printlogo


کد خبر: 166669تاریخ: 1395/8/6 00:00
چهارگوشه

سازمان ملل برای نماینده سوریه بزرگداشت گرفت!
دبیر کل سازمان ملل در مراسمی ویژه، از دهمین سال حضور بشار الجعفری در مقام نماینده دائم سوریه در سازمان ملل به همراه نمایندگان چند کشور دیگر، تجلیل و قدردانی کرد و پس از اعطای نشان‌هایی ویژه، با آنان عکس دسته جمعی گرفت.  برگزاری این مراسم برای تکریم و بزرگداشت نمایندگان قدیمی در سازمان ملل متحد، با مخالفت نمایندگان برخی کشورها مواجه شد اما برخی دیگر آن را به مثابه پیروزی برای دیپلماسی سوریه در محافل بین‌المللی ارزیابی کردند.

شهردار دیاربکر بازداشت شد
مقام‌های امنیتی ترکیه اعلام کردند خانم گولتن کیشاناک، شهردار دیاربکر، بزرگ‌ترین شهر جنوب شرق ترکیه که اکثریت ساکنان آن را کردها تشکیل می‌دهند، روز سه‌شنبه در ارتباط با فعالیت‌های تروریستی بازداشت شد. براساس بیانیه دادستانی دیار بکر، کیشاناک و همکارش خانم فیرات آنلی، عضو شورای شهر متهم به حمایت معنوی و مادی از حزب کارگران کرد ترکیه (پ‌ک‌ک) هستند. این دو زن مشترکا اداره امور دیاربکر را به عهده داشته‌اند که شاهد درگیری میان نیروهای امنیتی ترکیه و اعضای پ‌ک‌ک است.

دست رد الجزایر بر سینه عربستان
عربستان‌سعودی که خود را در باتلاق جنگ یمن گرفتار می‌بیند، پیشنهادی برای ایجاد نیروهای «حافظ صلح» در یمن مطرح کرده که با مخالفت الجزایر مواجه شده است. در همین راستا، یک منبع دیپلماتیک الجزایر اعلام کرد عربستان خواهان «توقف جنگ» و تأسیس نیروی حافظ صلح در یمن است  و می‌خواهد کشورهایی در این نیروها شرکت داشته باشند که هم مورد اعتماد عربستان و هم مورد اعتماد انصارالله باشند. الجزایر در آن زمان اعلام کرد که این پیشنهاد را بررسی می‌کند اما اکنون تصمیم گرفته که این پیشنهاد را رد کند.

نویسنده سعودی: نمایندگان ما کلاغ‌های خفته‌اند!
ترکی‌الشلهوب از نویسندگان معروف عربستان سعودی از نمایندگان مجلس شورا که نمایندگانی انتصابی هستند، بشدت انتقاد کرد. الشلهوب در صفحه توئیتر خود نوشت: وزیر خدمات‌رسانی، پسر خود را استخدام کرد. وی افزود: «باز»‌هایی که برای دفاع از حقوق شهروندان در مجلس شورا «منصوب» شده‌اند، از 2 حال خارج نیستند؛ یا کلاغ‌هایی خفته‌اند یا دشمنان شهروندان هستند و با شهروندان درجنگند.

60 غیرنظامی قربانی حملات آمریکا در موصل
ارتش روسیه اعلام کرد، در طول 3 روز حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا به مناطق مسکونی موصل در شمال عراق، بیش از 60 غیرنظامی کشته و دست‌کم 200 تن دیگر زخمی شده‌اند. بنا بر اعلام ارتش روسیه، نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا، جمعه گذشته یک مدرسه دخترانه را در جنوب موصل هدف قرار دادند. جمعه گذشته همچنین در حمله هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا در منطقه داقوق در حومه کرکوک عراق، دست‌کم 15 زن کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند. جنگنده‌های ائتلاف در این حمله، جمعی از عزاداران را هدف قرار داده بودند.

پارلمان ونزوئلا درصدد استیضاح مادورو
پارلمان ونزوئلا که اکثریت آن تحت کنترل اپوزیسیون قرار دارد، با آغاز فرآیند محاکمه و استیضاح رئیس‌جمهوری این کشور به اتهام «تعرض به دموکراسی» موافقت کرد. نمایندگان پارلمان همچنین خواستار حضور نیکولاس مادورو در جلسه آتی پارلمان شدند؛ جلسه‌ای که به صورت زنده از تلویزیون پخش خواهد شد. ماه‌ها تنش در ونزوئلا با آشوب و غارت همراه بوده و این خطر وجود دارد که به دنبال عصبانیت شدید اپوزیسیون به خاطر باطل شدن تلاش‌های‌شان برای برگزاری رفراندوم توسط مقامات دولت، تنش‌ها شدیدتر شود.
 


Page Generated in 0/0092 sec