printlogo


کد خبر: 167442تاریخ: 1395/8/22 00:00
اخبار

همزمان با اربعین در تهران برگزار می‌شود
راهپیمایی از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم
جلسه هماهنگی راهپیمایی اربعین در شهر تهران با حضور مدیران دستگاه‌های شهر تهران در ساختمان سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران با بیان اینکه مسؤولیت راهپیمایی از میدان امام حسین(ع) تا شهر ری در روز اربعین بر عهده سازمان فرهنگی- هنری شهرداری است، در این جلسه گفت: بزرگ‌ترین عزاداری در طول سال به مدت 2 ماه متعلق به امام حسین(ع) است، البته در روضه‌های هفتگی هم ذکر این مصیبت ادامه دارد. وی ادامه داد: شهرهای ایران هم هر سال خیلی خوب و ساماندهی‌شده عزاداری می‌کنند و باید کاری کنیم میدان امام حسین(ع) در عزای خامس آل عبا مرکزیت شهر تهران را پیدا کند و شهرداری تهران هم روی این موضوع تاکید دارد.  

ثبت دوربینی تخلفات ساکن در پایتخت
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز ثبت دوربینی تخلفات ساکن در شمال پایتخت خبر داد. سرهنگ مراد مرادی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس با بیان این مطلب به ایسنا گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده تصمیم بر آن شد تا از روز چهارشنبه هفته آینده تخلفات ساکن در معابر و خیابان‌های منطقه یک تهران توسط دوربین‌ها ثبت شود. وی هدف از اجرای این طرح را پاسخگویی به مطالبه شهروندان و روان‌سازی ترافیک در این معابر اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه تخلفات ساکن در معابر شمالی تهران و منطقه شمیرانات نارضایتی ساکنان و رانندگان را به دنبال داشته و باعث ایجاد ترافیک در این منطقه شده بود، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با هماهنگی شهرداری منطقه یک این طرح را اجرا کرده و بر این اساس از روز چهارشنبه هفته آینده تخلفات خودروهای ساکن در این محدوده توسط دوربین‌ها ثبت خواهد شد.  مرادی درباره محل‌هایی که توسط دوربین‌ها کنترل می‌شود، اظهار کرد: در خیابان شهرداری حدفاصل خیابان قدس تا میدان تجریش، ورودی‌ها و خروجی‌های خیابان ولیعصر در میدان تجریش، خیابان دزاشیب در تقاطع با خیابان قدس، ضلع جنوبی خیابان قدس، ضلع جنوبی پارک‌وی به سمت مدرس جنوب و خیابان شریعتی در محدوده میدان قدس از جمله خیابان‌هایی است که دوربین‌های کنترل تخلف ساکن در آن نصب شده و با آن برخورد می‌شود. وی تخلفات ساکن (پارک دوبل و توقف زیر تابلوی توقف ممنوع) را جزو تخلفاتی دانست که با آن برخورد می‌شود و مبلغ جریمه 40 هزار تومان است.


‌راهپیمایی در اعتراض به خسارات زیست‌محیطی
راهپیمایی دماوندی‌ها در اعتراض به عملیات خط انتقال لوله گاز و خسارات زیست‌محیطی در منطقه برگزار شد. به گزارش فارس، مردم و حامیان محیط‌زیست شهرستان دماوند با حضور در محل عملیات خط انتقال لوله گاز دماوند به لاریجان خواستار توقف لوله‌کشی گاز بی‌ضابطه شدند.  نزدیک به یکهزار نفر از حامیان محیط‌زیست و مردم شهرستان دماوند در اعتراض به اجرای پروژه خط انتقال لوله گاز از دماوند به لاریجان در محل عملیات این پروژه در منطقه آیینه‌رود حضور پیدا کردند. مردم و حامیان محیط‌زیست شهرستان دماوند معتقدند پروژه گازرسانی به لاریجان غیرکارشناسی است و باید موضوعات زیست‌‌محیطی در ارتباط با این پروژه مد نظر قرار گیرد. این پروژه که نزدیک به یک سال بوده آغاز شده با برخی ایرادات شامل نبود موافقت استانداری تهران در زمان طراحی، موافقت نکردن سازمان صنایع و معادن استان تهران، موافقت نکردن اداره کل راه‌وشهرسازی استان تهران، موافقت نکردن اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، صدور مجوز 215 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، تحمیل هزینه هر انشعاب 30 میلیون تومان به جای هزینه 6 میلیون تومان، آغاز به کار پروژه بدون اخذ مجوز کارگروه ماده 2 سازمان حفاظت محیط‌زیست و وقوع جرم مطابق ماده 690 قانون مجازات اسلامی همراه بوده است. با وجود پیگیری‌ها همچنان با قدرت در ارتفاعات 3 هزار متری دماوند و به طور دقیق روی بزرگ‌ترین گسل ایران مشغول حفاری هستند.


Page Generated in 0/0071 sec