printlogo


کد خبر: 167945تاریخ: 1395/9/3 00:00
اخبار

در فساد 8 هزار میلیاردی برخی شرکت خانوادگی احداث کردند
عضو هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: تبانی‌های مختلفی در صندوق ذخیره فرهنگیان به چشم می‌خورد و مدارک دال بر آن است که برخی آقایان در این صندوق علاوه بر تأسیس شرکت‌های خانوادگی، به خودشان وام داده‌اند که این وام‌ها علاوه بر نجومی بودن، سودهای بسیار پایینی دارند که برخی از این اعداد شگفت‌انگیز است. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با راه دانا، درباره روند تحقیق و تفحص از این صندوق اظهار داشت: کار تحقیق و تفحص از این صندوق شروع شده است. وی در پاسخ به این سوال که آیا رقم 8 هزار میلیارد اختلاس از بانک سرمایه صحیح است یا خیر، عنوان کرد: تخلفات بسیار گسترده‌تر از این مقدار بوده و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد مشکلات مالی فراوانی در این صندوق وجود دارد. عضو هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه رقم دقیق تخلفات با پایان گرفتن روند تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام می‌شود، گفت: همه شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره بررسی می‌شوند که برای نتیجه‌گیری بهتر تقسیم کاری صورت گرفته است. سلیمی عنوان کرد: تخلفاتی که تاکنون اسناد آن به دست ما رسیده علاوه بر بانک سرمایه مربوط به برخی شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره هم می‌شود که تخلفات در این بخش هم بسیار گسترده است.
 
وضع تحریم‌ علیه ایران نقض روح حاکم بر برجام است
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل می‌گوید هرکاری که باعث شود وضعیت تحریم به هر عنوان دیگری علیه ایران ادامه یابد در حقیقت نقض روح حاکم بر برجام است و حتما باید اقدام کرد. علی‌اکبر ولایتی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تمدید قانون داماتو و اینکه این موضوع جزو قانون‌های ثانویه بوده و اعمال آن برخلاف برجام خواهد بود، تصریح کرد: براساس نظر مقام معظم رهبری که فرمودند اگر اینها همان کاری را انجام دهند که نتیجه آن همان تحریمی شود که در موضوع هسته‌ای انجام داده بودند، هرچند بحث هسته‌ای کنار رفته و امروز مباحث دیگری مثل حقوق بشر و ماجرای صهیونیست‌ها را مطرح کنند در حقیقت نقض برجام کرده‌اند. وی ادامه داد: بنابراین هر کاری که باعث شود وضعیت تحریم به هر عنوان دیگری علیه ایران ادامه یابد در حقیقت نقض روح حاکم بر برجام است و حتما باید اقدام کرد و اگر این روند ادامه پیدا کند قطعا این آمریکایی‌ها هستند که به برجام ضربه زده و می‌زنند و ایران هم گزینه‌های لازم را در اختیار خواهد داشت. 
 
محدودیت‌های برجام برای ما اسرائیل را به حامی آن بدل کرد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به محدودیت‌های برجام علیه ایران طبیعی است که آمریکا و اسرائیل حامی آن باشند و البته ما هم محدودیتی جز NPT برای خود قائل نیستیم و برجام حرف زور است که به ما تحمیل شده است. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به حمایت‌های اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از برجام گفت: اگر برجام اجرا شود به نفع عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی و امثال آنهاست، چرا که برای جمهوری اسلامی ایران محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است. وی افزود: اگر برجام اجرا نشود با توجه به اینکه ما محدودیت‌ها را جز NPT نباید رعایت کنیم در عرصه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای می‌توانیم در چارچوب NPT فعالیت داشته باشیم.  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های
اعمال شده علیه ایران در برجام امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی نگران به هم خوردن برجام هستند. ذوالنوری در پایان خاطرنشان کرد: ما فقط یک محدودیت را برای خود قائلیم و آن NPT است و برجام حرف زوری است که به ما تحمیل شده و ما تنها یک چارچوب خواهیم داشت و آن هم NPT است و در چارچوب NPT می‌توانیم مانند سایر کشورهای عضو هر فعالیتی را که NPT اجازه می‌دهد، انجام دهیم.

Page Generated in 0/0062 sec