printlogo


کد خبر: 167925تاریخ: 1395/9/2 00:00
اجتماع عظیم بیش از 20 میلیون زائر عاشق در اربعین حسینی برای چهارمین سال متوالی
منتظرند
کربلا میعادگاه جهانی حق‌جویان و عدالت‌خواهان

در سالی که رسانه‌های سلطه بزرگ‌ترین شکست‌ها را در مجاب کردن افکار عمومی غرب متحمل شده و پیش‌بینی‌های‌شان درباره نتایج انتخابات آمریکا و همه‌پرسی بریتانیا به افتضاحی تاریخی بدل شد، کربلای معلا نقش خود به عنوان صدای جهانی حق‌طلبان را تثبیت کرد. اگر گردهمایی سال گذشته در چله سوگ شهادت سالار شهیدان، رکوردهای بزرگ‌ترین تجمع بشری را جابه‌جا کرد، اربعین حسینی 1438 هجری قمری جابه‌جاکننده نگاه مردم جهان از سرخط اخبار دروغین شبکه‌های جریان اصلی غربی-عربی به سوی واقعه‌ای حقیقی در قلب عراق بود؛ قلب آسمانی عراق که حالا در سال افول هژمونیک غرب، به ژئواستراتژیک‌ترین نقطه کره خاکی یا همان هارتلند- قلب جهان- بدل شده است. طرح «تصرف هارتلند» در یکصد سال گذشته مدنظر استراتژیست‌های قدرت‌های بزرگ مغرب‌زمین طی حکمرانی
4 ایدئولوژی برخاسته از مدرنیسم غربی یعنی کلنیالیسم(استعمارگری)، ناسیونالیسم، سوسیالیسم و لیبرالیسم بود که به ترتیب امپراتوری بریتانیا، آلمان نازی، اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده آمریکا سردمدار آنها بودند و هر یک برای تصرف «قلب زمین» خیز برداشتند.
سرانجام وقتی صهیونیست‌ها و نومحافظه‌کاران آمریکایی از دهه آخر قرن بیستم میلادی با سودای آخرالزمانی خود و  براساس نظریه قرن نوزدهمی هلفورد جان مکیندر، جغرافیدان بریتانیایی برای تصرف عراق به عنوان قلب زمین خیز برداشتند، اگر چه در نخستین سال‌های قرن بیست‌ویکم با لشکرکشی به بین‌النهرین در ظاهر نقشه خود را عملی کردند اما هرگز تصور نمی‌کردند با این کار نیروی عظیم نهفته در ارض مقدس کربلا را آزاد کرده باشند؛ نیرویی که حالا تمام هژمونی غرب را به چالش می‌کشد.
سال 2016 میلادی سالی بود که در آن با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی، هر دو شریک اروپایی آمریکا رو به فروپاشی گذاشتند، کودتای ناکام ترکیه ناکارآمدی ناتو را اثبات کرد و ظهور ترامپ دیوانه در آمریکا، امپراتوری توسعه‌طلب ایالات متحده را به ایالات متفرقه‌ای تبدیل کرد که درگیر مسائل داخلی خود است. در آخرین روزهای این سال اما  رژه عارفانه و عاشقانه
23 میلیونی اربعین 1438 ه.ق به نوید آزادی قلب زمین از چنگال مستکبران و نماد آغاز پایان غرب تبدیل شد.
نوری که فروغ آن از 14 قرن پیش پابرجاست امسال نیز علاوه بر چشم و دل صدها میلیون مسلمان، همراه با غریو یکصدای «لبیک یا حسین» در بین‌الحرمین، بخش بزرگ‌تری از تاریکنای بی‌اطلاعی غربی‌ها نسبت به قیام سرور آزادگان را روشن کرد.
از سال 2004، یک سال پس از سقوط صدام در عراق که از ترس شیعیان به مدت
3 دهه جلوی راهپیمایی اربعین را گرفته بود، همایش سالانه عاشقان اباعبدالله از 2 میلیون نفر به مرز 30 میلیون رسیده است.
صدا کردن رکورد تجمع تاریخی سال گذشته اربعین در افکار عمومی جهان باعث شد امسال با وجود بایکوت اولیه دستگاه پروپاگاندای سلطه، رسانه‌های مستقل پوشش مبسوط‌تری از این واقعه داشتنه باشند تا جایی که در روزهای اخیر رسانه‌هایی مثل بی‌بی‌سی، الجزیره و العربیه مجبور شدند حتی به بهانه سمپاشی علیه وحدت شیعه و سنی هم که شده سکوت عامدانه خود را نسبت به بزرگ‌ترین گردهمایی بشری بشکنند. حتی شایع شد یکی از کارگردانان آمریکایی مشهور برنده اسکار، برای ساخت فیلمی در رابطه با اربعین از 2 هفته پیش به بصره آمده تا عاشقان حسین(ع) را در مسیر  500 کیلومتری‌شان تا کربلا همراهی کند.
