printlogo


کد خبر: 167917تاریخ: 1395/9/2 00:00
اخبار

توجیهات اقتصادی ابزار فریبنده برای تأسیس دفتر اتحادیه اروپایی
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه عده‌ای تحت عناوین فریبنده به دنبال ایجاد دفتر اتحادیه اروپایی در ایران هستند، گفت: برخی توجیهات اقتصادی در این‌باره ساده‌اندیشانه است. ابوالفضل حسن بیگی در گفت‌وگو با مهر افزود: ۲۸ عضو اتحادیه اروپایی همه در ایران سفارتخانه دارند و امور مربوط به این کشورها توسط سفارتخانه‌های‌شان در ایران انجام می‌شود. وی با تاکید بر اینکه دفتر اتحادیه اروپایی در کشور‌های دیگر صرفاً سیاسی است و اهداف اقتصادی ندارد، گفت: اتحادیه اروپایی در ۱۳۵ کشور دنیا دارای نمایندگی و دفتر است و کارهای سیاسی انجام می‌دهد. نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به رفت و آمدهای نمایندگان اتحادیه اروپایی به ایران گفت: اشتون بعد از حضور در ایران تلاش کرد به دیدار فتنه‌گران برود و غائله سیاسی درست کند.  عضو فراکسیون ولایت مجلس با تاکید بر اینکه یک مجموعه سیاسی نیازی نیست در جمهوری اسلامی ایران دفتر داشته باشد، گفت: در صورت تشکیل دفتر اتحادیه اروپایی، این تشکیلات سیاسی به بهانه‌های مختلف حقوق بشر و حقوق زنان، جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار خواهد داد تا اهداف آمریکا را در ایران محقق کند. نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه عده‌ای تحت عناوین فریبنده به دنبال ایجاد دفتر اتحادیه اروپایی در ایران هستند، گفت: اگر قرار است سرمایه‌گذاری اقتصادی در ایران صورت گیرد، شرکت‌ها و کشورها فعال هستند و رفت و آمدهای زیادی در ایران صورت گرفته است و نیازی نیست دفتر اتحادیه اروپایی در ایران تاسیس شود.
 
12 بدعهدی آمریکا در اجرای برجام
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید آمریکا از روز اجرای برجام تا به امروز 12 بار در اجرای برجام بدعهدی کرده است. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با راه دانا اظهار داشت: اخیراً شاهد بودیم دولت آمریکا تحریم‌های گذشته را برای 10 سال دیگر تمدید و همچنین کنگره آمریکا طرح دیگری را در این‌باره به تصویب رسانده که هر دوی آنها با برجام مغایرت دارد. وی با بیان اینکه قرار بر این بود با اجرایی شدن برجام، تحریم جدیدی علیه ایران وضع نشود، تصریح کرد: همانگونه که در گزارش کمیسیون امنیت ملی در این‌باره توضیح داده شد، تا زمان ارائه گزارش 9 مورد نقض برجام از سوی آمریکا صورت گرفت که این موارد از یک روز بعد از اجرایی شدن برجام آغاز شد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه از زمان گزارش نقض برجام توسط آمریکا که از سوی مجلس تهیه شد 3 مورد بدعهدی دیگر به آن اضافه شده است، عنوان کرد: آقای ظریف در آخرین باری که به مجلس آمدند به صراحت اعلام کردند از این زمان به بعد علیه ایران تحریم جدیدی شکل نمی‌گیرد. نقوی‌حسینی افزود: متأسفانه بعد از این قول مقامات آمریکایی به آقای ظریف تحریم‌های جدیدی در قالب مصوبه علیه ایران وضع شده است که نشان می‌دهد مقامات آمریکایی به قول و قرار خودشان با ظریف و تیم مذاکره‌کننده هم پایبند نبوده‌اند. وی تأکید کرد: دستگاه دیپلماسی کشور و تیم مذاکره‌کننده باید پاسخگو باشند که اگر قول و قراری گذاشته شده است، چرا به آن عمل نمی‌شود؟ آقای ظریف باید پاسخگو باشد که برای اجرایی شدن این توافق چه اقدامات دیگری انجام داده است.
 
اکران «شب‌نامه»  در ۴۵ دانشگاه کشور
مسؤول امور رسانه‌ای مستند «شب‌نامه» از اکران این مستند در ۴۵ دانشگاه کشور خبر داد و گفت: از زمان اکران این مستند در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز فرهنگی، بیش از ۳۵۰ ثبت درخواست اکران برای آن داشته‌ایم. مهرداد خوشبختی در گفت‌وگو با تسنیم از درخواست اکران این مستند در 30 استان کشور خبر داد و گفت: مستند «شب‌نامه» تاکنون 55 اکران داشته که از این تعداد 45 اکران در دانشگاه‌های سراسر کشور انجام شده است.   مستند «شب‌نامه» به نویسندگی و کارگردانی سیدمهدی کرباسی و رضا صادقی و تهیه‌کنندگی حمیدرضا جعفریان در مرکز مستند «سفیر فیلم» تولید شده و در آن ابعاد پروژه نفوذ توسط «سیامک نمازی» به تصویر کشیده شده است. «نمازی» یکی از چهره‌های اصلی عناصر نفوذ در کشور است که مدتی پیش توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دستگیر و توسط دستگاه قضایی محکوم شد.
 

Page Generated in 0/0055 sec