل اس300 را تکمیل کرده است
سفیر کشورمان در روسیه گفت مسکو به تمام تعهداتش برای انتقال سامانه دفاعی اس300 به ایران عمل کرده است. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، مهدی سنایی دیروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد که مسکو اجرای تعهداتش برای تحویل سامانه دفاع موشکی اس300 به ایران را تکمیل کرده است. سنایی تصریح کرد: مساله اس300 کاملا بسته شده و تمام تجهیزات منتقل و تحویل شده است. ایران و روسیه اولین بار سال 2007 قراردادی را برای خرید سامانه دفاعی اس300 امضا کردند اما رئیس‌جمهور وقت روسیه سال 2010 تحت فشارهای غرب و رژیم صهیونیستی به این بهانه که این قرارداد نقض قطعنامه‌های سازمان ملل است، اجرای آن را به حالت تعلیق درآورد و انتقال این سامانه به ایران را ممنوع کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور فعلی روسیه سال گذشته ممنوعیت تحویل سامانه اس300 به ایران را لغو کرد.
 


Page Generated in 0/0115 sec