printlogo


کد خبر: 167859تاریخ: 1395/9/1 00:00
چهارگوشه

راه‌حل صهیونیستی برای رویارویی با حزب‌الله
 رژه نظامی اخیر حزب‌الله که در شهر القصیر سوریه به اجرا در آمد، توانمندی فراوان این حزب را بیش از پیش برای اسرائیل برملا کرد تا جایی که این رژیم درصدد برآمده است با تخلیه شهرک‌های مرزی، حمله حزب‌الله به  این مناطق را بی‌حاصل بگذارد. روزنامه الاخبار لبنان در گزارش خود، به نقل از عاموس هرئیل، کارشناس نظامی اسرائیل یادآور شد که حمله ضربتی حزب‌الله و نفوذ به آن سوی مرزهای سرزمین‌های اشغالی، دستاورد بزرگی را برای آن به ثمر خواهد رساند که چه بسا محو کردن آن برای ارتش اسرائیل دشوار باشد.
 
اعلام جرم علیه اطرافیان پارک
در حالی‌که تظاهرات علیه رئیس‌جمهوری کره جنوبی، شنبه برای چهارمین هفته متوالی ادامه داشت، دادستان‌های این کشور، دوست و 2 دستیار سابق پارک گئون‌های را در ارتباط با پرونده رسوایی مالی سیاسی تفهیم اتهام کرده‌اند. به گفته رئیس دادستانی مرکزی سئول، چوی سون سیل، دوست رئیس‌جمهور متهم است با همکاری آن‌ چونگ بوم، دستیار سابق وی، ده‌ها شرکت بزرگ این کشور را جهت اعطای 59/65 میلیون دلار به 2 نهاد غیرانتفاعی، تحت فشار قرار داده است. پارک با این اتهام‌های مطرح‌شده با چالش مواجه شده، ولی وی در مقابل اعتراضات مقاومت کرده و تاکنون استعفا نکرده است.
 
شمار کودکان فلسطینی  در بند صهیونیست‌ها
اسرائیلی‌ها روز یکشنبه 20 نوامبر در حالی روز جهانی کودک را جشن می‌گیرند که در حال حاضر 350 کودک فلسطینی از جمله دختربچه‌ها در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بند هستند. باشگاه زندانیان و اسیران فلسطینی، شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی از آغاز «انتفاضه قدس در سال 2015» تاکنون حدود 2 هزار کودک فلسطینی را بازداشت کرده است. براساس این بیانیه، بازداشت کودکان و تصویب قوانین نژادپرستانه برای محکوم کردن کودکان فلسطینی که در برخی موارد به حکم حبس ابد منجر می‌شود، در سال جاری میلادی افزایش یافته است.
 
اردوغان رویگردان از اروپا
 متمایل به شانگهای
رئیس‌جمهوری ترکیه که تاکنون کشورش در تلاش برای پیوستن به اتحادیه اروپایی ناکام مانده، در سخنانی خواستار پیوستن به سازمان شانگهای شده است. بر این اساس، رجب طیب اردوغان، روز شنبه در سخنانی اعلام کرده نیازی نیست تا کشورش با  صرف هر هزینه‌ای به اتحادیه اروپایی بپیوندد و می‌تواند به جای آن به ائتلاف امنیتی روسیه، چین و کشورهای آسیای مرکزی در سازمان همکاری شانگهای بپیوندد. اردوغان هفته گذشته به مردم ترکیه گفته تا پایان سال جاری پیرامون روابط با اروپا صبر کنند.
 
پرواز خطرناک  نزدیک هواپیمای پوتین
در حالی‌که نگرانی‌ها درباره بروز جنگ سرد میان روسیه و غرب در حال افزایش است، جنگنده‌های اف 18 سوییس، هواپیمای ولادیمیر پوتین را هنگام عبور از آسمان سوییس تعقیب کردند. خبرگزاری اسپوتنیک نوشت این حادثه در حالی رخ داد که هواپیمای ریاست‌جمهوری روسیه پوتین را میزبانی نمی‌کرد بلکه الکساندر فومین، رئیس شورای فدرال همکاری‌های نظامی و تکنولوژیک روسیه و شماری از اصحاب رسانه را به سوی پرو می‌برد. 
 
91 کشته در حادثه مرگبار قطار در هند
مسؤولان راه‌آهن هند اعلام کردند، یک قطار که در مسیر بین شهرهای پتنه و ایندور در حرکت بود، صبح یکشنبه از مسیر ریلی خارج شده است. یکی از مسؤولان پلیس گفت فقط می‌دانیم حادثه بزرگی رخ داده و قطار از ریل خارج شده است. ۹۱ جسد و حدود ۱۵۰ زخمی تخلیه شده‌اند. هند دارای یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های خطوط ریلی در جهان است. مرگبارترین سانحه ریلی در این کشور در سال ۱۹۸۱ میلادی رخ داد. در آن حادثه حدود ۸۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

Page Generated in 0/0049 sec