printlogo


کد خبر: 167252تاریخ: 1395/8/18 00:00
اخبار

 دسیسه آمریکایی برای زعفران ایران
آمریکا، هلند، فرانسه و اسپانیا، مافیایی خارج از ایران تشکیل داده‌اند تا زعفران افغانستان را جایگزین ایران کنند، در حالی که هیچ کشوری کیفیت و میزان تولید زعفران ایران را ندارد. غلامرضا میری، رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اینکه شنیده می‌شود زعفران ایران در مکان‌های غیربهداشتی فرآوری و تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز مکانی به عنوان اینکه جداسازی کلاله زعفران انجام شود، نداریم و خود کشاورز کار جداسازی را در خانه خودش انجام می‌دهد. میری یکی از دغدغه‌های صادرکنندگان زعفران را وجود برخی ضایعات که هنگام جداسازی دستی وارد زعفران می‌شود، برشمرد و ادامه داد: 70 آزمایشگاه زعفران صادراتی را آزمایش می‌کنند که در صورت وجود ضایعات 30 امتیاز از مجموع 90 امتیاز ما کاسته می‌شود و بارها پیش آمده محموله 200 کیلویی زعفران فقط به خاطر پیدا شدن یک تار مو برگشت خورده است. وی اضافه کرد: هلند، فرانسه و اسپانیا در پشت پرده از تولید و صادرات زعفران افغانستان حمایت می‌کنند و آمریکا هم اعلام کرده بود بازار 40 تنی را در اختیار افغانستان قرار خواهد داد، چرا که به دنبال جایگزینی برای ایران است.


تولید نفت با سرمایه‌گذاری ایرانی
مجری طرح توسعه میدان نفتی یاران شمالی در حالی از آغاز برداشت ۳۰ هزار بشکه‌ای نفت از این میدان مشترک نفتی خبر داد که این میدان نخستین‌بار در تاریخ صنعت نفت ایران با پذیرش ریسک توسط شرکت ایرانی توسعه یافته است.  به گزارش روابط عمومی شرکت ملی نفت، آرش باقرزاده با بیان اینکه همه فعالیت‌های مربوط به پیش‌راه‌اندازی میدان یاران شمالی در حال انجام است، اظهار داشت: از روز گذشته تاکنون از مجموع 20 حلقه چاه این میدان 7 حلقه چاه وارد مدار شده که تا پایان امروز به 10 حلقه چاه افزایش می‌یابد.  باقرزاده با اشاره به تحقق برداشت روزانه ٣٠ هزار بشکه نفت‌خام از میدان مشترک یاران شمالی تا پایان این هفته گفت: نفت تولیدی این میدان نفتی به کارخانه بهره‌برداری و نمکزدایی 165 هزار بشکه‌ای اروندان پمپ می‌شود. گفتنی است، میدان یاران شمالی نخستین میدانی است که با سرمایه‌گذاری یک شرکت ایرانی وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام توسعه پیدا کرده است. به گفته محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام توسعه این میدان با بودجه‌ای کمتر از رقم پیش‌بینی شده و در زمانی کمتر از زمان معین، انجام شده است که در نوع خود در میان شرکت‌های ایرانی و خارجی یک مورد کم‌نظیر یا بی‌نظیر به حساب می‌آید.


ارسال رایگان میوه‌ و سبزیجات به کربلا
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از ارسال چند تن میوه‌و تره‌بار به کربلا به مناسبت اربعین حسینی برای زائران خبر داد. حسین مهاجران با بیان اینکه در حال حاضر بازار داخلی میوه کساد است و به نظر نمی‌رسد در ماه‌های آینده با افزایش قیمت خاصی روبه‌رو باشیم، به ایسنا اظهار داشت: در حال حاضر بازار رونق چندانی ندارد و مجالس هم برگزار نمی‌شود و تا پس از ماه صفر این سیر ادامه خواهد داشت. وی درباره وضعیت عرضه میوه‌های پاییزی ادامه داد: وضعیت تولید و عرضه نسبت به سال گذشته بهتر است و عرضه بیشتری داشته‌ایم بویژه انار و پرتقال تامسون در حجم بسیار بیشتری در مقایسه با سال قبل در بازار عرضه شده است. وی  ادامه داد: اتاق اصناف ما را در این زمینه موظف کرده و تاکنون ۱۰ تن برنج فرستاده شده و قرار است ۵۰ تن پیاز، ۲۰ تن سیب‌زمینی، ۱۰ تن گوجه‌فرنگی و مقداری هم فلفل سبز برای اربعین به کربلا  بفرستیم. به طور کلی ما در این زمینه هر چقدر در توان‌مان باشد محموله‌های میوه و تره‌بار ارسال خواهیم کرد.


نمایندگان بوئینگ در ایران هستند
در حال حاضر نمایندگان بوئینگ برای مذاکره در ایران هستند و قرارداد خرید هواپیماها بزودی امضا می‌شود. عباسعلی آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه هیأت‌هایی از شرکت‌های بزرگ هواپیمایی دائم در حال رفت و آمد به ایران هستند، درباره آخرین وضعیت تبدیل تفاهمنامه خرید هواپیماهای ایرباس به قرارداد نیز افزود: تبدیل تفاهمنامه به قرارداد در حال طی مراحل نهایی است و قطعا قرارداد هواپیماها در سال جاری امضا می‌شود. وی در ادامه با شلخته خواندن مسکن‌مهر به افزایش وام مسکن‌مهر پردیس به 40 میلیون تومان  خبر داد.


Page Generated in 0/0220 sec