printlogo


کد خبر: 167271تاریخ: 1395/8/18 00:00
رویدادها

انتشار رمان« اربعین طوبی»
رمان «اربعین طوبی» نوشته سیدمحسن امامی توسط انتشارات جمکران راهی بازار نشر شده است. به گزارش تسنیم، رمان اربعین طوبی که چند قسمت آن در مجله پیام زن، سال گذشته منتشر شده بود، با دستمایه قرار دادن ماجرای زندگی این شیرزن ایرانی، قصد دارد به مسائلی همچون محبت اهل بیت(ع)، جایگاه خانواده، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، تاریخ معاصر، مشترکات دو کشور ایران و عراق و... اشاراتی مختصر داشته باشد و علاوه بر آن، بهانه‌ای شود برای پیدا شدن ردی از فرزند گم شده خاله بتول و مرهمی بر زخم هجران وی. در این اثر، نام‌ها عمدتا تغییر کرده و برخلاف واقعی بودن شخصیت و کلیت داستان، خرده‌ماجراها صرفا جنبه داستانی و محتوایی دارند.

برگزاری اختتامیه سوگواره شعر عاشورایی «خیمه‌گاه ادب»
آیین اختتامیه سوگواره سراسری شعر عاشورایی خیمه‌گاه ادب به همت مجمع شاعران اهل بیت(ع) با حضور جمعی از شعرای مطرح آیینی کشور در سالن گالری شرقی برج میلاد برگزار شد.  به گزارش تسنیم، اختتامیه سوگواره شعر عاشورایی (خیمه‌گاه ادب) که چندی پیش فراخوان آن توسط  مجمع شاعران اهل بیت(ع) منتشر شده بود؛ شب گذشته با همکاری برج میلاد برگزار شد. در این مراسم علاوه بر برگزیدگان این سوگواره، اساتیدی همچون مرتضی امیری‌اسفندقه و حاج سعید حدادیان و همچنین شاعران جوان نام‌آشنا نظیر سیدحمید برقعی و محمدمهدی سیار به شعرخوانی پرداختند. طبق نظر هیات داوران در  بخش ویژه از 2 اثر که متعلق به محمد شمس و سرکار خانم سارا جلوداریان بود، تقدیر به عمل آمد. در این مراسم کربلایی حنیف طاهری با نوای دلنشین خود به مرثیه‌سرایی پرداخت و در انتها بیانیه هیات داوران توسط استاد امیری‌اسفندقه قرائت شد.

مسعود اطیابی:
«ماه‌گرفتگی» درس بزرگی برای تاریخ ایران است
کارگردان فیلم «ماه‌گرفتگی» گفت: فیلم سینمایی «ماه‌گرفتگی» با موضوع فتنه ۸۸ درس بزرگی برای تاریخ ایران است. این فیلم با نگاه ملی و مورد استناد و مورد استفاده در سال‌های آینده است که علاوه بر سینما رسانه ملی نیز باید وارد میدان شود. به گزارش تسنیم، مسعود اطیابی، کارگردان فیلم سینمایی«ماه‌گرفتگی» ضمن حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات گفت: ماه‌گرفتگی بی‌پرده سیاسی است و هیچ جای استعاره‌ای در آن وجود نداشت و  با مخاطب به راحتی ارتباط برقرار می‌کند. هادی انباردار، تهیه‌کننده فیلم «ماه‌گرفتگی» نیز اظهار کرد: پیش‌تولید این فیلم سینمایی حدود یک سالی طول کشید. ما  قصد داشتیم ماه‌گرفتگی را به جشنواره فیلم فجر سال گذشته برسانیم که به علت به طول انجامیدن پیش‌تولید این فیلم این مهم امکانپذیر نشد.

به دنبال اکران جهانی «آخرین داستان»
کارگردان «آخرین داستان» با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی اصلی برای اکران این انیمیشن سینمایی در سطح جهانی انجام شده است، تاکید کرد این فیلم در خارج از ایران دوبله می‌شود. به گزارش مهر، اشکان رهگذر، کارگردان «آخرین داستان» با اشاره به جدیدترین مراحل تولید این انیمیشن گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد از روند تولید این فیلم انیمیشن به پایان رسیده است و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، تولید «آخرین داستان» تا خرداد ۹۶ به پایان می‌رسد. وی ادامه داد: کریستف رضاعی ساخت موسیقی این پروژه را برعهده دارد که او طی ۳ سال گذشته درباره موسیقی نواحی کشور تحقیق کرده است تا موسیقی متفاوتی برای این پروژه بسازد. این کارگردان انیمیشن در پاسخ به این پرسش که برای انتخاب صدای شخصیت‌ها چه برنامه‌ای در دست دارد، بیان کرد: این انیمیشن قرار است به صورت گسترده در داخل و خارج از کشور اکران شود به همین دلیل ۲ برنامه برای دوبله در دست داریم. برای دوبله فارسی «آخرین داستان» در نظر داریم از بازیگران سینما و تلویزیون دعوت کنیم و نسخه بین‌المللی این انیمیشن در خارج از کشور به زبان انگلیسی دوبله می‌شود.


Page Generated in 0/0146 sec