printlogo


کد خبر: 167812تاریخ: 1395/9/1 00:00
پیکرحاج‌حسن شایانفر امروز تشییع می‌شود
وداع با نیمه گمنام کیهان

مراسم تشییع پیکر مرحوم «حسن شایانفر» از اساتید روزنامه‌نگاری انقلابی امروز دوشنبه از مقابل منزل آن مرحوم واقع در خیابان ایران، خیابان مهدوی‌پور، کوچه عرب‌سرخی برگزار می‌شود. همچنین مراسم یادبود مرحوم «حسن شایانفر» عصر روز پنجشنبه 4 آذر از ساعت 13:30 الی 15 در مسجد فخرالدوله واقع در دروازه شمیران برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، حاج حسن شایانفر گنجینه اسرار انقلاب و مشاور فرهنگی روزنامه کیهان پس از چند دوره طولانی و سخت بیماری در آستانه اربعین حسینی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. به گزارش تسنیم، مرحوم
حاج حسن شایانفر مدیر دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان و مشاور فرهنگی حسین شریعتمداری که از هفته پیش به‌دلیل خونریزی داخلی در بیمارستان بازرگانان واقع در خیابان ری تهران بستری شده بود، ساعت 24 جمعه شب به رحمت حق پیوست.  مرحوم شایانفر از عناصر انقلابی ای بود که نقش شگرفی در افشای عناصر ضدانقلاب و وابسته به استکبار جهانی داشت. ستون خواندنی نیمه پنهان در روزنامه کیهان حاصل زحمات وی و همکارانش بوده است.
مرحوم شایانفر همواره به‌دلیل افشای ماهیت واقعی پرده‌نشینان و دستان پنهان و پیدای افراد پشت‌پرده جریان‌های معاند با انقلاب اسلامی از جمله ماسون‌ها مورد غضب‌ فتنه‌گران داخلی و خارج‌نشین بود و  تا آنجا که توانستند وی را آماج ناسزا‌ها و فحاشی‌های خود قرار دادند. شایانفر اگرچه از سال 72 به جمع نویسندگان روزنامه کیهان پیوست و به‌عنوان مدیر دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان تا‌کنون مسؤولیت‌های مختلفی از جمله انتشار پاورقی و کتاب‌های نیمه پنهان را به‌عهده داشت اما سابقه فرهنگی و مطالعاتی وی درباره محافل ضدانقلاب و فرهنگی وابسته به خارج‌نشینان بسیار طولانی بود. مجموعه کتاب‌های «نیمه پنهان» از تولیدات دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان است که از سال 76 تاکنون بیش از  35 جلد از آن منتشر شده است. این آثار تا 5 سال آینده و جلد 60  ادامه پیدا خواهد کرد؛ کتاب‌هایی مانند «شوالیه‌های ناتوی فرهنگی»، «حزب خلق مسلمان»، «نیمه پنهان مصدق»، «سایه روشن بهائیت» و «سایه شوم» از جمله آنهاست.

Page Generated in 0/0067 sec