printlogo


کد خبر: 167814تاریخ: 1395/9/1 00:00
پسابرجام

عده‌ای در ایران  با رأی آوردن ترامپ به هم ریختند
عضو هیأت‌رئیسه خبرگان می‌گوید برخی در داخل کشور با رأی آوردن رئیس‌جمهور جدید آمریکا به هم ریختند. آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با رسا، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم اصفهان گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند ما از رأی آوردن رئیس‌جمهور جدید نه خوشحال و نه ناراحت هستیم؛ برخی در دنیا- و بنده عرض می‌کنم در داخل کشور- با رأی آوردن رئیس‌جمهور جدید به هم ریختند. عضو شورایعالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه کسانی که به استقبال کاندیدای ناکام رفته بودند به هم ریختند، اظهار داشت: در دنیا بعضی از رئیس‌جمهور جدید آمریکا  استقبال کردند اما سیاست ثابت نظام اسلامی این بود که اینها سر و ته یک کرباس هستند.  وی ادامه داد: هیچ‌کدام از اینها خیری برای نظام اسلامی ما نمی‌خواهند، تأکید بر این موضع شایسته توجه بود برای آنهایی که می‌خواهند سیاست نظام را بدانند. نکته دیگر این است که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما خود را برای هر شرایطی آماده کرده‌ایم. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: تبیین هر شرایط  این است که فوقش دشمن تحریم‌ها را تشدید می‌کند که در آن صورت آنچنان که تاکنون مقاومت کرده‌ایم از این به بعد هم مقاومت می‌کنیم.
 
تمدید تحریم‌ها نقض برجام است
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان انرژی اتمی باید همزمان با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی آمریکا، فورا سانتریفیوژهای غیرفعال را فعال کرده و وضعیت را به حالت قبل از برجام و به مرور جلوتر از آن تبدیل کند. نصرالله پژمان‌فر در گفت‌و‌گو با تسنیم،  با اشاره به تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا در وضع تحریم‌های جدید علیه ایران از جمله ممانعت از فروش هواپیما به ایران، گفت: در عرف حقوق‌ بین‌الملل و حقوق اسلامی، قرارداد و تعهدنامه تا زمانی اعتبار دارد که طرفین به آن شرایط پایبند باشند اما وقتی طرف‌های مقابل ایران بویژه آمریکا بارها نقض عهد کرده اند، برجام هیچ معنایی نخواهد داشت. وی افزود: پایبندی طرفین به قرارداد اعتبار می‌دهد، لذا وقتی تعهد نباشد اعتبار آن قرارداد از بین می‌رود؛ در برجام نیز آمریکا بارها دست به نقض عهد زده و عهدشکنی کرده و نقض برجام از سوی آمریکا امری قطعی است. نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: مطمئناً تصمیمات ضدایرانی کنگره به دوره ترامپ منتقل خواهد شد و او نیز آن را تصویب خواهد کرد. هرچند تا قبل از این هم آمریکایی‌ها بارها نقض عهدکرده‌‌اند و نمی‌دانم چرا عده‌ای هنوز به این باور نرسیده‌اند! 
 
وزارت خارجه باید در مقابل تمدید ISA واکنش نشان دهد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه آمریکا با تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله علیه ایران در عمل برجام را نقض کرد، گفت: دستگاه دیپلماسی در قبال تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکا اقدامات متقابل انجام دهد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران از سوی مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: تمدید تحریم‌‌های ایران از سوی آمریکا نشان داد همچنان نمی‌توانیم به آمریکا و سیاست‌های دولتمردان این کشور اعتماد داشته باشیم. وی با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات اقتصادی کشور باید به توان و ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم، افزود: آمریکا با تمدید تحریم‌های 10 ساله علیه ایران در عمل برجام را نقض کرد که لازم است دولت و دستگاه دیپلماسی کشورمان اقدامات مؤثر و متقابلی را در قبال این بدعهدی آمریکایی‌ها انجام دهند. نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس خطاب به برخی که توسعه کشور را در بیرون از مرزها و در رابطه با آمریکا جست‌وجو می‌کنند، گفت: با تمدید بلندمدت تحریم‌های ایران، این افراد باید به دلواپسی برخی، از نگاه خوشبینانه به غرب پی ببرند و ابزارهای لازم برای پیشرفت کشور از طریق توجه به ظرفیت‌های داخلی را فراهم کنند. حاجی‌دلیگانی با انتقاد از عملکرد منفعلانه دستگاه دیپلماسی کشور در قبال بدعهدی‌های مکرر آمریکایی‌ها و نقض چارچوب‌‌های برجام، اظهار کرد: لازم است دستگاه دیپلماسی کشور با توجه به تمدید 10 ساله تحریم‌ها علیه کشورمان، فعال‌تر عمل کرده و مراتب اعتراض خود را در مجامع جهانی علیه سیاست‌‌های آمریکا مطرح کند.

Page Generated in 0/0070 sec