printlogo


کد خبر: 167427تاریخ: 1395/8/22 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور جدید آمریکا اشتباهات گذشتگان خود را تکرار نکند
امام جمعه موقت تهران گفت: به رئیس‌جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا می‌گویم اگر بخواهد همان دیوانگی‌های گذشته را داشته باشد و حال و هوای پیشینیانش را ادامه بدهد به بی‌راهه می‌رود، چراکه بازی با ایران بازی با دم شیر است. به گزارش فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در نماز جمعه تهران افزود: سیاست نظام جمهوری اسلامی قبل از انتخابات آمریکا سیاست بسیار معقول و منطقی و سیاست بی‌طرفی بود. زیرا در این عرصه نظام ما می‌گفت اینها سروته یک کرباسند و آبشخورشان در جای دیگری است و اینها نوکر صهیونیست ها هستند. وی افزود: البته برخی صاحبان سایت‌ها و روزنامه‌ها جانبدارانه وارد شدند و حتی پیش از انتخابات به استقبال پیروزی برخی کاندیداها رفتند که انجام نشد اما موضع هوشمندانه‌ای نبود زیرا بهتر بود این افراد هم با سیاست نظام همراهی می‌کردند.
آیت الله خاتمی گفت: مطلب دوم مساله اعترافات کاندیداهای ریاست‌جمهوری بود که این اعترافات نشان داد آمریکا یک کشور ورشکسته است، کشوری که آواز دهل از دور شنیدن را برای برخی مطرح می‌کند. وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور منتخب گفته است 20 تریلیون دلار بدهی داریم و وضع‌مان خراب است، 45 درصد مردم فقیرند و شاهد افزایش قتل در شهرها بوده‌ایم که در 45 سال گذشته بی‌سابقه بوده است، سیاهپوستان در شهرها در جهنم زندگی می‌کنند به طوری که در خیابان یک دفعه شلیک می‌شود، مگر اینجا یک کشور جنگ‌زده است؟

صاحبان فیش‌های نجومی در نماز جمعه‌ها شلاق بخورند
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخورد امام علی(ع) با دزدان بیت‌المال گفت: این افرادی را که حقوق‌های میلیونی گرفتند و اختلاس‌های میلیاردی کردند باید در نماز جمعه شلاق زد. حسن رحیم‌پور‌ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم، افزود: نهی از منکری واجب است که جلوی منکر را در سطح حکومت و جامعه بگیرد، نماز جمعه‌های شهرهای بزرگ از جمله قم باید به‌گونه‌ای باشد که صاحبان قدرت و ثروت از نقد شدن در این نماز جمعه‌ها نگران باشند و مستضعفان هم امیدشان این باشد که در این نماز جمعه‌ها از حقوق آنها صحبت می‌شود. رحیم‌پورازغدی با اشاره به برخورد امام علی(ع) با دزدان بیت‌المال گفت: ایشان دستور دادند دزدان بیت‌المال را در نماز جمعه جلوی مردم شلاق بزنند، نماز جمعه جای کلی‌گویی نیست، اگر چه در نماز جمعه باید همیشه به تقوا دعوت شود، ولی نباید بقیه بخش‌های نماز جمعه تکراری باشد. وی ادامه داد: این افرادی که حقوق‌های میلیونی گرفتند و اختلاس‌های میلیاردی کردند را باید در نماز جمعه شهرهایی همچون تهران و قم شلاق زد، باید به سیره امام علی(ع) عمل کرد، اگر مدیری دروغ می‌گوید باید در نماز جمعه آبروی او را ببریم، غارتگر بیت‌المال هرکسی که باشد، باید آبرویش در نماز جمعه برده شود.


گزارش 15 مفسد اصلی صندوق ذخیره فرهنگیان به رئیس مجلس
رئیس کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس اعلام کرد نامه 15 نفر به عنوان عضو اصلی و متخلف صندوق ذخیره فرهنگیان را خطاب به ریاست مجلس نوشته است و گزارش طبق آیین‌نامه داخلی به وی ابلاغ شد. محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان‌ اظهار داشت: کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس، نامه 15 نفر به عنوان عضو اصلی و متخلف صندوق ذخیره فرهنگیان را خطاب به ریاست مجلس نوشته و گزارش طبق آیین‌نامه داخلی، به وی ابلاغ شد که به دنبال آن ابلاغ‌های مربوط را ریاست مجلس صادر می‌کند. وی افزود: در نشست صحن علنی مجلس که یکشنبه - فردا - پس از یک هفته تعطیلی،‌ صورت می‌گیرد، ابلاغ‌ها درباره صندوق ذخیره فرهنگیان صادر و رسما تشکیل جلسه می‌شود. همچنین در این روز اعضای هیات رئیسه کمیته تحقیق و تفحص، تشکیل می‌شود و فعالیت خود را آغاز می‌کند. یعنی تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان رسما از این هفته آغاز خواهد شد. زاهدی همچنین تصریح کرد: ‌15 نفر به عنوان عضو اصلی متخلف در صندوق ذخیره تاکنون شناسایی شده‌اند و پرونده آنها در کمیته تحقیق ‌و تفحص بررسی شده است اما هنوز وارد جزئیات پرونده‌ها نشده‌ایم، چرا که ممکن است پرونده‌ متخلفان خیلی بیشتر از اینها باشد.


Page Generated in 0/0049 sec