printlogo


کد خبر: 167947تاریخ: 1395/9/3 00:00
اخبار

 مردم به اجبار پراید می‌خرند
مردم به اجبار دست به خرید خودروی پراید می‌زنند، در صورتی که خودروی جدید و با قیمت مناسب‌تری جایگزین پراید می‌شد، خیلی وقت پیش از خرید آن دست می‌کشیدند.  سعید موتمنی، رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو با استقبال از جایگزینی خودروهای جدید به جای پراید و پژو ۴۰۵ گفت: اتومبیلی که 10 سال از تولید آن می‌گذرد، باید از خط تولید خارج شود ضمن آنکه تولید چنین اتومبیلی برای مردم نه تنها نفع ندارد بلکه با توجه به نبود کیفیت و استاندارد کافی به ضرر آنها نیز تمام شده است.  به گزارش اتاق اصناف ایران، وی با اعلام آنکه بازار همیشه در انتظار خودروهای جدید و به‌روز است، افزود: در سال 75 مونتاژ خودروی پراید در ایران آغاز شد و از آن سال به بعد باید تغییراتی در بدنه و موتور خودروی پراید صورت می‌گرفت که متاسفانه انجام نشد. موتمنی تصریح کرد: هر خودرویی جایگزین پراید شود، بدون شک با استقبال خریداران و بازار روبه‌رو خواهد شد. وی همچنین با انتقاد از قیمت‌گذاری بالای خودروی پراید و پژو اظهار داشت: قیمت خودروهای داخلی از جمله پراید، پژو و تیبا بسیار بالاست و قیمت این خودروها نه تنها با حباب روبه‌رو است بلکه غیرمنطقی و غیرواقعی قیمت‌گذاری شده است.
 
افزایش قیمت خودرو  ممنوع!
شورای رقابت بر فرآیند فروش خودروها نظارت کامل دارد و اگر خودروسازان تخلفی از مصوبات این شورا داشته باشند با آنان برخورد می‌شود. به گزارش تسنیم، رضا شیوا، رئیس شورای رقابت با بیان اینکه تا اردیبهشت سال آینده هیچ افزایش قیمتی در خودروهای تولید داخل نداریم، گفت: شورای رقابت در زمینه قیمت‌گذاری خودروها توجهی به حاشیه بازار ندارد. شیوا با بیان اینکه فروش فوری حداکثر یک‌ماهه است، افزود: هیچ حاشیه بازاری برای خودروهای تولید داخل پذیرفتنی نیست. وی ادامه داد: حاشیه بازار خودرو، خط قرمز شورای رقابت است اما این شورا مسؤول همه خودروهای کشور نیست، بلکه خودروهای ساخت داخل در ایران‌خودرو و سایپا را قیمت‌گذاری می‌کند.  شیوا افزود: در 6 ماه گذشته خودروی پژوپارس و ال90 حاشیه بازار داشتند که تذکر جدی به خودروساز داده شد. به‌گفته وی، خودروساز مشکل تأمین قطعات ال90 را دلیل ایجاد حاشیه بازار برای خودرو اعلام کرد. شیوا اضافه کرد: ایران‌خودرو و سایپا برای خودروهای تولید داخل باید فروش فوری داشته باشند و در گفت‌وگو با یکی از مدیران خودروسازان، وی توقف فروش فوری محصولات تولید داخل را تکذیب کرد. شیوا درباره خودروهای وارداتی نیز افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت سودی بین 5 تا 10 درصد برای این خودروها تعیین کرده است.  
 
 
دلار۳۷۰۰ تومان را رد کرد
 در بازار آزاد تهران، دیروز قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید ۹1۰۰ تومان و طرح قدیم نیز ۱۰ هزارتومان نسبت به دوشنبه گذشته افزایش یافت. دلار هم از مرز ۳۷۰۰ تومان گذشت. دیروز قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به یک میلیون و ۱۱۰ هزار و 100تومان رسید ضمن اینکه سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۱۰ هزارتومان افزایش قیمت نسبت به روز قبل، یک میلیون و ۹۵ هزار تومان در بازار معامله شد. دیروز هر دلار در بازار آزاد تهران، ۳۷۰۴ تومان، یورو ۴۰۰۵ تومان، پوند ۴۶۷۹ تومان، درهم امارات ۱۰۱۷ تومان و لیر ترکیه 1149 تومان بود.
 

Page Generated in 0/0056 sec