printlogo


کد خبر: 167954تاریخ: 1395/9/3 00:00
اخبار

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد
بازگشت 85 درصد زائران به کشور
تاکنون 85 درصد زائران از مرزهای مهران، چزابه و شلمچه به کشور بازگشته‌اند. به گزارش میزان، سردار اسکندر مومنی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه بازدید از مرکز مانیتورینگ قرارگاه مشترک اربعین حسینی در مهران، با بیان این مطلب گفته است: «نیروی انتظامی امسال نیز همچون سال‌های گذشته برای خلق حماسه بزرگ اربعین حسینی(ع)، تامین امنیت و تسهیل تردد زائران ضمن انجام هماهنگی‌های لازم با سازمان‌های مربوط، بهره‌گیری از تمام امکانات، ظرفیت‌ها و نیز نیروی انسانی تمام رده‌ها و پلیس‌های تخصصی نظیر پیشگیری، راهنمایی و رانندگی، مرزبانی و یگان ویژه پای کار آمد». وی با بیان اینکه حضور منسجم و پررنگ تمام نیروهای مسلح از جمله سپاه، ارتش، وزارت دفاع، بسیج و نیروی انتظامی توانست این حماسه بزرگ را خلق کند، افزود: بنا به دستور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، 1200 دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی مسافران در این دو استان مستقر شدند که از این تعداد یکهزار دستگاه برای سپاه پاسداران و 200دستگاه متعلق به وزارت دفاع است.  سردار مومنی با اعلام اینکه تاکنون، 85 درصد زائران از مرزهای مهران، چزابه و شلمچه به کشور بازگشتند، گفت: به برکت وجود نیروهای مخلص امنیتی و انتظامی، این کنگره عظیم در امنیت کامل برگزار شد که مثال‌زدنی بود.  وی با اشاره به اینکه در این مراسم همه سازمان‌های ملی و مردمی پای کار بودند، افزود: جا دارد از تمام مدیران استانی و مردم استان‌های خوزستان و ایلام تشکر ویژه کنم. مومنی به برخی مشکلات در مسیر اجرای این مراسم اشاره کرد و گفت: از هم‌اکنون باید با اهتمام ویژه، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت رفع مشکلات سال‌های آینده اتخاذ شود.  
جان‌باختن 7 زائر ایرانی در عراق
همچنین در 2 روز گذشته در خاک عراق  2 تصادف اتفاق افتاد که متاسفانه ۷ نفر از زائران کشورمان فوت و تعدادی نیز مصدوم شدند. حمیدرضا گودرزی، سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اعلام این مطلب گفت: در 2 روز گذشته در خاک عراق 2 تصادف اتفاق افتاد که متاسفانه 7 نفر از زائران کشورمان فوت و تعدادی نیز مصدوم شدند. وی افزود: از روز یازدهم صفر تا ساعت 6 صبح روز گذشته یک میلیون و 620 هزار نفر از زائران حسینی به کشور بازگشته‌اند که از این تعداد 836 هزار نفر از مرز مهران، 406 هزار نفر از مرز شلمچه  و 261 هزار نفر نیز از مرز چزابه وارد شده‌اند، همچنین 117 هزار نفر نیز از طریق مرز هوایی به وطن بازگشتند.
 
 
همزمان با نامه‌نگاری به رئیس‌جمهور مطرح شد
تومار ۹ هزار نفری  برای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی
بیش از ۹ هزار نفر از مردم در نامه‌ای به حسن روحانی ضمن بحرانی دانستن شرایط یوزپلنگ ایرانی اقدامات اضطراری را از رئیس‌جمهور خواستار شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، توماری که انجمن یوزپلنگ ایرانی از روز نهم شهریورماه به مناسبت روز ملی یوزپلنگ ایرانی به امضای بیش از ۹ هزار نفر رساند، به دفتر ریاست‌جمهوری تحویل شد. انجمن یوزپلنگ ایرانی نهم شهریورماه، با توجه به وضعیت نامناسب این گونه ارزشمند در کشور، با راه‌اندازی کمپینی تحت عنوان نامه نجات، مشکلات یوزپلنگ ایرانی را عنوان کرده و با ارائه پیشنهاداتی طی 7 بند برای بهبود وضعیت موجود، خواستار واکنش سریع دولت شد. این نامه از نهم شهریورماه و همزمان با دهمین گرامیداشت روز ملی یوزپلنگ ایرانی به مدت یک ماه روی وبسایت www.cheetahday.com  قرار گرفت و در این مدت ۹۵۱۱ حامی حقیقی،
۲۲ حامی حقوقی و ۲۵ چهره شناخته شده سیاسی، هنری و ورزشی از این کمپین حمایت کردند. این نامه به همراه یک متمم به دفتر نهاد ریاست‌جمهوری تحویل داده شد و ضمن نگارش گزارشی روی نامه، درحال گذراندن مراحل اداری است. متن کامل نامه در سایت اشاره شده وجود دارد.
 

Page Generated in 0/0145 sec