نصیف جاسم الخطابی، رئیس شورای استانداری کربلا به شبکه النجبا گفته بود تا روز شنبه گذشته نزدیک 20 میلیون نفر خود را به شهر کربلا رسانده‌ بودند که بیش از 5/3 میلیون نفر از آنها زائران غیر عراقی- و 2 میلیون نفر ایرانی- بودند. 
از آنجا که تقریبا همه زائران طی 3 روز منتهی به اربعین حسینی(ع)- شنبه، یکشنبه و دوشنبه- خود را به مسیر سرخ بین‌الحرمین می‌رسانند، می‌توان برآورد کرد تا نیمه شب گذشته آمار 20 میلیونی شنبه تا چه میزان افزایش داشته است. به گزارش العالم با توجه به حضور دست‌کم 23 میلیون زائر در آیین اربعین 1438، حرم امام سوم شیعیان در کربلا کماکان با فاصله بسیار زیاد، بزرگ‌ترین زیارتگاه سالانه تاریخ بشری است. تنها در تجمع هندوان موسوم به کومب میلا در ساحل رود گنگ نزدیک شهر الله‌آباد هند جمعیت بیشتری را  شاهد بوده‌ایم که آن نیز هر 12 سال یک بار برگزار می‌شود و البته فاقد ابعاد سیاسی و اجتماعی آیین اربعین است.
همچنین به گفته رئیس شورای استانداری کربلا بیشتر زائران از کشورهای ایران، پاکستان، هند، لبنان، بحرین، عربستان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس، ترکیه و آذربایجان بوده‌اند. این لشکر 23 میلیونی جویندگان حقیقت در صحرای کربلا را همانند سال گذشته نمایندگان قومیت‌ها، ملیت‌ها و مذاهب مختلف تشکیل می‌دادند، گویی آنها خون زمینند که به قلب آن بازمی‌گردند. نه‌تنها آمار زائران خارجی افزایش داشت بلکه به گزارش پرس‌تی‌وی، برآوردهای اولیه نشان می‌دهد امسال بیشترین جمعیت زائران از کشورهای اروپایی و آمریکایی در طول تاریخ پا بر فرش سرخ بین‌الحرمین گذاشته‌اند. علاوه بر صدها هزار مسلمان اهل سنت، هیات‌های کردهای ایزدی، زرتشتیان، ارامنه و دیگر مسیحیان کلیسای شرقی(ارتدکس)، مسیحیان عرب و همچنین نمایندگان کلیسای کاتولیک واتیکان، بودایی‌های چین و هندوهای هند در راهپیمایی اربعین حاضر بودند. همچنین مثل همیشه آفریقایی‌های زیادی بویژه از کشورهای غنا، نیجریه، تانزانیا، سنگال و مالی  در این راهپیمایی مشاهده شده‌اند. حال و هوای مسیرهای منتهی به کربلا، صحنه‌های بی‌نظیری از همدلی و انسانیت و معنویت خلق کرد؛ از کودکانی که آب و خرما به زائران تعارف می‌کردند تا جوانانی که ملتمسانه زائران خسته راه را در هزاران موکب بین راهی مشت و مال می‌دادند، صدها صاحب نذری که برای زوار قهوه عربی و انواع ساندویچ‌ها را سرو می‌کردند و حتی سربازان حشدالشعبی که گاه چهار دست و پا بر زمین می‌افتادند تا زوار از بدن آنها سکویی برای سوار شدن بر مرکب‌های‌شان بسازند. مردم عراق گاهی همه دار و ندارشان را نذر می‌کنند.
از سوی دیگر، بیش از 25 هزار نیروی امنیتی در داخل و خارج کربلای معلا برای تأمین امنیت زوار امام حسین علیه‌السلام بسیج شدند و مسیر این راهپیمایی عظیم را که هدف ایده‌آل تروریست‌های تکفیری‌ داعش و دیگر دشمنان تشیع است، به امن‌ترین مسیر زمین بدل کردند.
