printlogo


کد خبر: 167444تاریخ: 1395/8/22 00:00
کوتاه و گویا

  عبدالله فضلعلی‌زاده، نایب رئیس انجمن سرطان ایران از برگزاری اولین کنفرانس سرطان غرب آسیا از ۲۷ تا ۲۹ آبان در هتل اسپیناس پالاس تهران خبر داد و بیان کرد: از نظر آمارهای سازمان جهانی بهداشت، ایران در رده چهارم میزان شیوع سرطان در دنیا قرار دارد. این آمار براساس ابتلای ۲۰۵ مرد و ۱۶۵ زن به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، برآورد می‌شود. همچنین فرهاد سمیعی، دبیر انجمن علمی سرطان ایران با اشاره به برگزاری این کنفرانس گفت: حدود 15 متخصص برجسته از کشورهای خارجی در این کنفرانس شرکت کرده و موضوعاتی همچون پیشگیری، تشخیص زودرس، درمان تسکینی و... میان صاحبنظران داخلی و خارجی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.
  اداره سلامت شهرداری منطقه 10 تهران اعلام کرد طرح غربالگری و درمان سندرم تخمدان پلی‌کیستیک که با همکاری پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشکده علوم پزشکی دانشگاه بهشتی از تیرماه آغاز شده تا آخر سال ادامه خواهد داشت. در این طرح بانوان مشکوک و دارای علائم بیماری از طریق سرای محلات به خانه‌های سلامت معرفی می‌شوند و به صورت رایگان تا اجرای 3 مرتبه آزمایش و همچنین کنترل و درمان طی6 ماه برای آنها انجام خواهد شد.
  محمدمهدی گلمکانی، رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به کمپین بزرگ محیط‌زیست شهری که با هدف تامین سلامت جامعه و محیط زندگی برگزار شده است، افزود: باید از منابع پایدار و منابع حیاتی مانند آب، خورشید، خاک و هوا حفاظت کرده و آگاهی مردم را در این زمینه افزایش دهیم. مردم دیگر خودروهای بی‌کیفیت نمی‌خواهند، چراکه به دنبال شاخص‌های محیطی قابل زندگی در شهر هستند و به سبزی و طراوت نیاز دارند در غیر این صورت تا 20 سال آینده با بحران جدی محیط زیست مواجه خواهیم شد.
  بهزاد تیمورپور، مدیر آفرینش و اجرای سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران و سرپرست فرهنگسرای رسانه از بازدید وزیر ارشاد، تعدادی از شهرداران کلانشهرها از جمله شهردار اصفهان و برخی استانداران و همچنین برگزاری ۱۰ نشست تخصصی در حوزه انیمیشن و ادبیات داستانی و رونمایی از نخستین انیمیشن یک دقیقه‌ای در حوزه آسیب‌های فضای مجازی در نمایشگاه امسال مطبوعات خبر داد.
  محمد احمدی‌بافنده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مبنی بر به کارگیری زنان متناسب با تحصیلات و توانایی‌های آنان، از واگذاری مدیریت اتاق کنترل ایستگاه متروی شهید صیاد شیرازی و شهید زین‌الدین به زنان خبر داد.
  مهرابی، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 13 تهران از اجرای طرح ویژه تفکیک پسماند در شهرک و مجتمع‌های مسکونی این منطقه خبر داد و گفت: کارشناسان اداره مدیریت پسماند با مراجعه به منازل شهروندان ضمن آموزش چهره به چهره به 2300 خانوار و ارائه 1700 کارت اشتراک، در ازای دریافت پسماند تفکیک شده اقلام بهداشتی و نمک بین شهروندان توزیع کردند.


Page Generated in 0/0056 sec