printlogo


کد خبر: 167246تاریخ: 1395/8/18 00:00
دیپلماسی

مطرح‌کنندگان «برجام ۲» یا آمریکا را نمی‌شناسند یا تجاهل می‌کنند
مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: کسانی که معتقدند نیازمند برجام ۲ و مذاکره‌ای دیگر با آمریکا هستیم یا آمریکا را نمی‌شناسند یا تجاهل می‌کنند. به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی در برنامه «متن/ حاشیه» که از شبکه سوم سیما پخش شد، در پاسخ به پرسش مجری این برنامه مبنی بر اینکه برخی معتقدند حضور ایران در عراق و سوریه هزینه‌هایی را بر کشور تحمیل می‌کند و هزینه‌های آن بیش از منفعت‌های آن برای امنیت ملی کشور است، گفت: به عنوان یک پزشک و کسی که تا حدودی در زمینه امنیت‌ملی اطلاعات و سوابقی دارم، اعلام می‌کنم پیشگیری بهتر از درمان است. ما با این اقدام خود در کشورهای منطقه از به وجود آمدن اتفاق مشابهی نظیر جنگ 8 ساله که هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل کرد، پیشگیری می‌کنیم. وی تاکید کرد: امروز شرایط در عراق، سوریه و لبنان به نفع متحدان و دوستداران ماست. اگر آنها (آمریکایی‌ها) در سوریه و عراق موفق به تجزیه شوند به سراغ ایران هم می‌آیند.  ولایتی در ادامه برنامه
متن / حاشیه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی معتقدند برای ریشه‌کن کردن مشکلات سوریه نیازمند برجام 2 و مذاکره‌ای دیگر با آمریکایی‌ها هستیم، گفت: کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند یا آمریکا را نمی‌شناسند یا تجاهل می‌کنند. رئیس مجمع بیداری اسلامی با اشاره به اظهارنظر برخی درباره مذاکره با آمریکا درباره سوریه، گفت: آنهایی که این اظهارات را بیان می‌کنند یا از تاریخ معاصر اطلاعی ندارند یا تجاهل می‌کنند و یا انسان‌های عافیت‌طلبی هستند که می‌گویند چرا جنگ کنیم.

بعید است دفتر اتحادیه اروپایی در تهران بزودی افتتاح شود
یک روز پس از اعلام خبر بازگشایی دفتر اتحادیه اروپایی تا چند ماه آتی در ایران توسط مجید تخت‌روانچی معاون وزیر امور خارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه این خبر را تلویحا رد کرد و زمان باز کردن این دفتر را نامشخص دانست. به گزارش تسنیم، بهرام قاسمی در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره قطعنامه اخیر پارلمان اروپا درباره کشورمان گفت: « قطعنامه پارلمان اروپا درباره ایران چیز جدیدی بود. دارای نقاط مثبت و منفی بود. در برخی بندها با دقت و شناخت درستی درباره ایران صحبت شده بود، البته نکات منفی، غیردقیق و غیرقابل قبولی از نظر ما هم در آن وجود داشت. البته قطعنامه‌های پارلمان اروپا الزام‌آور نبوده اما فشار و بار روانی دارند». وی افزود: روابط ما با اتحادیه اروپا به این قطعنامه برنمی‌گردد. این قطعنامه شامل برخی واقع‌گرایی‌های نوین درباره نقش مثبت و ثبات‌بخش ایران در منطقه بود. سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه درباره موضوع گشایش دفتر نمایندگی اتحادیه اروپایی در ایران گفت: «موضوع دفتر اتحادیه اروپا از یک‌سال پیش از طرف اروپایی‌ها مطرح شد و ما اکنون در حال بررسی آن هستیم. زمان مشخصی برای باز کردن دفتر نداریم».

روحانی: حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از تروریست‌ها متوقف شود
رئیس‌جمهور می‌گوید حمایت‌های مالی و تسلیحاتی و همچنین استفاده ابزاری برخی کشورها از تروریست‌ها باید متوقف شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار «رابرت داسی» وزیر خارجه توگو با تأکید بر ضرورت رایزنی و همکاری ایران و توگو در سازمان‌های بین‌المللی برای حل و فصل مشکلات و معضلات جهانی، گفت: امروز به خطر افتادن صلح، ثبات و امنیت در جهان از یکسو و افراط، خشونت و تروریسم از سوی دیگر، 2 چالش مهمی است که جامعه جهانی با آن روبه‌رو است. وی تجاوز و مداخله در امور داخلی دیگر کشورها را تهدیدی برای صلح و امنیت در جهان دانست و با اشاره به ضرورت همکاری و مشارکت همه کشورها در مسیر مبارزه با تروریسم، گفت: تروریسم هرگز ابزار خوبی برای کشورها برای رسیدن به اهداف‌شان در منطقه نبوده و نیست. رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت مبارزه با تفکرات افراطی که با هدف جذب جوانان از سوی گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف انجام می‌گیرد، گفت: حمایت‌های مالی و تسلیحاتی و همچنین استفاده ابزاری برخی کشورها از تروریست‌ها باید متوقف شود و سازمان‌های بین‌المللی در اقدامی جدی و هماهنگ برای مبارزه با تروریسم به عنوان معضلی جهانی، ‌تصمیم‌گیری کنند.


Page Generated in 0/0053 sec