بایکوت
بایکوت خبری و تصویری بزرگ‌ترین همایش سالانه مردمی روی کره خاکی توسط رسانه‌های جریان اصلی غربی- عربی حتی صدای روزنامه‌های مستقل‌تری مثل «ایندیپندنت» را درآورده است. این روزنامه با‌سابقه انگلیسی که از چندی پیش تحت مدیریت روس‌ها به انتشار اخبار خلاف جریان اصلی در غرب مشغول است در مقاله‌ای از برخورد گزینشی رسانه‌های غرب با بزرگ‌ترین تجمع مسالمت‌آمیز بشری انتقاد کرد.
مقاله‌نویس ایندیپندنت حکایت یک جوان استرالیایی را نقل کرد که پیاده به زیارت بارگاه امام حسین علیه‌السلام مشرف شده و همانجا اسلام می‌آورد. او می‌گوید: «برآورد شده روزانه بیش از ۲ میلیون وعده غذایی رایگان از سوی افراد و نیروهای داوطلب مردمی میان زائران توزیع می‌شود که بسیار بیشتر از میزان غذایی است که وزارت دفاع آمریکا به زلزله‌زدگان کشور «هائیتی» کمک کرد و ۴ میلیون وعده را شامل می‌شد».
سپس نویسنده ضمن انتقاد از نحوه تعامل رسانه‌های غربی با این رخداد عظیم، این رسانه‌ها را به تلاش برای فریب و تحریف افکار عمومی و پنهان کردن عمدی حقیقت آنچه در عراق جریان دارد، متهم کرد. ایندیپندنت معتقد است زیارت اربعین به خاطر 3 نماد بزرگ‌ترین تجمع بشری در جهان، بزرگ‌ترین گروه داوطلب مردمی در دنیا و بزرگ‌ترین سفره گسترده و رایگان در جهان، باید در کتاب رکوردهای «گینس» ثبت شود، در حالی که آنچه در کربلا طی زیارت اربعین جریان دارد، نماد و نمودی از اخلاق عالی انسانی و جلوه تسامح و همزیستی مسالمت‌آمیز جوامع بشری و کشتن منیت‌‌ها و خودخواهی‌ها و تلاش برای یاری مظلومان و ستمدیدگان است و این همان دین «محمد(ص)» است که گروه تروریستی- تکفیری «داعش» به مخالفت با آن پرداخت و وارد مبارزه با آن شد.
از طرف دیگر رادیوی اروپایی «اوستون» تاکید می‌کند غرب و در راس آن آمریکا و انگلیس باید دچار کور‌رنگی شده باشند که این پیام‌ها را نمی‌بینند، پیام‌هایی که در قالب‌های گوناگون و به اشکال مختلف به کاخ سفید و متحدان منطقه‌ای و بین‌المللی‌اش داده می‌شود.
همچنین تارنمای المانیتور وابسته به پروژه ایرانی نهادهای صهیونیستی آمریکا نیز مجبور شد در گزارشی ظاهرا مستقل توسط یک نویسنده داخل‌نشین ایرانی به شبهه‌افکنی‌های غربی- عربی درباره تقابل زیارت کربلا و زیارت حج پاسخ دهد، اگرچه در نهایت تیتری مغرضانه (آیا شیعیان، اربعین را جایگرین حج کرده‌اند؟) برای این مطلب در نظرگرفته شده بود. اغلب شبکه‌های اصلی غربی به خبری ساده در روز دوشنبه اکتفا کردند و حتی حاضر نشدند به تعداد واقعی زائران کربلا اشاره کنند.
لجن‌پراکنی سعودی
اما رسانه‌های زنجیره‌ای سلطه تنها به سکوت اکتفا نکردند، بلکه با وارد آوردن اتهامات سخیف به زائران سعی در سیاه‌نمایی این مراسم دارند. علاوه بر شبکه سعودی العربیه که از 2 ماه پیش شروع به دروغ‌پراکنی درباره ماهیت تشیع و غیرمسلمان بودن محبان اهل بیت(ع) کرده است، روزنامه الشرق‌الاوسط چاپ لندن و متعلق به دربار سعودی نیز اخیرا نسبت‌هایی زشت به زائران حسینی(ع) داده است.
مقتدا صدر، رهبر جریان صدر در پارلمان عراق در واکنش به توهین روزنامه الشرق‌الاوسط به زائران حسینی خواستار تعطیلی دفتر این رسانه لجن‌پراکن شد. استاندار کربلا نیز خواستار احضار کاردار عربستان در عراق شد.
