printlogo


کد خبر: 167977تاریخ: 1395/9/3 00:00
چرا صهیونیست‌هاترامپ را منحصر به فرد می‌دانند؟
کیسینجر: شاید دولت ترامپ هم ساقط شود

وزیر خارجه پیشین آمریکا، دونالد ترامپ را منحصر به فردترین رئیس‌جمهور آمریکا می‌داند، چرا که او به هیچ گروه یا حزبی وابسته نیست.  
به نوشته نشریه هیل- ارگان کنگره- هنری کیسینجر اواخر بهار امسال دیداری محرمانه با ترامپ داشت و به نظر می‌رسد از همانجا بود که این تاجر نیویورکی دیدگاه‌های سیاسی‌اش را به طور جدی با مشاور کارتل صهیونیستی حاکم بر آمریکا هماهنگ کرد. کیسینجر پنجشنبه گذشته در نیویورک با ترامپ دیدار و با او درباره سیاست خارجی آتی کاخ سفید صحبت کرد. سپس این سیاستمدار بازنشسته یهودی‌زاده و آلمانی‌تبار 93 ساله نتایج دیدار با ترامپ را در  شبکه سی‌ان‌ان بازگو کرد. صحبت‌های این جمهوری‌خواه اسبق درباره دیدگاه‌ها و برنامه‌های ترامپ از آن جهت حائز اهمیت است که اولا هنوز ابهام‌های زیادی درباره خط مشی ترامپ و آنچه در ذهن او و حلقه پیرامونش هست، در آمریکا و جهان وجود دارد. ثانیا نسبت رئیس‌جمهور آتی ایالات متحده با حاکمیت سایه آمریکا را مشخص می‌کند.
کیسینجر در گفت‌وگو با فرید زکریا، مجری مشهور برنامه «جی‌پی‌اس» گفت: «دونالد ترامپ به هیچ گروهی وابسته نیست، چون براساس راهبرد خود رئیس‌جمهور آمریکا شده است. او برنامه‌ای پیش روی مردم آمریکا قرار داد که رقبایش نداشتند». او ادامه داد: «اگر ترامپ علاقه‌ای به تمام شعارهای انتخاباتی خود ندارد نباید برای نگاه داشتن آنها به وی فشار آورد. نباید او را وادار به اتخاذ موضعی کرد که در دوران انتخابات داشته و اکنون دیگر علاقه‌ای به آن ندارد. فکر می‌کنم باید به ترامپ این فرصت را بدهیم تا موارد مثبتی را که ممکن است در ذهن داشته باشد پیگیری کند. ما سابقه طولانی‌ای در انتقاد از دولت‌ها داریم و ممکن است این اتفاق دوباره رخ دهد اما نه به این شکل». کیسینجر سپس در واکنش به اظهارات ترامپ درباره پیمان‌های تجاری، گفت: «جهانی‌سازی، پیامدهایی دارد که قبلاً به اختصار درباره آن چیزهایی نوشتم. البته به این واقعیت توجه کافی نشد که جهانی‌سازی، برندگان و بازندگانی خواهد داشت. بازنده‌ها نیز می‌کوشند با نوعی واکنش سیاسی، نظرات خود را ابراز کنند. به عقیده من، در اوضاع کنونی نباید بر آن دسته از موضع‌گیری‌های ترامپ در دوره مبارزات انتخاباتی که اکنون دیگر بر آنها پافشاری نمی‌کند، اصرار داشت. اگر ترامپ بر این مواضع پافشاری کند، آنگاه مخالفت‌ها نیز ابراز خواهد شد. با وجود این، اگر او برنامه دیگری در پیش بگیرد، نباید آنچه را  او در مبارزات انتخاباتی بر زبان آورده است، تعیین‌کننده  دانست».
وزیر خارجه دولت نیکسون در این برنامه تلویزیونی اعتراف کرد: «ما بارها دولت‌های بی‌کفایت را ساقط کرده‌ایم و ممکن است دوباره این اتفاق رخ دهد اما نقطه شروع ما نباید این باشد و حتی پایان ما نیز نباید اینگونه باشد».
او در پاسخ به این سوال که توصیه‌اش برای ترامپ در دیدار احتمالی او با ولادیمر پوتین چیست، گفت: «باید توافقی ایجاد کرد که زمینه‌ساز توافق‌های بیشتر در ادامه راه شود. پوتین تحولات دنیا را یک پیروزی برای آمریکا در جنگ سرد نمی‌داند، بلکه آن را اقدام خودجوش مردم روسیه برای رهایی از کمونیسم می‌داند. به عقیده ولادیمیر پوتین، آمریکا از این واقعه بهره‌برداری کرد و خطوط دفاعی خود را از مرکز اروپا به هزاران کیلومتر جلوتر و فاصله 500 کیلومتری مسکو منتقل کرد، بنابراین آزمون پیش‌روی دولت آینده این است که آیا می‌توان با پوتین بر مبنای پیش‌فرضی که او کاملاً جدی تلقی می‌کند، گفت‌وگو کرد؟ به عقیده من، شعارهای دولت پیشین (دولت اوباما) در قبال پوتین بیشتر جنبه دلجویی داشت».
به نظر می‌رسد منحصر به فرد بودن ترامپ به خاطر عدم وابستگی او به بدنه اصلی یکی از دو حزب جمهوری‌خواه یا دموکرات و همین طور  نهادهای مافیایی مثل سیا، نومحافظه‌کاران و لابی اسرائیلی، از آن رو به مذاق کسی مثل کیسینجر خوش آمده که او دوست و مشاور قدیمی خاندان راکفلر، قدرتمند‌ترین خاندان صهیونیستی اداره‌کننده آمریکا محسوب می‌شود و ترجیح می‌دهد ترامپ بی‌واسطه با منبع قدرت سایه در ارتباط باشد.

Page Generated in 0/0051 sec