printlogo


کد خبر: 167846تاریخ: 1395/9/1 00:00
اخبار

پخش رادیویی مسابقه «فرمانده» در هفته بسیج
رادیو ایران با مسابقه «فرمانده» به استقبال هفته بسیج می‌رود. به گزارش 
«وطن‌امروز» همزمان با هفته بسیج برای چهارمین‌بار، مسابقه «فرمانده» در 4 برنامه از آنتن این شبکه رادیویی پخش می‌شود. دو قسمت مسابقه با حضور فرماندهانی از جنگ و سرداران بسیج و شرکت‌کننده‌هایی متشکل از جوان‌های مخترع، نخبه، کارآفرین و دانشجویان برتر نظامی ضبط می‌شود. قسمت‌های دیگر مسابقه «فرمانده» با حضور اقشار مختلفی که در سال‌های دفاع‌مقدس به عنوان بسیجی حضور داشتند همچون رسانه‌ای‌ها، امدادگران و پزشکان ضبط می‌شود. داور بخش رسانه بیژن نوباوه و داور مسابقه پزشکی معصومه رامهرمزی هستند. «فرمانده» به تهیه‌کنندگی کیاناز کاوه امروز دوشنبه ساعت 15 تا 16 از آنتن رادیو ایران پخش می‌شود.
 
تولید بازی رایانه‌ای براساس عملیات‌های دفاع‌مقدس
عادل دربندی گفت: بازی‌نامه «نبرد درالوگ» از کتابی به همین عنوان اقتباس شده که روایتگر خاطرات جعفر جهروتی‌زاده، فرمانده عملیات‌های پارتیزانی دفاع‌مقدس است. سردار جهروتی‌زاده، راوی این بازی‌نامه است و در آن سعی شده از متون کتاب استفاده شود. به گزارش فارس، عادل دربندی، کارشناس و فعال عرصه بازی‌های رایانه‌ای که با بازی‌نامه «نبرد درالوگ» در نخستین جشنواره مردمی بازی عمار شرکت کرده، گفت: بازی‌نامه «نبرد درالوگ» از کتابی به همین عنوان اقتباس شده است که روایتگر خاطرات جعفر جهروتی‌زاده، فرمانده عملیات‌های پارتیزانی دفاع‌مقدس است. این کارشناس بازی‌های رایانه‌ای توضیح داد: ما در این اثر، با مراجعه به تاریخ کشور، به دنبال نشان دادن فرهنگ قهرمانی دوران دفاع‌مقدس برای جامعه هستیم. هدف دیگر ما از این طرح، ارائه اثر اقتباسی است، چراکه در کشور ما کارهای اقتباسی، مغفول‌مانده و نمونه‌های کمی مثل میرمحنا و ترکمنچای را داریم که در آنها فضاهای تاریخی به کار گرفته شده است. 
 
فیلمساز فلسطینی با روایتی از غزه در جشنواره سینماحقیقت
فیلم مستند کوتاه «جدا افتاده» ساخته‌ «سامی شهاده» مستندساز جوان فلسطینی که روایتی از مصائب یک دانشجوی متولد غزه در کرانه‌ باختری است، در بخش «روزگار ما» دهمین جشنواره سینماحقیقت روی پرده می‌رود. به گزارش فارس، جشنواره «سینماحقیقت» طی روزهای 14 تا 21 آذرماه 1395 با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.
 
معرفی نامزدهای بخش «نوجوان» جشنواره شهید غنی‌پور 
نامزدهای بخش نوجوان شانزدهمین دوره جشنواره شهید حبیب غنی‌پور معرفی شدند. به گزارش فارس، محمد ناصری، دبیر شانزدهمین جشنواره انتخاب کتاب سال شهید غنی‌پور گفت: در بخش نوجوان از میان 485 اثر 6 کتاب به عنوان نامزد نهایی معرفی شده‌اند که شامل: «جنگ بود» نوشته احسان محمدی، «هنگام لاک‌پشت‌ها» نوشته عباس عبدی، «گربه گور به قیر شده» نوشته علیرضا متولی، «غریبه و دریا» نوشته جمال‌الدین اکرمی، «ملاقات در جنگل بلوط» نوشته جواد افهمی و «حبیب و میرزا شیپور» نوشته مهدی میرکیانی هستند. همچنین نامزدهای بخش کودک که از میان 916 اثر انتخاب شده‌اند به این شرح است: «کره الاغ و روباه کلاهبردار» نوشته سیدنوید سیدعلی‌اکبر، «شب‌بخیر فرمانده» نوشته احمد اکبرپور، «جوجه‌تیغی‌های پسرعمو» نوشته مجید راستی، «ل بازیگوش» نوشته محمدرضا شمس، «کره الاغ و میهمان ناخوانده» نوشته سیدنوید سیدعلی‌اکبر و «هشت‌پا» نوشته محمدرضا شمس.
 
پخش سریال «همسایه‌ها»  بعد از «هشت‌ونیم‌ دقیقه» 
مجموعه تلویزیونی «همسایه‌ها» در حالی مراحل تصویربرداری خود را سپری می‌کند که قرار است بعد از مجموعه «هشت‌ونیم دقیقه» از شبکه 2 سیما پخش شود.  به گزارش فارس، تصویربرداری سریال همسایه‌ها به کارگردانی مهران غفوریان و تهیه‌کنندگی سیدعلیرضا سبط‌احمدی این روزها در لوکیشن اصلی واقع در خیابان آیت‌الله کاشانی در حال پیگیری است و گروه تولید در کنار آن بخش‌هایی را نیز در خیابان و لوکیشن‌های بیرونی مقابل دوربین می‌برند. 

Page Generated in 0/0168 sec