printlogo


کد خبر: 167262تاریخ: 1395/8/18 00:00
اخبار

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی
هوا آلوده می‌شود
«هوای استان‌های بزرگ آلوده می‌شود». محمد اصغری، کارشناس هواشناسی با بیان این مطلب به میزان اظهار داشت:  بارش باران در استان‌های کرمانشاه، اصفهان، یزد، سمنان، خراسان رضوی، فارس و استان‌های شمالی ادامه دارد، در استان قم و خوزستان هم به صورت پراکنده شاهد باران خواهیم بود.  وی با اعلام اینکه از ایستگاه‌های فیروزکوه و دامنه‌های البرز بارش برف گزارش شده است، افزود: با حرکت سامانه بارشی به سمت شمال شرق کشور شاهد بارش در استان‌های خراسان شمالی و رضوی تا آخر هفته هستیم.  کارشناس سازمان هواشناسی از بروز آلودگی هوا در یکشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: با توجه به اینکه هیچ سامانه بارشی دیگر در کشور فعال نخواهد بود، شاهد افزایش آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و صنعتی خواهیم بود.  اصغری با بیان اینکه دمای هوا افزایش خواهد یافت، افزود: دمای هوا هر روز افزایش یافته و تا 10 روز آینده پدیده بارشی غالبی نخواهیم داشت. به گفته اصغری، تا 2 روز آینده خلیج‌فارس مواج خواهد بود و بهتر است صیادان برای صید به دریا نروند. از روز چهارشنبه هوای همه کشور آرام می‌شود.

افتتاح یکصد و پنجمین  ایستگاه متروی پایتخت
همزمان با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری ایستگاه شهید صیادشیرازی از خط ۳ متروی تهران به بهره‌برداری رسید. به گزارش مهر، ایستگاه شهید صیاد شیرازی در خط ٣ مترو با حضور شهردار تهران، فرماندار تهران، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و فرزند ارشد شهید صیاد شیرازی افتتاح شد. پروژه خط ۶ متروی تهران به طول ۳۱ کیلومتر شامل
۲۷ ایستگاه و دارای ۲۸ هواکش میان تونلی، 3 پست برق و ۶ تقاطع با سایر خطوط مترو است که تاکنون حفاری بیش از ۲۶ کیلومتر معادل حدوداً ۹۴ درصد به پایان رسیده و لاینینگ ۲۶ کیلومتر از تونل‌ها نیز اجرا شده است. خط ۶ متروی تهران از منطقه دولت‌آباد در جنوب شرقی تهران آغاز و از محدوده پارک جنگلی توسکا در بزرگراه آزادگان عبور می‌کند و در نهایت به کن و محله سولقان در شمال غربی تهران منتهی می‌شود.


حضور رایگان دانشجویان درکنگره گوش، حلق و بینی
دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین‌المللی گوش، حلق و بینی و جراحی‌های سر و گردن از برگزاری این کنگره طی 4 روز در آبان‌ماه امسال در تهران خبر داد و گفت: اساتید برجسته داخلی و خارجی در این زمینه در کنگره حضور و سخنرانی خواهند داشت.  به گزارش «وطن امروز» علیرضا جعفری در آستانه برگزاری پانزدهمین کنگره بین‌المللی گوش، حلق و بینی و جراحی‌های سر و گردن ایران اظهار داشت: این کنگره 18 تا 21 آبان‌ماه سال جاری به مدت 4 روز در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود. وی افزود: در این کنگره تمام همکاران حوزه گوش، حلق و بینی سراسر کشور حضور خواهند داشت.

برگزاری دوازدهمین کنگره  جراحی‌ها و تکنیک‌های کم‌تهاجمی
نشست دوازدهمین کنگره بین‌المللی جراحی‌ها و تکنیک‌های کم‌تهاجمی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات در مرکز تحقیقات جراحی‌های کم‌تهاجمی برگزار شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دبیر علمی کنگره در این نشست گفت: خوشبختانه روش‌های جراحی کم‌تهاجمی در ایران نسبت به کشورهای منطقه پیشرفت چشمگیری داشته است و اکنون اغلب تجهیزات و وسایل مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود. عبدالرضا پازوکی افزود: استفاده از این روش‌ها برای درمان بیماران دارای مزیت‌های زیادی است از جمله اینکه دوره نقاهت بسیار کمتر از جراحی‌های باز است و میزان جراحت کاهش پیدا می‌کند. دوازدهمین کنگره بین‌المللی جراحی‌ها و تکنیک‌های کم‌تهاجمی (MISTIC) توسط مرکز تحقیقات جراحی‌های کم‌تهاجمی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با همکاری انجمن علمی جراحان عمومی درون بین ایران از
19 تا 21 آبان در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0087 sec