printlogo


کد خبر: 167273تاریخ: 1395/8/18 00:00
اخبار

ایران بربام شمشیربازی جهان
تیم‌ملی شمشیربازی ایران قهرمان جام‌جهانی اسلحه سابر شد. به گزارش ایسنا، در فینال جام‌جهانی اسلحه سابر که در داکار سنگال برگزار ‌شد تیم‌ملی اسلحه سابر ایران با برتری 45 بر 39 برابر ایتالیا، برای نخستین بار در تاریخ قهرمان شد و مدال طلا را به دست آورد. تیم‌ملی اسلحه سابر ایران با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، فرزاد باهرارسباران و محمد رهبری  و با سرمربیگری پیمان فخری در این دوره از رقابت‌ها حاضر بود. این نخستین مدال و قهرمانی تیم‌ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در جام‌جهانی و البته رقابت‌های معتبر جهانی شمشیربازی بود. تیم‌ملی ایران در نیمه نهایی کره‌جنوبی را با نتیجه 45 بر 34 شکست داده بود. سابریست‌های ایران در بازی نخست خود 45 بر 22 برابر ژاپن به برتری رسیدند و در دومین بازی هم برابر آمریکا تیم اول رنکینگ جهانی 45 بر 44 پیروز شدند. بهترین رده تیم‌ملی ایران در رقابت‌های جام‌جهانی چهارمی بود.

افشین قطبی سرمربی یک تیم چینی شد
افشین قطبی، سرمربی پیشین پرسپولیس و تیم‌ملی فوتبال ایران به عنوان سرمربی یک تیم چینی انتخاب شد. افشین قطبی که سال‌ها در فوتبال شرق آسیا مشغول به کار است،  هدایت تیم «شیجانگ اِور برایت» حاضر در رقابت‌های دسته اول چین را برعهده گرفت. قطبی پیش از این سابقه کار در لیگ تایلند، لیگ ژاپن، تیم‌ملی فوتبال ایران و لیگ برتر ایران را داشته است.

تیم‌ملی فوتبال به مصاف ساحل‌عاج می‌رود
 تیم‌ملی فوتبال ایران در یک دیدار تدارکاتی به مصاف تیم ساحل‌عاج خواهد رفت. سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در حاشیه تمرینات ملی‌پوشان از برگزاری دیداری تدارکاتی طی 2 ماه آینده خبر داد و گفت: خوشبختانه در دی‌ماه یک اردوی آماده‌سازی در امارات داریم که در این اردو برابر ساحل‌عاج بازی خواهیم کرد. وی افزود: به نظر من زمان آن خواهد بود به تمام بازیکنان جوان میدان بدهیم و در این دیدار از آنها استفاده کنیم.

بازیکن ایرانی
به تیم الوکره قطر پیوست
بازیکن ایرانی تیم فوتبال ام‌صلال قطر به تیم الوکره قطر پیوست. به گزارش  مهر، پژمان خوبیاری، بازیکن ایرانی که چند سالی است در لیگ ستارگان قطر بازی می‌کند و این فصل هم در تیم ام‌صلال حضور داشت، با توافق مسؤولان این باشگاه به صورت قرضی به تیم الوکره پیوست. خوبیاری پیش از این سابقه بازی در تیم الوکره را دارد.

ستاره‌ای که نزدیک بود برای همیشه خانه‌نشین شود
ستاره هلندی فنرباغچه نزدیک بود در لیگ ترکیه بینایی خود را از دست دهد. بخت با او بسیار یار بود، چرا که نزدیک بود فوتبال برایش به کابوس تبدیل شود و برای همیشه او را خانه‌نشین کند. رابین فان‌پرسی، ستاره هلندی فنرباغچه روز خوبی در لیگ ترکیه نداشت.  او گل نخست را برای تیمش به ثمر رساند اما بعد از آن بشدت آسیب دید و صورتش خونی شد. بعضی رسانه‌ها نوشتند چشم این بازیکن هلندی بشدت آسیب دیده و دچار کوری شده است اما این خبر تکذیب شد و فان‌پرسی با تلاش پزشکان به ورزشگاه بازگشت و روی نیمکت بازی را نگاه کرد. فان‌پرسی روزهای خوبی را در منچستریونایتد پشت سرگذاشت و توانست با این تیم قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را تجربه کند اما در دوران لوئیس فان خال بعد از آنکه افت محسوسی داشت مجبور شد شیاطین‌سرخ را به مقصد لیگ ترکیه ترک کند تا برای فنرباغچه به میدان رود.

رونالدو رکورد منفی زد
ستاره پرتغالی رئال‌مادرید یک رکورد منفی به نام خودش ثبت کرد. کریس رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی رئال‌مادرید با عدم گلزنی در بازی تیمش مقابل لگانس، آماری منفی را به نام خود ثبت کرد. او از زمان گشودن دروازه اسپورتینگ لیسبون در لیگ قهرمانان اروپا در 5 بازی خانگی اخیر موفق به گلزنی مقابل لژیاورشو، لگانس، اتلتیک‌بیلبائو، ایبار و ویارئال نشده که این آمار در دوران بازی‌اش در سانتیاگو برنابئو سابقه نداشت. همچنین برای نخستین بار از بازی ماه فوریه مقابل گرانادا هیچ یک از شوت‌های او در یک بازی داخل چارچوب نبود ضمن اینکه لگانس با حفظ دروازه‌اش مقابل او، تنها تیم لالیگا شد که هنوز از رونالدو گلی دریافت نکرده است.
 


Page Generated in 0/0060 sec