printlogo


کد خبر: 166635تاریخ: 1395/8/6 00:00
اخبار

درجه‌بندی  بهانه گران‌فروشی گوشت است
رئیس شورای تامین‌کنندگان دام زنده از افزایش مازاد عرضه دام زنده در بازار خبر داد و گفت برخی به دنبال درجه‌بندی گوشت قرمز هستند در حالی که این کار بهانه‌ای برای گران‌فروشی است، چرا که دام زنده اینگونه معامله نمی‌شود. منصور پوریان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: در حال حاضر وضع عرضه دام زنده به گونه‌ای است که به‌‌رغم مازاد تولید تقاضای چندانی برای خرید وجود ندارد، چرا که قیمت گوشت قرمز افزایش غیرمنطقی پیدا کرده‌ و این در حالی است که هر کیلوگرم دام زنده در نهایت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان قابل تامین است. وی ادامه داد: چه کسی می‌خواهد گوشت قرمز را درجه‌بندی کند و این درجه‌بندی کیفی مورد تایید کدام دستگاه متولی ناظر است؛ البته آن‌طور که از شواهد پیداست این درجه‌‌بندی را کشتارگاه‌ها می‌خواهند انجام دهند که همین کشتارگاه‌ها خود عامل گرانی گوشت  قرمز هستند. وی با اشاره به اینکه حداکثر قیمت منطقی برای گوشت قرمز با توجه به قیمت کنونی دام زنده کیلویی ۲۷ هزار تومان است، ادامه داد: تشخیص کیفیت لاشه گوشت از سوی مردم و مصرف‌کنندگان امکانپذیر نیست و نمی‌توان براحتی این کار را انجام داد بنابراین می‌توان دریافت که این یک بازی و بهانه‌ای برای گران‌فروشی است.


آمادگی ۳ انبوه‌ساز برای فروش قسطی خانه
مدیرعامل بانک مسکن از مراجعه ۳ شرکت انبوه‌ساز برای فروش قسطی مسکن و نزدیک شدن برای امضای قرارداد‌های مسکن قسطی خبر داد. محمدهاشم بت‌شکن به فارس گفت: نرخ کارمزد در فروش قسطی مسکن به 3/2 درصد کاهش یافته و سیاست ما حمایت از انبوه‌سازان است. وی با اشاره به اینکه بانک مسکن در حال انجام اقدامات لازم برای مراجعه‌کنندگان در طرح فروش قسطی است، افزود: بانک مسکن آمادگی کامل دارد با انبوه‌سازان تعامل خوبی داشته باشد. وی از تعداد واحد مسکونی که این
3 انبوه‌ساز به بانک مسکن ارائه کرده‌اند اظهار بی‌اطلاعی کرد. گفتنی است، در این طرح قرار نیست وامی از سوی بانک مسکن پرداخت شود و در حقیقت در این طرح بانک مسکن با دریافت کارمزد از متقاضیان، در حقیقت تضمین پرداخت اقساط از سوی خریداران مسکن را برعهده خواهد داشت. در همین حال حامد مظاهریان، معاون وزیر راه‌وشهرسازی درباره وضع بازار مسکن در
6 ماه نخست سال گفت: آمار 6 ماه نخست سال 95 بازار مسکن بسیار خوشبینانه است به طوری که از ابتدای سال تعداد مبایعه‌نامه 12 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشت و قیمت مسکن نیز 8 درصد در حد نرخ تورم افزایش پیدا کرده است که این بیانگر خروج مسکن از رکود بدون افزایش قیمت است.


شاخص بورس ۷۹ هزار واحدی شد
شاخص بورس در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه با رشد ۵۳۷ واحدی، به ارتفاع ۷۹ هزار واحد صعود کرد.  به گزارش تسنیم، دیروز در بازار سرمایه تعداد 1080میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 284میلیارد تومان در 95هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با ثبت افزایش 537واحدی در ارتفاع 79 هزار و 299واحد قرار گرفت. شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 189واحد، کل (هموزن) 116واحد، قیمت (هموزن) 93واحد، آزاد شناور 652واحد و شاخص بازار اول و دوم به ترتیب 525 و 292 واحد رشد کردند. براساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 325میلیون ورقه به ارزش 146میلیارد تومان در 35هزار نوبت، آیفکس یک واحد رشد کرد و در ارتفاع 828 واحد قرار گرفت.

نرخ تورم مهرماه 7/8 درصد شد
بانک مرکزی نرخ تورم در پایان مهرماه امسال را 7/8 درصد اعلام کرد که نسبت به ماه قبل 1/0 درصد کاهش نشان می‌دهد. به گزارش بانک مرکزی، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در مهرماه 1395 به عدد 0/248 رسید که نسبت به ماه قبل 4/0 درصد افزایش یافت. نرخ تورم در 12 ماه منتهی به مهرماه 1395 نسبت به 12 ماه منتهی به مهرماه 1394 معادل 7/8 درصد است. شاخص مذکور در مهرماه 1395 نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 3/9درصد افزایش داشته است. به گزارش فارس، نرخ تورم نقطه به نقطه در این ماه نسبت به ماه قبل 2/0 درصد و تورم سالانه 1/0 درصد کاهش داشته است.
 


Page Generated in 0/0069 sec