printlogo


کد خبر: 167471تاریخ: 1395/8/22 00:00
چهارگوشه

افتتاح پایگاه دریایی انگلیس در بحرین
نخستین پایگاه نظامی دریایی انگلیس در خاورمیانه، پنجشنبه در بحرین با حضور پرنس چارلز افتتاح شد. سلمان بن حمد آل‌خلیفه، ولیعهد بحرین که همتای انگلیسی خود را در این مراسم همراهی می‌کرد، بر ادامه همکاری‌ها و هماهنگی‌های نظامی 2 کشور تأکید کرد. این پایگاه نظامی دریایی در حالی افتتاح شد که فشارها و انتقادها از دولت انگلیس به دلیل همکاری با دولت بحرین در سرکوب مردم این کشور همچنان ادامه دارد.

هشدار ایرلند به رژیم صهیونیستی
پس از آنکه ایرلند بارها اعلام کرد موساد نباید از گذرنامه‌های جعلی ایرلندی برای عملیات‌هایش استفاده کند؛ موضوعی که با بی‌‌اعتنایی اسرائیلی‌ها همراه شد، دوبلین هشداری شدید‌اللحن به تل‌آویو داد. عوامل موساد در سال 2010 با استفاده از گذرنامه جعلی ایرلندی وارد دوبی شدند و «محمود المبحوح» از رهبران حماس را ترور کردند که این مساله خشم بسیاری را برانگیخت. یک مقام مسؤول در سفارت اسرائیل در آن زمان گفت برای این عملیات ترور از 6 گذرنامه جعلی استفاده شده است.

حمله طالبان به کنسولگری آلمان
حمله انتحاری گروه طالبان به کنسولگری آلمان در شهر مزارشریف در شمال افغانستان، 4 کشته و 119 زخمی برجای گذاشت. در این حمله که پنجشنبه‌شب به‌وقوع پیوست، کامیونی مملو از مواد منفجره خود را به دیوار کنسولگری آلمان کوبید. طالبان گفته این حمله به تلافی حمله هوایی ناتو به شمال شهر قندوز انجام شده است. حمله ناتو هفته گذشته انجام شد که طی آن ۳۰ غیرنظامی کشته شدند.

تسلط یمنی بر 5 روستا در عربستان
نیروهای مشترک ارتش و کمیته‌های مردمی روز پنجشنبه پس از درگیری با نظامیان سعودی در شهر الخوبه استان جیزان در جنوب عربستان، 5 روستا شامل الشرقیه، قلل القرن و روستای مجاورش و الکرس و روستای مجاورش را به کنترل خود درآوردند. ده‌ها نظامی سعودی در این درگیری کشته یا زخمی شدند. ارتش یمن اعلام کرد این عملیات را در واکنش به تداوم حملات هوایی و محاصره مردم یمن، انجام داد.

بزرگ‌ترین تظاهرات ضد دولتی در کره جنوبی
امروز صدها هزار نفر از مردم کره‌جنوبی در راستای اعتراض به رسوایی سیاسی اخیر پیش آمده، در بزرگ‌ترین تظاهرات ضدحکومتی در طول تاریخ این کشور مشارکت می‌کنند. معترضان خواستار استعفای پارک گئون هی، رئیس‌جمهوری این کشور پس از رسوایی درز اسرار و مدارک محرمانه توسط یکی از دوستان وی به نام چوی سون سیل هستند. این سومین بار است که مردم کره‌جنوبی برای سومین هفته متوالی پس از افشای رسوایی سیاسی در نهاد ریاست‌جمهوری به خیابان‌ها می‌ریزند.

انفجار در جنوب شرقی ترکیه
در پی انفجار مقابل یکی از ساختمان‌های دولتی دیرک در استان ماردین (جنوب شرقی ترکیه)، شهردار این منطقه کشته شد. طبق این گزارش، حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک‌)، پنجشنبه با استفاده از خمپاره ساختمان دولتی در شهر ماردین را مورد هدف قرار دادند که در پی آن 4 تن دیگر نیز زخمی شدند. در پی بازداشت شماری از اعضای حزب دموکراتیک خلق‌ها، حزب پ‌ک‌ک نسبت به تشدید حملاتش در ترکیه هشدار داده است.

استفاده تروریست‌ها از مواد شیمیایی در حلب
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد کارشناسان نظامی این کشور خمپاره‌های منفجرنشده‌ای یافته‌اند که نشان می‌دهد تروریست‌ها در حملات خود به غیرنظامیان و مناطق تحت کنترل دولت سوریه در حلب از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند. روسیه از اواخر تابستان گذشته هشدار داده بود گروه‌های تروریستی ممکن است از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان و ارتش سوریه در حلب استفاده کنند. در تحولی دیگر، منابع میدانی از  پیشروی قابل توجه ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن در منطقه ضاحیه الاسد در جنوب غربی حلب خبر دادند.


Page Generated in 0/0065 sec