printlogo


کد خبر: 167465تاریخ: 1395/8/22 00:00
اخبار

غیبت احتمالی سانچز به آرسنال ضربه خواهد زد؟
ماتیاس کارن: با تمام بازیکنان خوبی که آرسنال روی نیمکت دارد، به نظر می‌آید سانچز بازیکنی است که آنها نمی‌توانند جایش را پر کنند. برای همین احتمالا آرسن ونگر با نگرانی منتظر آگاهی از میزان مصدومیت او است. فدراسیون فوتبال شیلی امیدوار است مصدومیت عضلانی او خفیف باشد اما لازم است احتمال غیبت طولانی‌مدت او و تاثیرش بر فصل آرسنال را بررسی کنیم. او این فصل تاثیرگذار‌ترین بازیکن تیم بوده و در 14 بازی، 8 گل زده و 4 پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده است. تازه مهم‌ترین تاثیر او در این اعداد معلوم نمی‌شود. بعد از رفتن به پست مهاجم وسط، سانچز خط حمله آرسنال را پویاتر و خطرناک‌تر کرده است. به خاطر او است که اوزیل و والکات هم بیشتر گل می‌زنند. آیا حالا با غیبت سانچز آرسنال در بحران خواهد رفت؟ خب! تاریخ نشان می‌دهد ممکن است اینطور نباشد. سانچز فصل قبل به دلیل پارگی همسترینگ نزدیک به 2 ماه از فصل را غایب بود. آرسنال بدون او در 10 بازی 7 بار پیروز شد و تنها یک بار شکست خورد. پیروزی‌های مهمی برابر منچسترسیتی و المپیاکوس هم در همان 10 بازی حاصل شد. آرسنال در آن مدت 19 گل زد، یعنی خط حمله آنها خیلی هم به سانچز متکی نبود. آن 10 بازی بهترین مقطع گلزنی اولیویر ژیرو هم بود و او موفق شد
9 گل به ثمر برساند اما خب! دلایلی هم هستند که آرسنال باید بابت آنها نگران باشد. فصل قبل سانچز در کناره‌ها بازی می‌کرد و خط حمله آرسنال بر مبنای ژیرو یا والکات در وسط بسته شده بود. با غیبت سانچز نیازی به تغییر شکل تیم یا تاکتیک‌هایش نبود و جوئل کمپل جای او در ترکیب اصلی قرار گرفت اما در حال حاضر جانشینی برای سانچز در پست وسط وجود ندارد. حتی لوکاس پرز خرید جدید تیم هم نمی‌تواند جای او را پر کند. درست است که احتمالا ژیرو به ترکیب بازمی‌گردد و احتمالا گل‌های کافی را هم خواهد زد اما حضور دوباره او در وسط یعنی آرسنال به تاکتیک‌های فصل قبلش باز خواهد گشت. این یعنی یک بیلدآپ آهسته‌تر که بیشتر بار حمله هم بر دوش اوزیل خواهد رفت و این انتظار از او می‌رود که پاس‌های بی‌نقصی ارسال کند. والکات فصل قبل ضعیف کار کرد و حالا این احتمال وجود دارد که در غیبت سانچز، او دوباره مانند فصل قبل ضعیف ظاهر شود، چون دیگر سانچزی نیست که با حرکاتش برای او فضا ایجاد کند. می‌توان ادعا کرد که گلزنی‌های اخیر والکات و اوزیل نشان می‌دهد آرسنال به طور کامل به سانچز متکی نیست اما برعکس این هم می‌تواند درست باشد و غیبتش ممکن است ثابت کند او چقدر نقش مهمی در گلزنی هم تیمی‌هایش داشته است. اگر آرسنال خوش‌شانس باشد، مصدومیت او جدی نخواهد بود و این احتمالات پیش نخواهد آمد.


رقم واقعی کاوه لو رفت
گران‌ترین بازیکن لیگ برتر
بعد از گذشت حدود 4 ماه از حضور کاوه رضایی در استقلال، معلوم شده چرا پرسپولیسی‌ها برای قرارداد با او شرط قطع همکاری با مدیربرنامه‌هایش را گذاشته بودند. صحبت‌های اخیر مدیربرنامه‌های رضایی درباره پیشنهاد از چین و رقم قرارداد این بازیکن با استقلال، باعث شده موضوع رقم و آپشن‌های قرارداد او به سوژه اول رسانه‌ها تبدیل شود و استقلال به خاطر بستن قراردادهای گران‌قیمت با آپشن جدایی در هر مقطع از فصل، تحت فشار قرار بگیرد. استقلالی‌ها که زمان ثبت قراردادهای‌شان حسابی در ثبت اعلام رقم وسواس به خرج دادند، حالا مجبورند ریز قراردادهای‌شان را در رسانه‌ها توضیح دهند. رقم واقعی قرارداد کاوه رضایی و استقلال، یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان است. یک‌میلیارد از این رقم به عنوان قرارداد قطعی ثبت شده و بقیه به صورت آپشن اضافه شده‌ است. باشگاه استقلال و مدیربرنامه‌های رضایی، هر دو چنین قراردادی را تایید کرده‌اند و فقط تفاوت بر سر نحوه پرداخت آپشن‌هاست. مدیربرنامه‌های رضایی اعتقاد دارد این آپشن‌ها صوری هستند و تمام 600 میلیون به رضایی تعلق می‌گیرد اما معاون حقوقی باشگاه استقلال بدون توضیح درباره اینکه رضایی براساس چه آپشن‌هایی 600 میلیون اضافی را می‌گیرد، می‌گوید این رقم جزو قرارداد قطعی او نیست: «این صحبتی که درباره آپشن می‌گویند درست است ولی مدیر برنامه رضایی مدعی است اینها را به صورت صوری نوشته‌اند یعنی قرارداد قطعی او یک میلیارد و 600 میلیون تومان است و این آپشن‌ها به صورت صوری در قرارداد آمده است، یعنی آن 600 میلیونی که به صورت آپشن نوشته شده باید پرداخت شود ولی آن چیزی که روی کاغذ آمده و قابل استناد است همین یک‌میلیارد قرارداد قطعی و 600 میلیون به صورت آپشن است».


Page Generated in 0/0333 sec