در ادامه نیز سازمان بهداشت جهانی گزارش وقیحانه رسانه سعودی درباره بارداری‌های ناخواسته در شهر مقدس کربلا در ایام اربعین حسینی را کذب و غیراخلاقی خواند. این نهاد سازمان ملل همچنین استفاده از نام این سازمان در گزارش یادشده را کاملا مغایر اصول اساسی خود دانست و تاکید کرد در حال بررسی منبع این گزارش بدون سند است و تدابیر تنبیهی را برای عاملان انتشار چنین گزارشی در نظر می‌گیرد.
تلاش بیهوده ضدفارسی‌زبان‌ها
طبق همین روند طی هفته گذشته تقریبا تمام شبکه‌ها و تارنماهای فارسی‌زبان خارجی اخبار راهپیمایی عظیم اربعین را بایکوت کردند. به گزارش تارنمای امپراتوری دروغ (www.empireoflies.ir) «بی‌بی‌سی‌ فارسی»، «صدای آمریکا»، «رادیو فردا»، «رادیو زمانه»، «یورو نیوز» «العربیه» و «ایران وایر» به سانسور عامدانه بزرگ‌ترین تجمع بشری سال پرداختند. این رسانه‌ها و دیگر همپالکی‌های‌شان که به عنوان مثال در آخرین چهارشنبه ماه آگوست گذشته مراسم چند هزارنفری پرتاب گوجه‌فرنگی در اسپانیا را به عنوان یک رویداد جهانی به طور گسترده پوشش داده بودند، بسادگی برای مدت 10 روز، بر راهپیمایی حماسی بیش از 20  میلیون زائر کربلا آن هم در چند قدمی خطرناک‌ترین تروریست‌های جهان چشم بستند.
این رسانه‌های فارسی‌زبان حتی اصول ژورنالیسم حرفه‌ای را که داعیه‌دارش هستند نقض کردند. آنها  که مدعی «احترام به دیدگاه و سلیقه همه مخاطبان فارسی‌زبان عالم» هستند ‌به‌راحتی از سوژه‌ای که بیش از 2 میلیون ایرانی به طور مستقیم در متن آن درگیر بودند گذشتند. هیچ‌یک از آنها  حتی در حد یک بخش خبری به خود تجمع اربعین به عنوان موضوع اصلی نپرداختند و همه حواس‌شان را به القای ناامن بودن مسیر زائران با بزرگنمایی حملات تروریستی معطوف کردند. همین رسانه‌ها سال گذشته در ماجرای فاجعه منا، رژیم سعودی را بی‌تقصیر در وقوع آن فاجعه معرفی کردند در عوض، زوار ایرانی را مقصر دانستند. بی‌بی‌سی فارسی با  شعارهایی مانند «رسانه حرفه‌ای»، «رفتار صادقانه»، «احترام به مخاطبان ایرانی» و... سال گذشته تنها 2 خبر از پیاده‌روی زائران در کربلا پخش کرد که در هر دوی آنها با القای عدم وجود امنیت، سعی در ایجاد ترس میان زائران داشت.
دستگاه تبلیغاتی سلطنتی انگلیس، امسال نیز دشمنی‌اش با مردم ایران و اسلام را به نمایش گذارد و تا پیش از شب اربعین نه‌تنها هیچ اشاره‌ای به راهپیمایی میلیونی به سمت کربلا نکرد بلکه به پخش برنامه‌های رقص و آواز مبادرت کرد. حال آنکه چند هفته جلوتر، اخبار و فیلم مربوط به تجمع چند نفری وابستگان به سردسته شیاد فرقه منحرف «عرفان حلقه» در مقابل محل بازداشت او ده‌ها بار از بی‌بی‌سی فارسی پخش شده و حتی میزگردی تخصصی بدین منظور در استودیوی لندن تشکیل شد.
تنها برنامه‌ای هم که بی‌بی‌سی فارسی به گردهمایی اربعین اختصاص داد، برنامه نوبت شما بود که سعی در القای سیاسی بودن این مراسم داشت اما تماس‌های تلفنی مخاطبان گویای شکست این شبهه‌افکنی بود. یکشنبه‌شب گذشته نیز برنامه‌ای تحلیلی با حضور یوسفی اشکوری و محمود صدری به عنوان کارشناس پخش شد که بار دیگر تلاشی بیهوده بود برای صرفا سیاسی خواندن اربعین.
اما گردآمدن بیش از 20 میلیون عاشق  در بین‌الحرمین آن هم برای سومین سال پیاپی بار دیگر ثابت کرد هیچ بایکوت رسانه‌ای و سانسور خبری نمی‌تواند نور اهل‌بیت(ع) را در دل مسلمانان خاموش کند، اگرچه این نور، چشمان دشمنان اسلام را کور کرده است.

Page Generated in 0/0070 sec