printlogo


کد خبر: 167847تاریخ: 1395/9/1 00:00
رویدادها

میدان امام حسین(ع)  کانون رویدادهای آیینی و مذهبی 
دبیر سومین سوگواره «خمسه» اعلام کرد طبق دستور رئیس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران قرار است میدان امام حسین (ع) کانون رویدادهای آیینی و مذهبی باشد. به گزارش مهر، علی‌اصغر خسروی، دبیر سومین سوگواره «خمسه» گفت: محدود شدن سوگواره به ایام ماه‌های محرم و صفر ما را از اتفاقاتی که در طول سال می‌توانیم رقم بزنیم، غافل می‌دارد. می‌توان در طول سال به بحث نمایش‌های دینی و مذهبی پرداخت و گروه‌های مختلف می‌توانند با نمایش‌هایی که ارائه می‌دهند در این زمینه نقش‌آفرینی کنند. مردم نیز که طی ۲ سال گذشته به اجراهای سوگواره اقبال خوبی نشان دادند و همراهی کردند، از این فعالیت‌های مستمر استقبال خواهند کرد. وی یادآور شد: در صحبت‌هایی که با کارشناسان سازمان 
فرهنگی -  هنری شهرداری تهران داشتیم به این نتیجه رسیدیم که به امید خدا در دوره چهارم، در طول سال و ایام مختلف نظیر ماه مبارک رمضان، ایام فاطمیه و ایام شعبانیه کارهای مختلفی را در قالب سوگواره «خمسه» ارائه دهیم.  
 
کیانوش دالوند، کارگردان انیمیشن «ناسور»:
سینمای دینی مورد بی‌مهری  قرار گرفته است
کارگردان انیمیشن سینمایی «ناسور» معتقد است سینمای ایران می‌تواند در حوزه انیمیشن تولیدات موفقی داشته باشد.  به گزارش مهر، کیانوش دالوند درباره وضعیت اکران انیمیشن عاشورایی «ناسور» گفت: بی‌مهری‌ها تنها نصیب فیلم «ناسور» نشده بلکه شامل سینمای دینی شده است. در این سال‌ها سینمای دینی مورد بی‌مهری قرار گرفته است و سالن‌های کافی به آن تعلق نمی‌گیرد در حالی که لازم است با حمایت از این دست آثار بویژه در ماه‌هایی مانند محرم و صفر مخاطب را هم به تماشای اینگونه آثار تشویق کنیم. کارگردان انیمیشن عاشورایی «ناسور» این حمایت‌ها را شامل حمایت فکری و بسترسازی از طرف دولت خواند و بیان کرد: انیمیشن می‌تواند از گیشه و کانال‌های تلویزیونی هزینه خود را تامین کند البته به شرط اینکه اینطور نشود که از یک عده حمایت شود و از عده دیگر حمایت نشود که در این صورت استعدادها از بین می‌رود. 
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:
«یتیم‌خانه ایران»  فیلم قابل دفاعی است
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تقدیر از ساخت یتیم‌خانه ایران گفت: این فیلم بخش مهمی از واقعیت‌های تاریخی ایران را به تصویر می‌کشد. به گزارش تسنیم، نصرالله پژمان‌فر افزود: فیلم «یتیم‌خانه ایران»، اثر قابل دفاعی است و ویژگی اصلی آن روایت‌گری مستند از بخشی از تاریخ ایران است. وی «یتیم‌خانه ایران» را فیلم قابل توصیه‌ای دانست و تاکید کرد: باید این فیلم‌ها را به‌دست مخاطب برسانیم تا در فضای اجتماعی امروز ایران جا باز کند. پژمان‌فر افزود: نباید فضایی را ایجاد کنیم که فیلمسازان ما جرأت حرف‌زدن نداشته باشند، ما باید جرات این را داشته باشیم که بگوییم به ما ظلم کردند، اموال ما را بردند و آیا اینکه واقعاً انگلیس به ما خدمت کرده است؟ ساختن «یتیم‌خانه ایران» جسارت می‌خواست و قابل تقدیر است و توصیه می‌کنم همه این فیلم را ببینند.
 
معرفی هیأت داوران چهارمین جشنواره تئاتر معلولان
داوران چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولان در 3 بخش تئاتر صحنه‌ای، خیابانی و کودک و نوجوان معرفی شدند. به گزارش مهر، این جشنواره در بخش تئاتر بزرگسال و خیابانی با حضور قطب‌الدین صادقی، افسانه بایگان، لوکاس هندریک‌دبیک و پروفسور کمار برگزار می‌شود. داوران بخش کودک و نوجوان نیز متشکل از شوتا ماهندرا، هنگامه مفید، زهرا صبری، افسر اسدی و حسن دولت‌آبادی است. 
 
«سیانور» از مرز ۲ میلیارد فروش گذر کرد
فیلم سینمایی «سیانور» تازه‌ترین ساخته بهروز شعیبی از مرز ۲ میلیارد تومان فروش گذر کرد. فیلم «سیانور» تازه‌ترین اثر بهروز شعیبی به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی تاکنون سانس‌های فوق‌العاده بسیاری را پشت‌سر گذاشته و با گذشت حدود 30 روز از اکران خود، سیر اکران‌های فوق‌العاده این فیلم هنوز ادامه دارد.

Page Generated in 0/0199 sec