printlogo


کد خبر: 166646تاریخ: 1395/8/6 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  اعلام کرد
روند  کند پرداخت خسارت سیلاب
«روند پرداخت خسارت سیلاب به دلیل مشکلات مالی به کندی صورت می‌گیرد».  به گزارش «وطن‌امروز» اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان این مطلب گفت: از آنجا که مشکلات مالی وجود دارد روند کار به‌کندی پیش می‌رود اما پیگیری می‌شود تا این موضوع سریع‌تر شود البته در بخش بازسازی تفاهمی که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح کشور داریم روند کار متوقف نیست. وی با بیان اینکه باید بر ساخت‌وسازها نظارت درست شود، افزود: یکی از کارهایی که نیازمند اعتبار دولت نیست نظارت بر ساخت‌وسازهای مردم است که در این زمینه آیتم‌های جانمایی، آزمایش خاک، استفاده از مصالح استاندارد و کارگر ماهر و نظارت دقیق مورد تأکید است. نجار اضافه کرد: توصیه می‌شود در مواردی که نیاز به تأمین اعتبار نیست نظارت شود. دستگاه‌های اجرایی ردیف اعتباری دارند که باید از این طریق پیگیری کنند و همه منتظر تأمین اعتبار ماده 10 و 12 نباشند. نجار با بیان اینکه انتظار داریم اگر دستگاه‌های اجرایی ردیف بودجه دارند آن را هزینه کنند سپس از ما درخواست اعتبار کنند، یادآور شد: اگر دولت برنامه‌ریزی می‌کند و ردیف دارد باید آن را دنبال کنید تا به نتیجه برسید.  وی در ادامه گفت: سال گذشته در راستای بحران آب کشور از این محل 800 میلیارد تومان توافق شد و در اختیار وزارت نیرو قرار گرفت. در مواردی که منجر به بحران است و ردیف ندارد اعتبار می‌دهیم، بنابراین دستگاه‌های اجرایی تا جایی که می‌توانند از اعتبارات و امکانات خود استفاده کنند.

اعزام ۹ هزار مددجوی امداد به مشهد
مدیرکل کمیته امداد استان تهران از اعزام
۹ هزار مددجو به مشهد مقدس خبر داد. محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه اعزام ‌خانواده‌های تحت حمایت به اردوهای زیارتی یکی از برنامه‌های فرهنگی این نهاد است، به مهر گفته است: کمیته امداد هر سال برای ارتقای سطح فکری، فرهنگی و معنوی مددجویان، برنامه‌های متفاوت و متنوعی برگزار می‌کند. اردوهای زیارتی یکی از برنامه‌های فرهنگی این نهاد است که باعث نشاط روحی و روانی، تقویت باورهای دینی و اعتقادی، ایجاد روحیه خودباوری و آشنایی مددجویان با موضوعات فقهی و اعتقادی می‌شود. وی اظهار داشت: کمیته امداد سفر زیارتی و معنوی عتبات عالیات را یکی از شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی و ایرانی می‌داند که در این زمینه تاکنون 4 کاروان اعزام شده است و شنبه هشتم آبان شاهد اعزام پنجمین کاروان هستیم که مجموع اعزام‌شدگان به این سفر زیارتی با احتساب این کاروان ۴۲ نفره به ۲۱۰  نفر رسیده است. ولیئی با اشاره به اینکه این سفر معنوی به صورت زمینی است، گفت: در این سفر
7 روزه، زائران کربلا حدود 5 روز را در شهرهای زیارتی کشور عراق از جمله نجف، کربلا و سامرا اقامت خواهند کرد. اولویت اعزام برای مددجویانی که تاکنون موفق به زیارت حرمین شریفین نشدند و همچنین بانوان سرپرست خانوار است.

هشدار درباره مرگ‌های ناشی از گازCO
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در منازل، ادارات و اماکن تجاری، درباره افزایش مرگ ناشی از گازگرفتگی با گاز CO هشدار داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مسعود قادی‌پاشا با اعلام اینکه در سال گذشته 141 نفر و در 6 ماه اول امسال 48 نفر در استان تهران به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن جان‌باخته‌اند که نسبت به 6 ماه سال گذشته، 40 مورد بوده و 20 درصد افزایش داشته است، بر لزوم رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز تاکید کرد. وی استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، نقص در دودکش و نشت گاز به فضای مسکونی، استفاده از وسایل خوراک‌پزی برای گرمایش و نبود تهویه درست و مناسب محیط را از جمله مهم‌ترین دلایل تولید و تجمع گاز CO در منازل و اماکن تجاری و اداری دانست و تاکید کرد: در صورت استفاده از وسایل گرمازای دودکش‌دار حتما دودکش‌ها کاملا بررسی شوند.  قادی‌پاشا افزود: گاز CO بدون بو و طعم است فرد متوجه گازمونواکسیدکربن نمی‌شود .


Page Generated in 0/0461 sec