printlogo


کد خبر: 167457تاریخ: 1395/8/22 00:00
رویدادها

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر فجر:
تا پایان آذر همه آثار معرفی می‌شوند
دبیر سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر فجر درباره آخرین تحولات و خبرهای این رویداد هنری بین‌المللی توضیح داد. به گزارش مهر، سعید اسدی دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: ارزیابی و انتخاب آثار بخش جدید جشنواره تئاتر فجر یعنی «بخش اجراهای محیطی، تعاملی و دیگر گونه‌های اجرایی تئاتر بیرونی» آغاز شده و ان‌شاءالله در هفته آینده شاهد معرفی بخشی از آثار منتخب در این بخش خواهیم بود. وی تصریح کرد: از یکشنبه 23 آبان ماه نمایشنامه‌خوانی آثار برگزیده مسابقه نمایشنامه‌نویسی اتفاق می‌افتد. از هفته آینده، هر هفته رویدادهای مختلفی را برگزار می‌کنیم و با یک خیزش به سمت بخش‌های نهایی حرکت می‌کنیم. برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش پژوهشی از دیگر فعالیت‌های پیش‌روی ماست.  اسدی اضافه کرد: بخش عمده‌ای ‌از فعالیت‌های دبیرخانه نیز بررسی و ارزیابی آثار نسل نو و... است که امیدوارم طبق برنامه و تقویم مشخصی که داریم، پیش برویم و تا پایان آذرماه بتوانیم همه آثار حاضر در جشنواره را به مخاطبان معرفی کنیم.

«دوازده روز» روی پرده سینماها
اکران فیلم سینمایی «دوازده روز» به کارگردانی مصطفی قربانپور از سوم آذرماه در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌شود. اولین ساخته سینمایی قربان‌پور داستان پسر 10 ساله‌ای است که به سرطان مبتلاست و در بیمارستان فوق‌تخصصی محک بستری است. او می‌داند فرصت محدودی برای تجربه زندگی دارد بنابراین ارتباط نزدیک و بسیار صمیمی با یکی از مددکاران بیمارستان برقرار می‌کند. قربان‌پور درباره فیلم «دوازده روز» گفت: این فیلم اقتباسی از رمان «اسکار و بانوی گلی‌پوش» اثر اریک امانوئل اشمیت است. این فیلم از 7 سال پیش تاکنون فرصت و امکان اکران نداشته و در بیست‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان سال جایزه ویژه هیات داوران، پروانه زرین و دیپلم افتخار را در بخش فیلم بلند به‌خود اختصاص داد.

استقبال از «نفس»
فیلم سینمایی «نفس» ساخته نرگس آبیار با اقبال خوب مخاطبان در سینماهای آزادی و کورش مواجه شد. به گزارش فارس، فیلم سینمایی «نفس» ساخته نرگس آبیار در شرایطی دومین شب نمایش خود را سپری می‌کند که در سینما آزادی و کورش به سانس فوق‌العاده دست یافت. «نفس» در سینما کورش در سانس 40دقیقه بامداد به صورت فوق‌العاده به نمایش درآمد. در این فیلم که روایتی از زندگی خانواده‌ای یزدی در دهه 60 است بازیگران سرشناسی چون جمشید هاشم‌پور، شبنم مقدمی، پانته‌آ پناهی‌ها و گلاره عباسی به ایفای نقش می‌پردازند.

مدیر تئاتر شهر:
اجراها باید مردمی شود
مدیر تئاتر شهر گفت: آقای صالحی‌امیری و همکاران‌شان در وزارتخانه حتما برنامه‌ریزی برای ۲۴۰۰ نفر، خروجی تئاتر می‌کنند.  به گزارش تسنیم، پیمان شریعتی مدیر مجموعه تئاتر شهر گفت: اجراهای تئاتر شهر باید مردمی شود به این معنی که بر پایه روایت و قصه باشد، چرا که اکنون نمایش‌های موفقی چون «تپانچه‌خانم و آخرین انار دنیا» در تئاتر شهر در حال اجرا هستند که براساس ادبیات و قصه هستند و ما بخشی از اجراها را هم در اختیار تئاتر تجربی خواهیم گذاشت.  

«داعش» در ماهنامه «خط‌خطی»
شصت‌و پنجمین شماره ماهنامه طنز «خط‌خطی» ویژه‌‌نامه بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با طرح روی جلد «داعش» عرضه می‌شود. به گزارش فارس، مسؤول غرفه «خط خطی» در نمایشگاه مطبوعات درباره انتشار این نشریه کاریکاتور گفت: این نشریه هم‌اکنون 6 ساله شده؛ انتشار آن سراسری است و به موضوعات روز سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری می‌پردازد. وی افزود: تعداد مشترکان این ماهنامه در سراسر کشور به سقف 4 هزار رسیده است. ضمن اینکه نشریه الکترونیکی هم در چند سایت معتبر توزیع می‌شود.
 


Page Generated in 0/0063 sec