printlogo


کد خبر: 167997تاریخ: 1395/9/4 00:00
انتقام سی‌ان‌ان از ترامپ
آرا دستکاری شده؛ احتمال ریاست‌جمهوری کلینتون!

تنها چند ساعت پس از آنکه ترامپ در جلسه غیرعلنی‌اش با رسانه‌ها جف زاکر مدیر سی‌ان‌ان را توبیخ کرد، این شبکه مرتبط با دموکرات‌ها با اعلام دستکاری در روند انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر و احتمال اعلام  هیلاری کلینتون به عنوان پیروز انتخابات، از ترامپ انتقام گرفت.
رئیس‌جمهور جدید جلوی 40-30 چهره شاخص رسانه‌ای به زاکر گفته بود: «از شبکه تو متنفرم! در سی‌ان‌ان همه دروغگو هستند. خجالت بکش!» و حالا سی‌ان‌ان تلویحا ستاد ترامپ را متقلب می‌خواند آن هم در حالی که بخش بزرگی از جمعیت آمریکا علیه ریاست‌جمهوری ترامپ- حتی به شکل قانونی‌اش- شورش به راه انداخته‌اند. این شبکه شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد گروهی از فعالان شامل کارشناسان حوزه رایانه و حقوق انتخابات، شائبه وقوع تقلب در روند رای‌گیری الکترونیکی انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا در 3 ایالت را مطرح کرده و از هیلاری کلینتون خواسته‌اند نتایج انتخابات در این سه ایالت را به چالش بکشد. طبق ادعای آنها در روند رای‌گیری انتخابات در 3 ایالت ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا دستکاری شده است. این فعالان شامل جان بونیفاز، یک وکیل حقوق انتخابات و جی‌آلکس هالدرمن، مدیر مرکز امنیت رایانه و جامعه در دانشگاه میشیگان معتقدند طبق مدارکی که به دست آورده‌اند نتایج انتخابات در این 3 ایالت هک شده‌اند. طبق گزارش نشریه نیویورک‌مگزین این گروه به طور خصوصی در حال لابی کردن با تیم هیلاری کلینتون به منظور به چالش کشیدن نتایج انتخابات هستند. آنها از  هیلاری خواسته‌اند پس از آنکه مدارک قابل توجه درباره وقوع دستکاری در نتایج انتخابات را به دست آوردند اقدام به اعتراض به نتایج انتخابات در این 3 ایالت مهم کند که نقش زیادی در باختن او در انتخابات ریاست‌جمهوری داشتند.
جالب اینکه آنها در  یک گفت‌وگوی تلفنی با جان پودستا، رئیس ستاد انتخاباتی کلینتون و مارک الیاس، مشاور ارشد او اعتراف کرده‌اند مدارک قطعی دال بر وقوع هک نتایج انتخابات نیافته‌اند. کلینتون هنوز نظر خود را درباره نتایج انتخابات اعلام نکرده اما به نظر می‌رسد او کاملا خرد شده است. نه‌تنها ظاهر او حکایت از شکستگی کامل روحی و جسمی‌اش پس از شکست مقابل ترامپ دارد، بلکه 10 روز پیش گفته بود حتی حاضر به خروج از خانه‌اش نیست. ضرب‌الاجل تعیین شده برای درخواست بازشماری آرا از سوی کاندیداهای انتخابات آمریکا از روز جمعه تا چهارشنبه آینده برای این 3 ایالت است. ترامپ براساس آخرین نتایج 290 رای الکترال و هیلاری 232 رای الکترال کسب کرده‌اند و به احتمال زیاد ایالت میشیگان نیز پیروزی را نصیب جمهوری‌خواهان خواهد کرد. کلینتون نیاز دارد در ایالت میشیگان پیروز شده و نتایج انتخابات در ویسکانسین و پنسیلوانیا را برگرداند تا برنده آرای هیات انتخاباتی شود. از طرف دیگر حبا عابدین، خواهر هما عابدین، دستیار ارشد کلینتون در فیسبوک از مردم خواسته به وزارت دادگستری آمریکا تلفن کرده و درخواست بازشماری آرا را مطرح کنند. همچنین بیش از 5/4 میلیون نفر یک تومار را امضا کرده تا بخواهند تعداد هرچه بیشتری از نمایندگان انتخاباتی در کالج‌های انتخاباتی دستورالعمل‌های داده شده به آنها در ایالت‌شان را به چالش بکشند.


Page Generated in 0/0044 sec