printlogo


کد خبر: 167261تاریخ: 1395/8/18 00:00
پلیس

سخنگوی نیروی انتظامی:
اجرا نشدن طرح خرید غیبت سربازی از سال آینده
«مشمولان خدمت سربازی که ٨ سال از غیبت آنها می‌گذرد تنها تا پایان سال فرصت خواهند داشت که در این طرح ثبت‌نام کرده و با پرداخت جریمه، کارت معافیت دریافت کنند. احتمالا سال آینده این طرح اجرا نمی‌شود.» به گزارش «وطن امروز» سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به تمهیدات نیروی انتظامی برای اربعین گفت: نیروهای پلیس برای برقراری نظم در 3 مرز مهران، شلمچه و چزابه حضور دارند. وی ادامه داد: نیروهای پلیس راهور در جاده‌ها و مرزبانان در مرز آماده خدمت به زائران هستند.  به گفته سخنگوی ناجا، امسال شرط عبور از مرز داشتن گذرنامه و ویزای معتبر است، افزایش ٢٠٠ درصدی خروج از مرزهای زمینی طی روزهای گذشته مشهود بوده است. منتظرالمهدی از افزایش 68 درصدی صدور گذرنامه خبر داد و افزود: در 50 روز گذشته یک میلیون و 200 هزار گذرنامه صادر شده است. برای تسهیل حضور زائران در مراسم اربعین مراکز پلیس+10 تا آخر آبان با افزایش ساعت کار تا ساعت 20 به متقاضیان دریافت گذرنامه خدمات ارائه می‌دهند. البته پلیس آمادگی دارد این ساعت کار افزایش یابد. منتظرالمهدی با اشاره به آمار تلفات جاده‌ای، تاکید کرد: در نیمه نخست امسال تلفات رانندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش یافته است.  73درصد جانباختگان در جاده‌ها جان خود را از دست داده و ٨٠ درصد تلفات رانندگی راکبان موتورها و عابران پیاده بوده‌اند. وی به طرح خرید غیبت سربازان اشاره کرد و افزود: مشمولان خدمت سربازی که ٨ سال از غیبت آنها می‌گذرد تنها تا پایان سال فرصت خواهند داشت که در این طرح ثبت نام کرده و با پرداخت جریمه، کارت معافیت دریافت کنند.  سخنگوی ناجا تاکید کرد: احتمالا سال آینده این طرح اجرا نمی‌شود.
شرایط سفر سربازان غایب به کربلا
همچنین جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا شرایط سفر سربازان غایب به کربلای معلا همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی را تشریح کرد. سردار ابراهیم کریمی، جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به چگونگی امکان سفر سربازان غایب و فراری به کربلای معلا برای مراسم اربعین حسینی، به تسنیم اظهار داشت: مشمولان غایبی که تا پایان سال جاری، 8 سال و بالاتر، غیبت داشته و مشمولان طرح پرداخت جریمه غیبت شوند می‌توانند با شرایط خاصی امکان خروج از کشور و زیارت عتبات عالیات همزمان با اربعین حسینی را داشته باشند. جانشین سازمان وظیفه عمومی ادامه داد: در صورتی که مشمولان پرداخت جریمه غیبت، در این طرح ثبت‌نام کرده و نیمی از جریمه تعیین‌شده را پرداخت کنند، می‌توانند برای زیارت عتبات عالیات، عازم کشور عراق شوند. وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک بودن ایام اربعین و پروسه 2 تا 3 روزه ثبت‌نام و تعیین پرداخت جریمه، لازم است متقاضیان این طرح، هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند. به گفته سردار کریمی، از ابتدای امسال تاکنون حدود 150 هزار نفر در طرح پرداخت جریمه نقدی غیبت سربازی ثبت‌نام کرده‌اند.

توقیف سواری بنز با 50 میلیون ریال خلافی
پلیس راهور مشهد یک دستگاه سواری بنز با بیش از 50میلیون ریال خلافی را توقیف کرد. به گزارش میزان، سرهنگ حمیدرضا گرایلی، رئیس‌پلیس راهور خراسان رضوی  با اعلام این خبر گفته است: «یکی از تیم‌های گشت پلیس راهور مشهد هنگام روان‌سازی ترافیک و کنترل خودروهای عبوری در بلوار دوم طبرسی(طبرسی شمالی) یک دستگاه سواری بنز را به دلیل عبور از چراغ قرمز و حرکات نمایشی و مخاطره‌آمیز متوقف کرد».   وی افزود: پس از توقف خودرو و در استعلام‌ صورت گرفته مشخص شد این خودرو دارای 102 فقره تخلف و 50 میلیون و 350 هزار ریال خلافی پرداخت نشده است.  سرهنگ گرایلی با اشاره به اینکه این خودرو 78 مورد از تخلفاتش، سرعت غیرمجاز و سایر تخلفات حادثه‌ساز بوده، تصریح کرد: براساس ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی این خودرو توقیف و روانه پارکینگ شد.
 


Page Generated in 0/0064 sec