printlogo


کد خبر: 167432تاریخ: 1395/8/22 00:00
اخبار

معوقات صنعت بیمه ۳۰ درصد شد
رئیس‌کل بیمه مرکزی با اشاره به افزایش حجم معوقات شرکت‌های بیمه به نزدیک 30 درصد گفت: از مهم‌ترین دلایل افزایش معوقات شرکت‌های بیمه افزایش تعرفه‌های بخش درمان است.   عبدالناصر همتی در گفت‌‌وگو با فارس، با اشاره به رشد مطالبات معوق شرکت‌های بیمه اظهار داشت: شرکت‌ها، بیمه‌نامه‌هایی فروخته‌اند اما بخشی از بیمه‌گذاران نتوانسته‌اند حق بیمه تعیین‌شده را پرداخت کنند. وی با بیان اینکه بخش عمده این مطالبات به بیمه‌های درمان و خودرو مربوط می‌شود، افزود: به عنوان نمونه مطالبات بیمه ایران از آموزش‌وپرورش و بنیاد شهید است.  مسؤولان قول داده‌اند در نخستین فرصت این بدهی را بازپرداخت کنند.  رئیس‌کل بیمه مرکزی یکی از دلایل اصلی رشد معوقات صنعت بیمه را افزایش تعرفه درمان در 2 سال گذشته دانست و تصریح کرد: شرکت‌های بیمه به تبع این افزایش تعرفه، حق بیمه‌ها را افزایش دادند اما اغلب آنها در شرایطی که بودجه کافی برای پوشش این بیمه‌‌ها را نداشتند، متعهد به پرداخت شدند.  به گفته وی، بخشی هم مطالبات از نمایندگی‌های بیمه است و ما پیگیری کرده‌ایم و به شرکت‌ها فشار آورده‌ایم تا این مطالبات را وصول کنند.  


فروش واحدهای مسکن‌مهر به چند خریدار
مدیرعامل مسکن‌مهر پرند با بیان اینکه به متقاضیان خرید و فروش مسکن‌مهر پرند هشدار می‌دهم مراقب حضور دلالان باشند، گفت: شاهد آن بودیم که دلالان، یک واحد مسکن‌مهر پرند را به چند نفر فروخته‌‌اند.  علی‌اکبر طاهری در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه در حال حاضر خرید و فروش واحدهای مسکن‌مهر پرند آزاد است،‌ اظهار داشت: متقاضیان برای خرید و فروش مسکن‌مهر پرند تنها به شرکت عمران شهرهای جدید در پرند مراجعه کنند. او با بیان اینکه اداره‌ای را در کارگزاری خودمان برای نقل و انتقالات مسکن‌مهر پرند ایجاد کرده‌ایم، گفت: در این اداره تمام استعلام‌ها ظرف یک روز کاری انجام می‌شود. مدیرعامل مسکن‌مهر پرند با بیان اینکه متقاضیان خرید و فروش واحدهای مسکن‌مهر پرند فریب دلالان و سودجویان را نخورند،‌ ادامه داد: پیش آمده است یک واحد مسکن‌مهر پرند به چند نفر فروخته شود و متقاضیان باید مراقب فعالیت و حضور دلالان باشند. طاهری ادامه داد: شرکت عمران شهرهای جدید تمام اقدامات برای خرید و فروش را انجام می‌دهد و تمام مسؤولیت‌های پس از آن را می‌پذیرد.


حذف یک شغل در برابر ایجاد 2 شغل
به ازای هر دو شغل یک شغل موجود از بین می‌رود به‌طوری‌که بخش قابل توجهی از اشتغال ایجاد شده، در بخش غیررسمی اقتصاد بوده است.
عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با تسنیم درباره شرایط بازار کار گفت: با ایجاد هر دو شغل یک شغل موجود نابود می‌شود. این موضوع امری بدیهی است و در  دنیا بهترین حالت در بیکاری حدود 3 درصد بوده است، چراکه عده‌ای شغل خود را رها می‌کنند و به دنبال مشاغل دیگری می‌روند و در این فاصله جزو بیکاران هستند. وی ادامه داد: اینکه همیشه در بازار کار ریزش داشته باشیم و رویش هم اتفاق بیفتد، امری بدیهی است ولی در دوره رکود همزمان با تلاش برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید ما نگران ریزش مشاغل موجود هم هستیم. وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در بخش صنعت کارخانه‌ای و واحدهای بالای 10 نفر کشور ریزش نیروی کار داشتیم، افزود: این موضوع متعلق به دوران رکود است، از این رو می‌طلبد نگران ریزش نیروی کار باشیم و برای تثبیت فرصت‌های موجود اقدام می‌کنیم.


مالیات بر ارزش افزوده طلا در مجلس
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از ارائه لایحه حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا به مجلس خبر داد و گفت: براساس این لایحه، دریافت مالیات از کارمزد، جایگزین مالیات بر اصل طلا می‌شود. محمد کشتی‌آرای به مهر گفت: این موضوع برای فعالان اقتصادی بخش طلا و جواهر بسیار مهم است و آن‌طور که دولتمردان و مجلس  قول دادند این لایحه در صورت تصویب در مجلس، برای برداشتن مالیات از اصل طلا است. وی با اشاره به اینکه کار کارشناسی و مطالعه حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا توسط مرکز پژوهش‌های مجلس انجام شده و به مجلس نیز ارائه شده است، ادامه داد: تصویب این لایحه منجر به اصلاح و کاهش نرخ مالیات بر  ارزش افزوده در بخش طلا خواهد شد. وی در پاسخ به این پرسش که مالیات پیشنهادی در لایحه چقدر تعیین شده است، گفت: در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده طلا طبق قانون برنامه پنجم توسعه ۹ درصد است که در لایحه جدید، دریافت مالیات از اصل ارزش طلا حذف خواهد شد.کشتی‌آرای با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس، کمیسیون اصلی بررسی لایحه جدید است، تصریح کرد: در این لایحه مالیات بر کارمزد طلا ۳ درصد پیشنهاد شده است.


Page Generated in 0/0185 sec