printlogo


کد خبر: 167991تاریخ: 1395/9/3 00:00
رویدادها

نمایش «آنکه گفت نه؛ آنکه گفت آری» در تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری
نمایش «آنکه گفت نه؛ آنکه گفت آری» نوشته‌ سیروس همتی و با کارگردانی وفا طرفه از روز چهارشنبه 3 آذرماه در تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری به روی صحنه می‌رود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وفا طرفه کارگردان «آنکه گفت نه؛ آنکه گفت آری»، درباره‌ موضوع نمایش خود گفت: این نمایش، موضوعی مذهبی و عاشورایی دارد و درباره‌ مردمانی است که مدعی هستند اگر در واقعه‌ عاشورا حضور داشتند هرگز امام‌حسین(ع) را تنها نمی‌گذاشتند ولی وقتی به پای عمل و امتحان می‌رسد، آنوقت واکنش‌های واقعی متفاوت می‌شود. این بازیگر تئاتر درباره‌ ساختار اجرایی این اثر توضیح داد: در ساختار اجرایی سعی کرده‌ام تلفیقی از نمایش تعزیه و متد‌های مدرن را به‌کار گیرم. اگرچه نمایش ما به لحاظ طراحی صحنه و آکسسوار به تعزیه شباهت بسیاری دارد اما در اجرا از مولفه‌های نمایش مدرن بهره گرفته‌ام. وی افزود: متاسفانه گروه‌های ضعیف با پشتوانه‌ تهیه‌کنندگانی خاص، نمایش‌های بسیار نازلی را به اسم نمایش‌های مذهبی و عاشورایی به روی صحنه می‌برند که موجب دافعه می‌شود تا جذب مخاطب. مردم کشور ما مردمانی مذهبی هستند که مذهب جزئی از دغدغه‌های‌شان است و از این رو نمایش مذهبی نیز یکی از محصولات فرهنگی مورد توجه‌شان است. پس لازم است متولیان نمایش‌های مذهبی به سمت تولید آثاری بروند که علاوه بر جذب قشر عام مردم، به لحاظ کیفیت هنری نیز مورد توجه منتقدان و تماشاگران همیشگی سالن‌های تئاتر قرار گیرند.
 
تقدیر از داریوش اسدزاده 
در جشنواره «یاس»
چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس از یک عمر فعالیت هنری داریوش اسدزاده تقدیر به عمل می‌آورد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش اسدزاده، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون بوده که سال‌ها در این عرصه فعالیت داشته است. گفتنی است در سومین دوره از جشنواره فیلم یاس از مجید مظفری، داوود میرباقری و کتایون ریاحی تجلیل و تقدیر شد.
 
دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر:
امیدوارم وعده ارتقای بودجه تئاتر فجر عملی شود
دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بیان کرد امیدوار است وعده ارتقای بودجه این جشنواره عملی شود. به گزارش مهر، سعید اسدی ضمن اشاره به تلاش‌های انجام شده برای برگزاری مطلوب جشنواره سی‌وپنجم تئاتر فجر، افزود: ما با توجه به توان‌مان پیش می‌رویم و دانشگاه‌ها و مطبوعات باید توجه ویژه‌ای در این راستا داشته باشند. من نقدی به مطبوعات تخصصی دارم که باید فارغ از پرداختن به مسائل روز به مسائل تخصصی بپردازند. ما باید با ساختاری روبه‌رو باشیم که همه ارکان آن فعالیت خود را به درستی انجام دهند. سعید اسدی با اشاره به بودجه امسال جشنواره تئاتر فجر اظهار کرد: بودجه امسال از بودجه سال گذشته کمتر نیست ولی در حال حاضر ما در حال گفت‌وگو هستیم تا ببینیم چقدر از بودجه پیش‌بینی شده ما محقق می‌شود و امیدوارم با حضور صالحی‌امیری، وزیر جدید فرهنگ وعده ارتقای بودجه که از پیش وجود داشته، عملی شود. اسدی درباره بخش بین‌الملل جشنواره سی‌وپنجم تئاتر فجر تصریح کرد: بخش انتخاب آثار خارجی بسیار دشوار است چون تنها انتخاب ملاک‌های هنری مد نظر نیست و اثر باید با شرایط فرهنگی ما هم منطبق باشد و حتی باید بودجه‌ای را برای اجرای اثر در نظر گرفت. ما سعی داریم آثار بهتری را نسبت به سال گذشته دعوت کنیم، خود من امسال چند سفر بین‌المللی داشتم و به مکان‌هایی رفتم که علاوه بر تئاتر با بازارهای هنری بین‌المللی کشورها مواجه شود.
 
اعلام زمان برگزاری جشنواره موسیقی فجر
سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از ۲۲ دی ماه تا اول بهمن‌ماه سال جاری به ریاست حمیدرضا نوربخش برگزار می‌شود. به گزارش مهر، این دوره از جشنواره به دلیل تقارن با ایام فاطمیه، یک ماه زودتر از موعد همیشگی سالانه، در ۲۲ دی‌ماه برگزار خواهد شد. بخش بین‌الملل جشنواره نیز با محوریت «ایران فرهنگی» با حضور کشورهای آسیای میانه از جمله آذربایجان، تاجیکستان، هند، لبنان و کشورهایی از اروپا مانند اسپانیا، پرتغال، فرانسه، ایتالیا و کشور ژاپن برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0287 sec