printlogo


کد خبر: 167990تاریخ: 1395/9/3 00:00
اخبار

تمدید فعالیت رادیو اربعین  تا پایان ماه صفر
معاونت صدای رسانه ملی با توجه به اقبال مخاطبان از شبکه رادیویی اربعین و پوشش اخبار و اطلاعات مربوط به بازگشت زائران حسینی(ع) به میهن اسلامی، مدت زمان فعالیت رادیو اربعین را تا پایان ماه صفر مصادف با 10 آذر ماه تمدید کرد. به گزارش فارس، با توجه به تماس‌های مکرر هم‌میهنان عزیز مبنی بر ادامه فعالیت رادیو اربعین و همچنین نظر به لزوم آگاهی مردم از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به بازگشت زائران حسینی(ع) به میهن اسلامی، فعالیت رادیو اربعین تا پایان ماه صفر مصادف با دهم آذرماه ادامه خواهد داشت. این شبکه رادیویی از اول آبان ماه با هدف انعکاس آخرین اقدامات دستگاه‌ها و نهادهای خدمات‌رسان به زائران و اطلاع‌رسانی لحظه به لحظه از اخبار مربوط به تجمع میلیونی اربعین حسینی(ع) با پخش 24 ساعته آغاز به کار کرد.
 
انتشار کتاب  «سه گفتار در باب اقتصاد مقاومتی» 
نشر معارف تازه‌ترین اثر خود با نام «سه‌گفتار در باب اقتصاد مقاومتی» را روانه بازار نشر کرد. به گزارش تسنیم، کتاب «سه گفتار در باب اقتصاد مقاومتی» از 3 گفتار مجزا اما مرتبط با یکدیگر و در قالب 3 فصل با عناوین «چرایی و چیستی سیاست‎های کلی اقتصاد مقاومتی»، «وضعیت‏‌شناسی حوزه فرهنگ در تحقق اقتصاد مقاومتی» و «راهبردهای گفتمان‏‌سازی سیاست‏های کلی اقتصاد تهیه شده است. این کتاب نوشته اسماعیل نوده‌فراهانی در 128 صفحه و به قیمت 6هزار تومان وارد بازار نشر شده است.
 
هادی محمدیان عنوان کرد
غافلگیری مخاطب با «فیلشاه» 
هادی محمدیان، کارگردان انیمیشن «فیلشاه» عنوان کرد مخاطبان با تماشای این فیلم غافلگیر می‌شوند. به گزارش مهر، هادی محمدیان درباره برنامه‌های پیش روی خود گفت: ما در حال پیگیری یک استراتژی ۱۰ ساله هستیم که بر اساس آن قرار است یکسری فیلم انیمیشن با همکاری حامد جعفری بسازیم. اینکه ما چه خطی را طی می‌کنیم و چه هدفی داریم با تولید ۲ فیلم انیمیشن مشخص نمی‌شود و ما با ساخت حداقل ۵ اثر می‌توانیم درباره هدف‌های‌مان در سینما صحبت کنیم اما به طور کلی ما به دنبال این هستیم که در انیمیشن‌های‌مان قهرمانان شرقی را با تعاریف خودمان معرفی کنیم. کارگردان انیمیشن «شاهزاده روم» اظهار کرد: البته این قهرمانان تنها برگرفته از قصه‌های تاریخی نیستند بلکه قهرمانان متفاوتی هستند که برای مخاطبان غربی نیز جذابیت دارند و به طور کلی افرادی که با فرهنگ ما آشنا نیستند، می‌توانند مخاطبان این اثر باشند. «فیلشاه» دقیقا به همین صورت است و ما در آن با یک غافلگیری مواجه می‌شویم زیرا قصه آن به آن صورتی که در خبرها منعکس شده، نیست. در واقع ما از یک بعد دیگر به قصه آن نگاه کرده‌ایم. محمدیان عنوان کرد: زبان «فیلشاه» بسیار عام‌تر از «شاهزاده روم» است و به عبارتی یک زبان بین‌المللی دارد. این را هم باید بگویم که ساخت «شاهزاده روم» به ما بسیار کمک کرد و باعث شد به نواقص‌مان پی ببریم. به همین ترتیب خط درست‌تری از مسیر آینده را پیگیری کردیم و باعث شد بدانیم چگونه باید با م4خاطب مواجه شویم. این کارگردان افزود: مخاطبان انیمیشن «فیلشاه» کودکان و نوجوانان هستند و به طور کلی در این فیلم این رده سنی برای‌مان اولویت پیدا کرد. 
 
ساخت مستندی با موضوع وقف
مستند «آشیانه عشق» به کارگردانی حمید دادگر با موضوع وقف و مردی که اقدام به یک کار خیر کرده است، ساخته شد. به گزارش مهر، حمید دادگر مستندساز با اشاره به ساخت «آشیانه عشق» گفت: از مدت‌ها قبل به دنبال ساخت مستندی درباره افرادی که کارهای خاصی در حوزه انسان‌دوستی انجام می‌دهند بودم تا در نهایت به سوژه جالب و متفاوتی در ایران برخورد کردم که مستند آن را جلوی دوربین بردم. وی ادامه داد: این مستند درباره فعالیت‌های فردی به نام محمد قاسمی‌بختیاری است که وقف بسیار خاص و متفاوتی را در کشور انجام داده است. این فرد به دلیل دغدغه شخصی و فقری که در منطقه زندگی وی وجود داشت، تصمیم می‌گیرد سرپناهی را برای عروس و دامادهایی که عقد کرده هستند اما به دلیل بضاعت اندک مالی خود نمی‌توانند سر خانه و زندگی خود بروند تامین کند. این مستندساز تاکید کرد:  این نوع از وقف در ایران و در دنیا بسیار خاص و متفاوت است و هیچکس تا به امروز چنین کاری نکرده است.

Page Generated in 0/0144 sec